Air India, dünyanın en büyük uçak anlaşmasını finanse edeceğinden emin

PiKe

New member
Air India, dünyanın en büyük uçak anlaşmasını finanse edeceğinden emin


Air Hindistan Ltd. Havayolunun CEO’su, şirketin yeni sahibi Tata Sons Ltd.’nin desteğinden yararlanarak, yakın zamanda açıklanan rekor kıran uçak siparişinin finansmanına yardımcı olmak için bankalarla görüşmelerde bulunduğunu söyledi.
CEO, “Tata Sons’un desteğine sahibiz, bu nedenle bu uçaklar için finansman mevcut” diyor. Campbell Wilson Pazartesi günü Yeni Delhi’de düzenlenen CAPA Hindistan Havacılık Zirvesi oturum aralarında Bloomberg News ile yaptığı röportajda söyledi. “Bu uçaklar için iç kaynaklarımızdan bazı ön ödemeler yaptık.”

Campbell Wilson, 20 Mart’ta Yeni Delhi’de.
Air India, Boeing Co.’dan 470 uçak siparişi verdi. Airbus SE olarak, bu yılın sonundan itibaren teslimatlarla. Bu tür büyük alımlarda indirimler yaygındır.
Wilson geçen ay, daha önce devlet tarafından işletilen havayolunun siparişi finanse etmek için nakit, öz sermaye ve uçak satışları ve geri kiralamalarını kullanacağını söyledi. Air India, filosunu genişleterek, Doha ve Dubai’deki merkezleri aracılığıyla Hindistan’dan ABD ve Avrupa’ya giden kazançlı rotalara hakim olan Emirates ve Qatar Airways ile rekabet etmeye çalışıyor.

Wilson, Air India’nın hangi bankalarla görüştüğünü söylemedi.
Hindistan, güçlü bir yerel pazar ve büyüyen bir orta sınıfın yardımıyla Covid öncesi seviyelere dönmek için diğer birçok ülkeden daha hızlı oldu. Sidney merkezli CAPA Havacılık Merkezi’ne göre, yurt içi hava trafiğinin Mart 2024’e kadar %20 artarak 160 milyon yolcuya ulaşması bekleniyor ve ülkenin havayolları 2030 yılına kadar 1.400 jetlik bir filoya sahip olabilir.
Hindistan, artan talebi karşılamak için yeni terminaller ve mevcut tesislerin yenilenmesi dahil olmak üzere önümüzdeki iki yıl içinde havalimanlarına yaklaşık 980 milyar rupi (12 milyar $) harcamayı planlıyor. Bu büyümenin çoğu, hava yolculuğu penetrasyonunun düşük olduğu daha küçük şehirlerden gelebilir.
“Hindistan son birkaç on yıldır ağırlığının altında performans gösteriyor” dedi Subhas Menon, Asya Pasifik Havayolları Birliği Genel Müdürü. “Hükümet, bir havacılık merkezi olarak potansiyel oluşturmak için doğal olanı yapıyor.”
Air India entegrasyona hazırlanıyor Olasılık, Singapur Havayolları Ltd. arasında bir ortak girişim. ve Tata Group, tek bir tam hizmet havayolu oluşturmak için. Havayolu, geniş gövdeli uçağını yükseltmek ve tüm koltukları ve uçak içi eğlence sistemlerini yeni ürünlerle değiştirmek için 400 milyon dolar harcıyor.
Tata, Air India’yı 2021’de hükümetten 2,4 milyar dolara satın aldı. Başbakan Narendra Modi yönetimindeki yüksek profilli özelleştirme, yıllarca vergi mükelleflerinin kurtarılmasıyla ayakta tutulan, para kaybeden, borç yüklü havayolunu onlarca yıl boyunca satma girişimlerini sona erdirdi.