364 altyapı projesi, 4,52 lakh crore Rs’lik maliyet aşımı gösteriyor

PiKe

New member
364 altyapı projesi, 4,52 lakh crore Rs’lik maliyet aşımı gösteriyorYENİ DELHİ: 364 kadar Altyapı projeleriResmi bir rapora göre, her biri 150 Rs veya daha fazla yatırıma sahip olan Rs 4,52 lakh crore’den fazla maliyet aşımından etkilendi.
150 Rs ve üzerindeki altyapı projelerini denetleyen İstatistik ve Program Uygulama Bakanlığı’na göre, 1.476 projeden 364’ü maliyet aşımı bildirdi ve 756 kadar projede gecikmeler yaşandı.
“1476 projenin toplam ilk uygulama maliyeti 20.84.124,75 Rupi idi ve bunların tahmini tamamlanma maliyeti muhtemelen 25.36.179,03 Rupi olacak, bu da 4.52.054,28 Rs’lik toplam maliyet aşımını yansıtıyor (orijinal maliyetin %21,69’u) Bakanlığın Kasım 2022 tarihli son raporu.
Rapora göre, bu projeler için Kasım 2022’ye kadar yapılan harcama 13.67.245,45 Rs, yani projelerin öngörülen maliyetinin yüzde 53,91’i oldu.
Ancak gecikmelerin en son tamamlanma takvimine göre hesaplanması durumunda ertelenen proje sayısı 626’ya düşmektedir.
Ayrıca 456 proje için ne işletmeye alma yılı ne de geçici kullanım süresi rapor edilmedi.
Ertelenen 756 projeden 144’ü 1 ila 12 ay, 117’si 13 ila 24 ay, 363’ü 25 ila 60 ay ve 132’si 61 ay ve üzeri gecikmelidir.
Ertelenen bu 756 projenin ortalama teslim süresi 42 aydır.
Çeşitli proje uygulama ajansları tarafından rapor edildiği şekliyle süre aşımlarının nedenleri, Arazi satın alımıormancılık ve çevre izinlerinin alınmasındaki gecikmeler ve altyapı desteği ve bağlantılarının olmaması.
Proje finansmanının sağlanmasındaki gecikmeler, detay mühendisliğin tamamlanması, kapsam değişikliği, ihale, ekipman siparişi ve teslimatı ve asayiş sorunları diğer nedenlerden bazılarıdır.
Raporda ayrıca, COVID-19 (2020 ve 2021’de dayatılan) bu projelerin uygulanmasındaki gecikmenin nedeni olarak.
Ayrıca, proje ofislerinin birçok proje için revize edilmiş maliyet tahminlerini ve devreye alma programlarını rapor etmediğinin tespit edilmesi, zaman/maliyet aşım rakamlarının eksik bildirildiğini düşündürmektedir.