Ambani, FMCG markası ‘Independence’ ile ITC, Patanjali, Tata, Adani’yi devraldı

PiKe

New member
Ambani, FMCG markası ‘Independence’ ile ITC, Patanjali, Tata, Adani’yi devraldıYENİ DELHI: Milyarder Mukesh Ambani liderliğindeki Reliance, hızlı tüketim malları gıda şirketlerine rakip olacak ITC, tata Tüketici Ürünleri Ltd ve Adana Analistler, Wilmar’ın temel gıdalar, işlenmiş gıdalar, içecekler ve diğer günlük ihtiyaçlar için “Independence” markasını piyasaya sürdüğünü söyledi.
Reliance Retail Ventures Ltd’nin (RRVL) yeni kurulan FMCG kolu olan Reliance Consumer Products Ltd (RCPL), Ambani’nin yıllık hissedarlar toplantısında yaptığı duyuruya uygun olarak, geçen hafta Independence markasının lansmanıyla temel ürünlere bir giriş yaptı. Şirketin bu yılın başlarında toplantısı.
RRVL, Reliance Industries Ltd’nin (RIL) tamamına sahip olduğu bir yan kuruluşudur.
Lansman yalnızca Gujarat’ta, muhtemelen deneme amaçlı ve ürünlerin uygun fiyatlı olacağını gösterdi. Markanın geliştirilmesinden sonra ülke çapında piyasaya sürülecek.
“Yemeklik yağ, tahıl ve baklagillerde Adani Wilmar ile rekabet edecek; Patanjali Bisküvi, yemeklik yağ, paketlenmiş ataktaki yiyecekler; Bisküvilerde Parle ve Britannia; Bakliyatta, ambalajlı suda Tata Tüketici; ve paketlenmiş atta, bisküvilerde ITC,” dedi Nomura komisyonculuğu.
Independence ürün grubu şu anda Jio Mart uygulamasında ve Reliance mağazalarında mevcuttur. Önümüzdeki aylarda, dağıtım hızlı tüketim malları perakendecilerine (kiran mağazaları) genişletilecektir.
Kategoriler arasında bisküviler, paketlenmiş su, yemeklik yağ, paketlenmiş atta (buğday unu), besan (gram un), baklagiller, tahıllar ve şeker bulunur.
Nomura, “RRVL’nin 2.460 gerçek mekanda faaliyet gösteren süpermarkette satılan bir dizi özel markalı markaya sahip olmasına ve Jio Mart uygulamasının 260 şehirde 2 milyon ticari ortağa/kiran mağazasına ulaşmasına rağmen RCPL yeni kurulmuş bir şirkettir” dedi. .
“28 Kasım 2022’de başka bir şirketi (Reliance Beauty and Personal Care Ltd) bünyesine kattığını da not ediyoruz. RIL’in bunları orta vadede listeleme ve değeri ortaya çıkarma fikriyle daha yeni ayrı şirketler geliştirdiğine inanıyoruz.”
RRVL’nin mevcut ana özel markalı markaları şunlardır: baklagiller, unlar, pirinç, yağlar için Good Life; Erişte, bisküvi, namkeen için Snac Tac; Deterjanlar için Enzo; Sabun, el yıkama, saç yağı, duş jeli için Puric/Get Real; ve bulaşık, tuvalet, yüzey temizleyici için Scrubz/Expelz/Mopz.
Ağustos 2022 itibarıyla RRVL, Campa Cola ve Sosyo meşrubat markalarını da satın almıştı. Nomura, “RRVL altında özel markalı markalara sahip olmamıza rağmen yeni bir şirket kurarak, Reliance’ın temel gıda/hızlı tüketim malları alanına kendi dağıtım ağının dışında tam olarak katılmasını sağlayan birçok adımın ilki olarak görüyoruz” dedi.
“Ancak, Independence markasının Kirana mağazalarındaki fiili dağıtım erişimi, tüketici benimsemesi, ürün fiyatlandırması/pazar adreslenebilirliği ve ürün yeniliği, Reliance’ın hızlı atılımının FMCG şirketleri için bir rüzgar yönü olacağı sonucuna varmadan önce kritik olacaktır.”
Başka bir büyük emtia/paketlenmiş gıda oyuncusunun piyasaya girişi, jenerik ürünlerden markalı ürünlere geçişi teşvik edecek ve hızlandıracak, bir bütün olarak emtia/ambalajlı gıda kategorilerinden yararlanacak ve büyüyecektir.
“Reliance Retail’in, markalı ürünlerinin WhatsApp’ın önemli kullanıcı tabanına önümüzdeki yıllarda da satışını sağlamak için WhatsApp ile olan ortaklığından yararlanmasını bekliyoruz. Reliance Retail, uçtan uca kolay alışveriş sağlamak için JioMart’ı WhatsApp’a yeterince entegre etti. Uygulamadan çıkmak zorunda kalmadan keşiften ödemeye kadar deneyim” ifadelerine yer verildi.