Rbi: RBI Governor: Dijital Ödeme Şikayetlerini Gidermek İçin Gerekli Sistem

PiKe

New member
Rbi: RBI Governor: Dijital Ödeme Şikayetlerini Gidermek İçin Gerekli Sistem


RBI Vali Shaktikanta Dashas, birçok ödeme sistemi operatöründe etkili bir müşteri şikayet mekanizmasının bulunmamasını kınadı ve endüstrinin her dolandırıcılık ve şikayeti, temel nedenin ayrıntılı bir analizini gerektiren bir endişe nedeni olarak ele alması gerektiğinin altını çizdi.
“RBI tarafından tasarlanan Çevrimiçi Uyuşmazlık Çözümü (ODR) sistemi için yaygın bir takdir olsa da, gerçekte kaç ödeme sistemi operatörü (PSO) bunu etkinleştirdi? İşletmelerin bu tür girişimlere bir an önce sahip çıkması ve müşteri memnuniyetini artırması gerekmez mi? Nihayet, ODV’ler Cumartesi günü Kochi’de düzenlenen bir PSO konferansında yaptığı konuşmada, “kamu parasıyla uğraşmak” dedi.
Das, halkın güvendiği konusunda uyardı dijital ödemeler etkili uyuşmazlık çözümü olmadan aşınır. “Dijital ödemelerde halkın güvenini sağlamak için hızlı bir şikayet mekanizmasının mevcudiyeti ve karşılanabilirliği çok önemlidir” diye ekledi.
Das, geleneksel banka şubesi modelinin müşterilere şikayette bulunmaları için fiziksel bir yer sağlarken, kullanıcıların bazen bu tür sorunları çözmek için doğru forumu bulmakta zorlandıkları dijital ödemelerde aynı durumun söz konusu olmayabileceğini söyledi.
PSO’ların teknolojiyi kullanabileceklerini ve şikayetleri minimum manuel müdahale ile kurallara dayalı olarak çözebileceklerini önerdi.
Das, ödeme sistemlerinin dayanıklılığının ciddi şekilde test edildiği pandemi sırasında gösterdikleri performanstan dolayı PSO’ları övdü. Ancak, sürekli yenilik ve değişen koşullara uyum sağlama ihtiyacını vurguladı.
Das, RBI’nin ödeme işlemlerinin ve ekosistemin güvenliğini artırmak için bir dizi adım attığını söyledi. Hindistan ödeme sistemlerinde bir başarı öyküsü olarak, daha sonra diğer ödeme modları ve kanallarına genişletilen kart tabanlı e-ticaret ve çevrimiçi işlemler için ek kimlik doğrulama faktörünün getirilmesini gösterdi.