ABD havayolları da Rus hava sahasından rakip istiyor

PiKe

New member
ABD havayolları da Rus hava sahasından rakip istiyor


Ukrayna’daki savaş nedeniyle Rus hava sahasından uçamayan ABD havayolları, büyüyen bir sorun olduğunu söyledikleri sorunu çözmek için Capitol Hill ve Beyaz Saray’da bir lobi kampanyası yürütüyor: Air India ve Emirates gibi yabancı rakiplere işlerini kaybediyorlar. ABD ve Asya arasında yolcuları daha hızlı ve daha ucuza taşıyabilen.
Bu havayolları, ABD ile dünyanın diğer ucundaki bir dizi varış noktası arasında zamandan ve yakıttan tasarruf sağlayan kutupsal rotalardan etkili bir şekilde yasaklandı. Şimdi ABD havayolları, Beyaz Saray ve Kongre’yi, Rus hava sahasından henüz yasaklanmamış ülkelerdeki yabancı havayollarını kendileri için geçerli olan aynı kısıtlamalara tabi tutmaya ve onları Amerikan rakipleriyle aynı rotalarda uçmaya zorlamaya çağırıyor.
ABD havayolları, acil bir durumda iniş yapacakları bir yere sahip olmak için uçuş planlarını değiştirdi, daha uzun mesafelerde uçarken maliyetleri düşük tutmak için yolcu ve kargo sayılarını azalttı ve planlanan bir düzineden fazla yeni rotayı durdurdu.
Yakın tarihe aşina bir kişinin söylediğine göre American Airlines, Yeni Delhi’den New York’a olan rotasında Maine, Bangor’daki uçuşlarını 19 kez durdurmak zorunda kaldı – hedefin bir buçuk saat gerisinde. Tipik olarak jet yakıtını tüketen ve uçuş ekibinin çalışma saatlerini artıran olumsuz rüzgar veya hava koşullarından kaynaklanan bu molalar, yolcuları geciktirdi ve 14 pilot ve uçuş görevlisinin değiştirilmesini zorunlu kıldı.
Yakıtın mümkün olduğu kadar uzun süre dayanması için uçakta daha az ağırlık gerektiğinden, bu uçuşların zaten kasıtlı olarak boş bırakılan düzinelerce koltukla gerçekleştirildiğini ekledi.
Yine de, birçok yabancı havayolunun Rusya üzerinden uçması yasaklanmadı, ABD’li havayolları ve lobicileri, sonuç olarak ABD’ye giden ve giden rotalarda daha fazla yolcu kazandığını söylüyor. Airlines for America lobi grubuna göre, Rus hava sahasının sunduğu daha kısa ve yakıt açısından daha verimli rotalara sürekli erişim, Air India, Emirates ve China Eastern Airlines gibi havayollarına haksız bir avantaj sağlıyor.
Airlines for America, ABD havayollarının yıllık toplam pazar payının yılda 2 milyar dolar kaybettiğini tahmin ediyor. Airlines for America sözcüsü Marli Collier, Biden yönetiminin “Rusya üzerinden uçan yabancı havayollarının ABD havaalanlarından ayrılmamasını, iniş yapmamasını veya ABD havaalanları üzerinden aktarma yapmamasını sağlayacak adımlar atması gerektiğini” söyledi.
Ulaştırma departmanı yetkilileri yorum yapmaktan kaçındı. Ancak ulusal güvenlik yetkilileri, Hindistan gibi uzun süreli bir müttefiki hedefleyen hamlelerin potansiyel diplomatik sonuçlarının veya Çin ile zaten gergin olan bir ilişkide daha fazla gerginliğin farkındalar.