EnguLizyoN
New member
Bugün Sobotnolu Moravyalı sanayiciler Klein kardeşlerle bağlantılı iki tarihi yol boyunca seyahat edeceğiz. Raylar birbirine dikti ve Jesenka zemininde hayali bir k oluşturuyordu.
İlk olarak 1871’de Zbeh na Morav pes umperk’ten Sobotno’ya kadar Klein ailesine ait bir hat oluşturuldu. Belediye demiryolu şirketi ZbehSobotn, inşaata bu aylar içinde başlaması ve iki yıl içinde tamamlaması şartıyla Aralık 1870’te imtiyazı aldı. N’ye ulaşım StEG’nin sahibi tarafından gerçekleştirildi. 1872’de demiryolu, Moravsk pohranin demiryolu (burada Mhrische Grenzbahn, MGB ayrıcalıklıdır) tarafından satın alındı ve Klein kardeşler bir kez daha olaya dahil oldu.
1873 yılında aynı şirket ana turnberkumperk HanuoviceLichkov demiryolunu inşa etti. Yirmi yıl sonra taşımacılık devlet demiryolları (kkStB) tarafından başlatıldı ve böylece 1885 yılında MGB şirketi nihayet kamulaştırıldı.
1974’te Bludovsk spojka’sı oluşturuldu. O tarihten bu yana, trenlerin Bludov’a dönmesine gerek kalmadan Hanuovice’den Zbeh na Morav’a doğrudan tren yolculuğuna izin verildi. Bugün Çek demiryollarının özel trenleri her iki kolda da gaf bağlantısını kullanıyor. Bu arada Zbeh istikametinde Jesenek’e giden trenlere binin, Umperka istikametinde kişisel trenleri kullanın. Kladensk dopravn a strojn şirketinin küçük ekspres trenini kullandık.
Zbeh na Morav – Hanuovice bölümünü 3 buçuk dakikada geçin:
Koridordan dağlara
Yolculuğumuz Zbeh na Morav istasyonunda yarışın başlamasından 5 dakika sonra başlıyor. Gezgin ve polo oyuncusu Jan Eskymo Welzel’in doğum gününü kaçırmayın. Yerel müzedeki sergilerden biri Pipomn’un ünlü doğum yeridir. Cemaat müzesini sadece St. Bartholomew kilisesinde değil, aynı zamanda tonozunun üstünde de görebilirsiniz.
Ndra’dan kısa bir mesafede Skalik kalesini ve Humenec gözetleme noktasını (kaydıraklı) bulacaksınız. Prag yönüne giden parkur boyunca gidecekseniz anlaşmalı olarak tarihi Nemile kalesini ziyaret edebilirsiniz.
Zbeh’den ayrılıyoruz, ana yoldan ayrılıp Moravská Szava’yı geçiyoruz. Postelmov’da inerseniz Brnko Kalesi’nin hazinelerine gidebilirsiniz. 1330’dan sonra Ctibor Morava tarafından yaptırılmıştır. Ndra’ya sadece altı buçuk kilometre uzaklıktadır.
Gelelim debriyajların pençesine. Sonunda Kiev’e düzenli bir yolcu treni beklemek zorunda kalacağız ama sonra hemen yola devam edebiliriz. Bludov köprüsü için debriyajdan sonraki ilk durağı Bludov lzn’yi kaldırabilirsiniz.
Bludovsk kavşağı, Hanuovice’ye doğru giriş, sağdaki yol Bludov ve Umperk’e gidiyor.
Şehirde irili ufaklı bir çıkış yolu bulabilirler. Maden suyu kaynağı bulunan yerel spayı veya Pradd’ın çocuk müzesini ziyaret edebilirsiniz. Nvtv için şehir evinin etrafındaki İngiliz parkına, Bludov Kalesi müzesine, Cork Müzesi’ne veya aynı adı taşıyan tepedeki Brusn gözetleme kulesine gidin.
Bohutn durağında inerseniz Zborov köyünün üzerindeki gözetleme kulesine (evet adı doğru, gözetleme kulesi olurdu) Hjeek’e gidebilirsiniz. Maviye, oradan da lut turist tabelasına gittiğinizde sekiz buçuk kilometre, yol boyunca kestirmeden giderseniz o kilometreler uçup gider.
Uzakta bir Olany biberi belirir. Her iki şirketin de ilginç yanı telesiyejlerin bulunmaması. Şirketin ana kısmı da demiryolunun değil Morava nehrinin ikinci rotası üzerinde bulunuyor. Paprny’nin rampada bir yükleme rayıyla uğraşması gerekiyor.
Hem Bartoov durağı hem de Ruda nad Moravou istasyonu, birbirlerine yaklaşık olarak aynı mesafede oldukları için aynı sayıda uçuş sunuyor. Bli, yavaş yavaş kapsamlı bir yeniden yapılanma sürecinden geçen Ruda nad Moravou malikanesidir. Ancak düzenlemeyle 17. yüzyılın başlarından kalma binayı görmek mümkün.
İkinci varış noktamız Hj gözlem kulesidir. İlk bina 1996 yılında, 1966 yılına kadar o yıl ölen selefi tarafından kapatılan alana inşa edildi. 24 metre yükseklikten Nzk ve Hrub Jesenk’i veya Umperk kasabasını görebilirsiniz.
Krlicki Snnk’in çok aşağısında olmayan bir kaynağı olan Morava Nehri’nin etrafında çimlerin dolandığını söylemeyi tamamen unuttuk. Brejlovec Kladensk onu pek çok kez taşımış ve işlemiştir.
Bohdkov istasyonunun önündeki Morava çapraz köprüsü
Rakov durağının yakınında büyük bir turistik cazibe merkezi. Nov Hrad veya Fuchtenberg bir zamanlar Moravya’daki en eski kale komplekslerine aitti. Kökenleri, Moravya’nın ilk dolmenlerine giden önemli bir ticaret yolunun döşendiği 14. yüzyılın başlarına kadar uzanıyor. İki yüz yıldan kısa bir süre sonra Macar istilaları sırasında ortadan kayboldu, ancak devasa kalıntıları kesinlikle kaybetmeye değer. Otobüs durağı tabeladan sadece bir buçuk kilometre sonradır.
Hanuovice Holba durağından geçelim. Yanlış anlaşılmasın, durak adını yerel biradan almıyor, tam tersi. Holba eskiden bağımsız bir köydü ve 1923’te Hanuoviç ailesiyle birleşti. Ama iş biraya gelince elbette Hanuoviç’teki bira fabrikasını ziyaret edebilirsiniz, Holb’da bir bira fabrikası müzesi var.
Hanuovice’ye gideceğimiz günü sabırsızlıkla bekliyoruz. İstasyon kısa süre sonra yeni bir köprünün eklenmesiyle, yani ada basamaklarının ve metrelerce mavi korkulukların inşasıyla modernizasyondan geçti. Ne yazık ki demiryolu hayranlarının müze yapmak istediği yerde bile yıkıldı (ve neredeyse kendi kendine düştü).
Eski bir kartpostalda Ndra Hanuovice
Hanuovice önemli bir demiryolu kavşağıdır. Buradan hemen doğru yöne gidebilirsiniz: Umperk’e, daha doğrusu Zbeh na Morav’a, efsanevi Silezya Semmering’inden Lzn Lipov’a (burada çizgiyi aştık), Starho Msta pod Snnkek’e veya tarihi Moravsk pohranini boyunca devam edebilirsiniz. Doln Lipka’ya doğru yola çıkın. Bu bölümü bu şekilde gösterdik.
Zbeh’den Hanuovice’ye giden parkuru bibliyografya yolu olarak kullanabilirsiniz, bu da sizi nispeten hızlı bir şekilde Jesenka’nın eteklerine götürecektir. Bu 30 kilometrenin tamamı Kladensk ulaşım ve makine ekspres treniyle sadece yarım saatte kat edildi; bu bir arabaya eşdeğerdir, ancak park etme konusunda endişelenmenize gerek yok.
İlk olarak 1871’de Zbeh na Morav pes umperk’ten Sobotno’ya kadar Klein ailesine ait bir hat oluşturuldu. Belediye demiryolu şirketi ZbehSobotn, inşaata bu aylar içinde başlaması ve iki yıl içinde tamamlaması şartıyla Aralık 1870’te imtiyazı aldı. N’ye ulaşım StEG’nin sahibi tarafından gerçekleştirildi. 1872’de demiryolu, Moravsk pohranin demiryolu (burada Mhrische Grenzbahn, MGB ayrıcalıklıdır) tarafından satın alındı ve Klein kardeşler bir kez daha olaya dahil oldu.
1873 yılında aynı şirket ana turnberkumperk HanuoviceLichkov demiryolunu inşa etti. Yirmi yıl sonra taşımacılık devlet demiryolları (kkStB) tarafından başlatıldı ve böylece 1885 yılında MGB şirketi nihayet kamulaştırıldı.
1974’te Bludovsk spojka’sı oluşturuldu. O tarihten bu yana, trenlerin Bludov’a dönmesine gerek kalmadan Hanuovice’den Zbeh na Morav’a doğrudan tren yolculuğuna izin verildi. Bugün Çek demiryollarının özel trenleri her iki kolda da gaf bağlantısını kullanıyor. Bu arada Zbeh istikametinde Jesenek’e giden trenlere binin, Umperka istikametinde kişisel trenleri kullanın. Kladensk dopravn a strojn şirketinin küçük ekspres trenini kullandık.
Zbeh na Morav – Hanuovice bölümünü 3 buçuk dakikada geçin:
Koridordan dağlara
Yolculuğumuz Zbeh na Morav istasyonunda yarışın başlamasından 5 dakika sonra başlıyor. Gezgin ve polo oyuncusu Jan Eskymo Welzel’in doğum gününü kaçırmayın. Yerel müzedeki sergilerden biri Pipomn’un ünlü doğum yeridir. Cemaat müzesini sadece St. Bartholomew kilisesinde değil, aynı zamanda tonozunun üstünde de görebilirsiniz.
Ndra’dan kısa bir mesafede Skalik kalesini ve Humenec gözetleme noktasını (kaydıraklı) bulacaksınız. Prag yönüne giden parkur boyunca gidecekseniz anlaşmalı olarak tarihi Nemile kalesini ziyaret edebilirsiniz.
Zbeh’den ayrılıyoruz, ana yoldan ayrılıp Moravská Szava’yı geçiyoruz. Postelmov’da inerseniz Brnko Kalesi’nin hazinelerine gidebilirsiniz. 1330’dan sonra Ctibor Morava tarafından yaptırılmıştır. Ndra’ya sadece altı buçuk kilometre uzaklıktadır.
Gelelim debriyajların pençesine. Sonunda Kiev’e düzenli bir yolcu treni beklemek zorunda kalacağız ama sonra hemen yola devam edebiliriz. Bludov köprüsü için debriyajdan sonraki ilk durağı Bludov lzn’yi kaldırabilirsiniz.
Bludovsk kavşağı, Hanuovice’ye doğru giriş, sağdaki yol Bludov ve Umperk’e gidiyor.
Şehirde irili ufaklı bir çıkış yolu bulabilirler. Maden suyu kaynağı bulunan yerel spayı veya Pradd’ın çocuk müzesini ziyaret edebilirsiniz. Nvtv için şehir evinin etrafındaki İngiliz parkına, Bludov Kalesi müzesine, Cork Müzesi’ne veya aynı adı taşıyan tepedeki Brusn gözetleme kulesine gidin.
Bohutn durağında inerseniz Zborov köyünün üzerindeki gözetleme kulesine (evet adı doğru, gözetleme kulesi olurdu) Hjeek’e gidebilirsiniz. Maviye, oradan da lut turist tabelasına gittiğinizde sekiz buçuk kilometre, yol boyunca kestirmeden giderseniz o kilometreler uçup gider.
Uzakta bir Olany biberi belirir. Her iki şirketin de ilginç yanı telesiyejlerin bulunmaması. Şirketin ana kısmı da demiryolunun değil Morava nehrinin ikinci rotası üzerinde bulunuyor. Paprny’nin rampada bir yükleme rayıyla uğraşması gerekiyor.
Hem Bartoov durağı hem de Ruda nad Moravou istasyonu, birbirlerine yaklaşık olarak aynı mesafede oldukları için aynı sayıda uçuş sunuyor. Bli, yavaş yavaş kapsamlı bir yeniden yapılanma sürecinden geçen Ruda nad Moravou malikanesidir. Ancak düzenlemeyle 17. yüzyılın başlarından kalma binayı görmek mümkün.
İkinci varış noktamız Hj gözlem kulesidir. İlk bina 1996 yılında, 1966 yılına kadar o yıl ölen selefi tarafından kapatılan alana inşa edildi. 24 metre yükseklikten Nzk ve Hrub Jesenk’i veya Umperk kasabasını görebilirsiniz.
Krlicki Snnk’in çok aşağısında olmayan bir kaynağı olan Morava Nehri’nin etrafında çimlerin dolandığını söylemeyi tamamen unuttuk. Brejlovec Kladensk onu pek çok kez taşımış ve işlemiştir.
Bohdkov istasyonunun önündeki Morava çapraz köprüsü
Rakov durağının yakınında büyük bir turistik cazibe merkezi. Nov Hrad veya Fuchtenberg bir zamanlar Moravya’daki en eski kale komplekslerine aitti. Kökenleri, Moravya’nın ilk dolmenlerine giden önemli bir ticaret yolunun döşendiği 14. yüzyılın başlarına kadar uzanıyor. İki yüz yıldan kısa bir süre sonra Macar istilaları sırasında ortadan kayboldu, ancak devasa kalıntıları kesinlikle kaybetmeye değer. Otobüs durağı tabeladan sadece bir buçuk kilometre sonradır.
Hanuovice Holba durağından geçelim. Yanlış anlaşılmasın, durak adını yerel biradan almıyor, tam tersi. Holba eskiden bağımsız bir köydü ve 1923’te Hanuoviç ailesiyle birleşti. Ama iş biraya gelince elbette Hanuoviç’teki bira fabrikasını ziyaret edebilirsiniz, Holb’da bir bira fabrikası müzesi var.
Hanuovice’ye gideceğimiz günü sabırsızlıkla bekliyoruz. İstasyon kısa süre sonra yeni bir köprünün eklenmesiyle, yani ada basamaklarının ve metrelerce mavi korkulukların inşasıyla modernizasyondan geçti. Ne yazık ki demiryolu hayranlarının müze yapmak istediği yerde bile yıkıldı (ve neredeyse kendi kendine düştü).
Eski bir kartpostalda Ndra Hanuovice
Hanuovice önemli bir demiryolu kavşağıdır. Buradan hemen doğru yöne gidebilirsiniz: Umperk’e, daha doğrusu Zbeh na Morav’a, efsanevi Silezya Semmering’inden Lzn Lipov’a (burada çizgiyi aştık), Starho Msta pod Snnkek’e veya tarihi Moravsk pohranini boyunca devam edebilirsiniz. Doln Lipka’ya doğru yola çıkın. Bu bölümü bu şekilde gösterdik.
Zbeh’den Hanuovice’ye giden parkuru bibliyografya yolu olarak kullanabilirsiniz, bu da sizi nispeten hızlı bir şekilde Jesenka’nın eteklerine götürecektir. Bu 30 kilometrenin tamamı Kladensk ulaşım ve makine ekspres treniyle sadece yarım saatte kat edildi; bu bir arabaya eşdeğerdir, ancak park etme konusunda endişelenmenize gerek yok.