EnguLizyoN
New member
Prostějov sadece bölgesel karşılaştırmada değil, aynı zamanda öz yönetimin açıklığı kategorisinde de puan kazandı ve yüzde 80’lik bir puanla cumhuriyetteki tüm şehirler arasında dördüncü ila beşinci sırada yer aldı. Ayrıca, örneğin ayrımcı olmama kriterlerinin veya koşulların girişimcilerle görüşülmesinin değerlendirildiği kamu sözleşmeleri alanında da yüzde 61 ile ilk sıralarda yer aldı.
Analizi hazırlayan ve sonuçları yorumlayan yolsuzlukla mücadele derneği Oživení’nin başkan yardımcısı Marie Krutišová, “Belediye binası vatandaşları ve tedarikçileriyle iletişimde daha şeffaf mekanizmalar kurdu” yorumunu yaptı.
Ona göre bu, tek başına yolsuzluğun olmayacağını garanti etmiyor ancak insanların şehrin yönetimine katılımını kolaylaştıracak ve denetim ve kontrol olanaklarını artıracak. Ancak çıtanın genellikle çok yüksek olmadığını da sözlerine ekledi.
Ancak Prostějov benzer karşılaştırmalarda iyi bir performans sergiliyor; geçen yıl İçişleri Bakanlığı’nın Přívětivý úrad yarışmasını bir kez daha kazandı. Belediye binalarının erişilebilirliğini ve açıklığını, insanlarla iletişimi, hizmetlerin dijitalleştirilmesini ve sakinlerin kamu işlerine katılımını değerlendirdi.
Benzer şekilde, mevcut Şeffaf Çek Cumhuriyeti projesi, insanların katılabilmeleri için programlarını daha kolay planlayabilmeleri amacıyla, konsey toplantılarından önce belgelerin kullanılabilirliğini veya tüm yıl için toplantı programının yayınlanmasını değerlendirdi.
Gençliğinde bile yerel belediyenin yanlışlarına dikkat çeken Prostějovsk yerlisi Jakub Čech, değerlendirmeye şüpheyle yaklaşıyor.
“Tüm bu zorunlu olmayan materyallerin yayınlanması uzun zaman aldı ve bu muhalefetin ısrarlı baskısı sayesinde oldu. Şu anki hukuk öğrencisi, eğer o olmasaydı, belediye binası bunu asla kendi başına yayınlamaya başlamazdı” dedi.
“Öte yandan, politikacıların ve yetkililerin, temsilciler ve vatandaşlardan gelen onlarca soruyla uğraşmak yerine, herkesin indirebilmesi için belgeyi doğrudan web sitesine koymanın daha iyi olduğunu anladıklarını takdir ediyorum. Bu da işlerini kolaylaştıracak. Ancak genel sonuçlara bakıldığında Prostějov’un körler arasında tek gözlü kral olduğunu düşünüyorum” diyor Čech.
Siyasi bir üreme alanı olarak haber bültenleri
Şehir sıralamaları aynı zamanda belediye süreli yayınlarına ve muhalefetin bu yayınlarda temsiline de ayrıldı. Bu kategorideki araştırma belediyelerin yalnızca bir kısmını değerlendirdiğinden, genel bakışta bölgeden yalnızca Prostějov, Přerov ve Olomouc yer aldı. Bölgesel sermaye en kötüsünü yaşadı.
Yayın kurulundaki iki koalisyon dışı parti temsilcisinden biri olan muhalefet temsilcisi Dominika Kovaříková (SPOLU), “Olomouc listelerinde ‘muhalefetin sesinin’ payının, sayısallaştırıldığında alanın yalnızca yüzde 3,5’i olmasına şaşırdım” dedi.
“Dergiyi siyasi bir arena olarak ele alırsak, farklı görüşlerin görülebilmesi için tartışmalı konuların daha fazla gündeme getirilmesi gerekir; örneğin park politikası veya tiyatronun Filarmoni ile birleştirilmesi sorunu Olomouc’ta yankı buluyor.” katma.
Oživení’ye göre belediye binası muhabirleri uzun süredir mevcut koalisyonu tercih eden sürekli bir siyasi kampanyaya doğru kayıyor. Dernek, Olomouc’ta olduğu gibi metinlerde parti üyeliğini belirtmeseler bile bu nedenle tarafsız olarak ele alınamayacaklarını iddia ediyor.
“Apolitik belediye binası gazeteleri terimler açısından çelişkilidir. Dernek adına Krutišová, Olomouc gazetelerinin, ilk bakışta kamuoyu veya politikacılar için açık olmasa da siyasi konular hakkında haber yaptığını belirterek, Prostejov ve Přerov süreli yayınlarının arkasında Olomouc’un muhalefetin temsilinde topalladığını ekledi. yayın kurulu.
Milletvekili, gelişmek istiyoruz diyor
Analiz sonuçlarının sunumuna Olomouc Belediye Binası adına Kültür ve Eğitim Bakan Yardımcısı Viktor Tichák (ProOlomouc ve Pirates) katıldı.
“Benim fikrime göre belediye dergisi öncelikle vatandaşları temel bilgilerle, yani çöp kutularının hangi günlerde dışarı çıkarıldığıyla ilgili bilgilendirmelidir. Ancak Revival böyle bir mesajın politik olduğunu düşünüyor ve bu nedenle ona karşı muhalefete de yer olması gerekiyor. Bu bana gereksiz derecede katı görünüyor” diye yanıt verdi.
“Ancak muhalefetin alanının daha geniş olabileceğine katılıyorum. Bana göre hiçbir şey kulüp başkanıyla veya bir komiteyle röportaj yapılmasını engelleyemez. Yayın kuruluna bağlı olacaktır. Měníme Olomouc dergisinde zaten değişiklik önerdim” diye ekledi Tichák, ona göre Olomouc genel olarak kötü sonuçlanmadı.
Aslında pek çok şehirde benzer rahatsızlıklar yaşanıyor. “En büyük rezervler sözleşme departmanlarının yetki alanlarındadır. Kamu ihaleleriyle ilgili birçok efsane var; örneğin bunların en düşük fiyata göre seçilmesi gerekiyor” dedi Krutišová.
“Ya da piyasayla iletişim kurmamak gerektiğini. Her ikisi de çok az rekabete yol açıyor. Küçük ölçekli sözleşmeler konusunda bilgilendirme konusunda özellikle belediyeler açısından büyük bir eksiklik daha var. Çelişkili bir şekilde, bakanlığın sözleşmeleri hakkında belediyenizden çok daha fazlasını öğreneceksiniz” diye anlattı.
Arka sıralarda yer alan şehirler geri bildirimleri takdir ediyor. Šumper Belediye Binası’nın kültür ve dış ilişkiler departmanı başkanı Bohuslav Vondruška, “Ancak değerlendirmenin çeşitli faktörlerden etkilenebileceğini anlamak önemlidir” dedi.
Kentin farklı yerlerinde gerçekleştirilen meclis bayındırlık toplantılarına, tribünlere değinen Erdoğan, “Değerlendirme aynı zamanda şehrin açıklık ve şeffaflığa yönelik geliştirdiği tüm iç süreçlerin ve faaliyetlerin gerçekliğini her zaman tam olarak yansıtmak zorunda değil” dedi. çeşitli etkinliklerde sözde mobil belediye binası veya Ofisin Smile sertifikası ile kazanılması.
Analizi hazırlayan ve sonuçları yorumlayan yolsuzlukla mücadele derneği Oživení’nin başkan yardımcısı Marie Krutišová, “Belediye binası vatandaşları ve tedarikçileriyle iletişimde daha şeffaf mekanizmalar kurdu” yorumunu yaptı.
Ona göre bu, tek başına yolsuzluğun olmayacağını garanti etmiyor ancak insanların şehrin yönetimine katılımını kolaylaştıracak ve denetim ve kontrol olanaklarını artıracak. Ancak çıtanın genellikle çok yüksek olmadığını da sözlerine ekledi.
Ancak Prostějov benzer karşılaştırmalarda iyi bir performans sergiliyor; geçen yıl İçişleri Bakanlığı’nın Přívětivý úrad yarışmasını bir kez daha kazandı. Belediye binalarının erişilebilirliğini ve açıklığını, insanlarla iletişimi, hizmetlerin dijitalleştirilmesini ve sakinlerin kamu işlerine katılımını değerlendirdi.
Benzer şekilde, mevcut Şeffaf Çek Cumhuriyeti projesi, insanların katılabilmeleri için programlarını daha kolay planlayabilmeleri amacıyla, konsey toplantılarından önce belgelerin kullanılabilirliğini veya tüm yıl için toplantı programının yayınlanmasını değerlendirdi.
Gençliğinde bile yerel belediyenin yanlışlarına dikkat çeken Prostějovsk yerlisi Jakub Čech, değerlendirmeye şüpheyle yaklaşıyor.
“Tüm bu zorunlu olmayan materyallerin yayınlanması uzun zaman aldı ve bu muhalefetin ısrarlı baskısı sayesinde oldu. Şu anki hukuk öğrencisi, eğer o olmasaydı, belediye binası bunu asla kendi başına yayınlamaya başlamazdı” dedi.
“Öte yandan, politikacıların ve yetkililerin, temsilciler ve vatandaşlardan gelen onlarca soruyla uğraşmak yerine, herkesin indirebilmesi için belgeyi doğrudan web sitesine koymanın daha iyi olduğunu anladıklarını takdir ediyorum. Bu da işlerini kolaylaştıracak. Ancak genel sonuçlara bakıldığında Prostějov’un körler arasında tek gözlü kral olduğunu düşünüyorum” diyor Čech.
Siyasi bir üreme alanı olarak haber bültenleri
Şehir sıralamaları aynı zamanda belediye süreli yayınlarına ve muhalefetin bu yayınlarda temsiline de ayrıldı. Bu kategorideki araştırma belediyelerin yalnızca bir kısmını değerlendirdiğinden, genel bakışta bölgeden yalnızca Prostějov, Přerov ve Olomouc yer aldı. Bölgesel sermaye en kötüsünü yaşadı.
Yayın kurulundaki iki koalisyon dışı parti temsilcisinden biri olan muhalefet temsilcisi Dominika Kovaříková (SPOLU), “Olomouc listelerinde ‘muhalefetin sesinin’ payının, sayısallaştırıldığında alanın yalnızca yüzde 3,5’i olmasına şaşırdım” dedi.
Bölgedeki belediye binaları Çek Cumhuriyeti’nin en büyük yüz şehri arasında nasıl bir performans sergiledi? Özyönetim açıklığı: 4-5 Prostejov %80,37 9–11 Olomouc %72,70 12. Prerov %72,09 42. Zábřeh %53,37 66. Šumperk %41,72 77–78 Sternberk %32,21 Tedarik: 6-17 Prostejov 61,54% 18-29 Zabreh %53,85 30-42 Sümperk %46,15 43–55 Olomouc %38,46 43–55 Prerov %38,46 56–100 Sternberk p> |
“Dergiyi siyasi bir arena olarak ele alırsak, farklı görüşlerin görülebilmesi için tartışmalı konuların daha fazla gündeme getirilmesi gerekir; örneğin park politikası veya tiyatronun Filarmoni ile birleştirilmesi sorunu Olomouc’ta yankı buluyor.” katma.
Oživení’ye göre belediye binası muhabirleri uzun süredir mevcut koalisyonu tercih eden sürekli bir siyasi kampanyaya doğru kayıyor. Dernek, Olomouc’ta olduğu gibi metinlerde parti üyeliğini belirtmeseler bile bu nedenle tarafsız olarak ele alınamayacaklarını iddia ediyor.
“Apolitik belediye binası gazeteleri terimler açısından çelişkilidir. Dernek adına Krutišová, Olomouc gazetelerinin, ilk bakışta kamuoyu veya politikacılar için açık olmasa da siyasi konular hakkında haber yaptığını belirterek, Prostejov ve Přerov süreli yayınlarının arkasında Olomouc’un muhalefetin temsilinde topalladığını ekledi. yayın kurulu.
Milletvekili, gelişmek istiyoruz diyor
Analiz sonuçlarının sunumuna Olomouc Belediye Binası adına Kültür ve Eğitim Bakan Yardımcısı Viktor Tichák (ProOlomouc ve Pirates) katıldı.
“Benim fikrime göre belediye dergisi öncelikle vatandaşları temel bilgilerle, yani çöp kutularının hangi günlerde dışarı çıkarıldığıyla ilgili bilgilendirmelidir. Ancak Revival böyle bir mesajın politik olduğunu düşünüyor ve bu nedenle ona karşı muhalefete de yer olması gerekiyor. Bu bana gereksiz derecede katı görünüyor” diye yanıt verdi.
“Ancak muhalefetin alanının daha geniş olabileceğine katılıyorum. Bana göre hiçbir şey kulüp başkanıyla veya bir komiteyle röportaj yapılmasını engelleyemez. Yayın kuruluna bağlı olacaktır. Měníme Olomouc dergisinde zaten değişiklik önerdim” diye ekledi Tichák, ona göre Olomouc genel olarak kötü sonuçlanmadı.
Aslında pek çok şehirde benzer rahatsızlıklar yaşanıyor. “En büyük rezervler sözleşme departmanlarının yetki alanlarındadır. Kamu ihaleleriyle ilgili birçok efsane var; örneğin bunların en düşük fiyata göre seçilmesi gerekiyor” dedi Krutišová.
“Ya da piyasayla iletişim kurmamak gerektiğini. Her ikisi de çok az rekabete yol açıyor. Küçük ölçekli sözleşmeler konusunda bilgilendirme konusunda özellikle belediyeler açısından büyük bir eksiklik daha var. Çelişkili bir şekilde, bakanlığın sözleşmeleri hakkında belediyenizden çok daha fazlasını öğreneceksiniz” diye anlattı.
Arka sıralarda yer alan şehirler geri bildirimleri takdir ediyor. Šumper Belediye Binası’nın kültür ve dış ilişkiler departmanı başkanı Bohuslav Vondruška, “Ancak değerlendirmenin çeşitli faktörlerden etkilenebileceğini anlamak önemlidir” dedi.
Kentin farklı yerlerinde gerçekleştirilen meclis bayındırlık toplantılarına, tribünlere değinen Erdoğan, “Değerlendirme aynı zamanda şehrin açıklık ve şeffaflığa yönelik geliştirdiği tüm iç süreçlerin ve faaliyetlerin gerçekliğini her zaman tam olarak yansıtmak zorunda değil” dedi. çeşitli etkinliklerde sözde mobil belediye binası veya Ofisin Smile sertifikası ile kazanılması.