Air India, geniş gövdeli uçaklar için yabancı pilotlar kiralamayı planlıyorMUMBAI: Kaynaklara göre, Tata grubuna ait Air India, Boeing 777 uçağı için yurt dışından pilotlar kiralamayı planlıyor çünkü havayolu, filosunu ve uluslararası operasyonlarını genişletme planları arasında pilot sıkıntısı yaşıyor.
Kaynaklar PTI’ye verdiği demeçte, havayolunun geniş gövdeli Boeing 777 filosu için yaklaşık 100 pilot aradığını ve havayollarına gurbetçi uçuş ekipleri tedarik eden birkaç acenteyle görüştüğünü söyledi.
Tata grubu Ocak 2022’de devralana kadar yaklaşık yetmiş yıldır devlete ait olan zarar eden Air India, maliyetleri azaltmak için yıllar önce gurbetçi pilotları işe almayı bırakmıştı.
Expat pilotlarının maliyetleri Hindistan’da çalışan pilotlara göre daha yüksektir.
Kaynaklardan biri, “Air India zaten pilot sıkıntısı yaşıyordu ve önümüzdeki dört ay içinde 5 Boeing 777 uçağının tanıtılacağına dair yakın tarihli duyuru ve ABD’ye yeni uçuşlar bu eksikliğe eklendi” dedi.
Bu arka plana karşı kaynaklar, Air India’nın gurbetçi pilotları işe almaya açık olduğunu söyledi.
Kaynaklar, havayolunun çok sayıda pilot gerektirecek 6-10 geniş gövdeli bir uçak daha satın almak istediğine dair spekülasyonlar olduğunu da sözlerine ekledi.
Air India’ya bu konuda yöneltilen sorular yanıtsız kaldı.
“Air India piyasadan 100 pilot aradı. Hintli pilotları tercih ettiklerini söylerken, aynı zamanda gurbetçi pilotları işe almaya da açıklar. Bu pilotlar, Hintli bir pilot tutmanın maliyetinden yüzde 40 daha fazla maliyete neden olsa da, aynı zamanda Tecrübeli geniş gövdeli pilotların iç pazarda kolay bulunmaması bir gerçek” dedi.
Hint havayollarından yalnızca Air India ve Vistara geniş bir filoya sahiptir: Boeing 777s ve Boeing 787s. Jet Airways, filosunda geniş gövdeli uçaklara (B777’ler ve Airbus A330’lar) sahipti.
Ancak 2019 yılında Jet Airways’in yere indirilmesinin ardından bu tür uçakları uçuran pilotların çoğu yabancı havayollarına geçti.
Son zamanlarda, Mumbai’den bir göçmen pilot istihdam kurumu, göçmen pilot işleri için bir ilanla çıktı. Boş pozisyonlar Air India’daki Boeing 777 Hat Kaptanları içindir ve yıllık sözleşme bazında işe alınırlar.
Teklif edilen maaş ayda 11.500 ABD Doları (vergiler hariç) ve her saat için 133,30 ABD Doları ödeme, 70 saatten fazla uçuş saati (vergiler hariç) ve ayrıca ilanda belirtildiği gibi yan haklardır.
Air India, Mumbai’den San Francisco, New York ve Newark’a kesintisiz seferler başlatma planlarını duyurdu. Ayrıca Bengaluru’dan San Francisco’ya uçuşlar başlayacak. Önümüzdeki haftalarda başlamaları bekleniyor.
Cumartesi günü, Air India İcra Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Campbell Wilson, havayolunun iç ve dış hatlarda pazar payını en az yüzde 30’a çıkaracağını söyledi.
Havayolunun uzun vadeli bir canlanma planı uyguladığını ve önümüzdeki beş yıl içinde geniş gövde ve dar gövde filosunu büyütmeyi ve küresel ağını genişletmeyi planladığını söyledi.
Kaynaklar PTI’ye verdiği demeçte, havayolunun geniş gövdeli Boeing 777 filosu için yaklaşık 100 pilot aradığını ve havayollarına gurbetçi uçuş ekipleri tedarik eden birkaç acenteyle görüştüğünü söyledi.
Tata grubu Ocak 2022’de devralana kadar yaklaşık yetmiş yıldır devlete ait olan zarar eden Air India, maliyetleri azaltmak için yıllar önce gurbetçi pilotları işe almayı bırakmıştı.
Expat pilotlarının maliyetleri Hindistan’da çalışan pilotlara göre daha yüksektir.
Kaynaklardan biri, “Air India zaten pilot sıkıntısı yaşıyordu ve önümüzdeki dört ay içinde 5 Boeing 777 uçağının tanıtılacağına dair yakın tarihli duyuru ve ABD’ye yeni uçuşlar bu eksikliğe eklendi” dedi.
Bu arka plana karşı kaynaklar, Air India’nın gurbetçi pilotları işe almaya açık olduğunu söyledi.
Kaynaklar, havayolunun çok sayıda pilot gerektirecek 6-10 geniş gövdeli bir uçak daha satın almak istediğine dair spekülasyonlar olduğunu da sözlerine ekledi.
Air India’ya bu konuda yöneltilen sorular yanıtsız kaldı.
“Air India piyasadan 100 pilot aradı. Hintli pilotları tercih ettiklerini söylerken, aynı zamanda gurbetçi pilotları işe almaya da açıklar. Bu pilotlar, Hintli bir pilot tutmanın maliyetinden yüzde 40 daha fazla maliyete neden olsa da, aynı zamanda Tecrübeli geniş gövdeli pilotların iç pazarda kolay bulunmaması bir gerçek” dedi.
Hint havayollarından yalnızca Air India ve Vistara geniş bir filoya sahiptir: Boeing 777s ve Boeing 787s. Jet Airways, filosunda geniş gövdeli uçaklara (B777’ler ve Airbus A330’lar) sahipti.
Ancak 2019 yılında Jet Airways’in yere indirilmesinin ardından bu tür uçakları uçuran pilotların çoğu yabancı havayollarına geçti.
Son zamanlarda, Mumbai’den bir göçmen pilot istihdam kurumu, göçmen pilot işleri için bir ilanla çıktı. Boş pozisyonlar Air India’daki Boeing 777 Hat Kaptanları içindir ve yıllık sözleşme bazında işe alınırlar.
Teklif edilen maaş ayda 11.500 ABD Doları (vergiler hariç) ve her saat için 133,30 ABD Doları ödeme, 70 saatten fazla uçuş saati (vergiler hariç) ve ayrıca ilanda belirtildiği gibi yan haklardır.
Air India, Mumbai’den San Francisco, New York ve Newark’a kesintisiz seferler başlatma planlarını duyurdu. Ayrıca Bengaluru’dan San Francisco’ya uçuşlar başlayacak. Önümüzdeki haftalarda başlamaları bekleniyor.
Cumartesi günü, Air India İcra Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Campbell Wilson, havayolunun iç ve dış hatlarda pazar payını en az yüzde 30’a çıkaracağını söyledi.
Havayolunun uzun vadeli bir canlanma planı uyguladığını ve önümüzdeki beş yıl içinde geniş gövde ve dar gövde filosunu büyütmeyi ve küresel ağını genişletmeyi planladığını söyledi.