Ant'ın sıkı çalışması meyvesini verdi. Meraklısı Mazda süper spor modeliyle gol attı

EnguLizyoN

New member
İnşaat sektöründeki girişimci, boş zamanlarında kendisini model yapımına adamakta, dünyayı fethettiği süper spor arabaların modellerini monte etmektedir.


Çocukluğundan beri modellik ile ilgilenmektedir. “Teknolojiyi her zaman sevdim. Uçaklardan tanklara geçtim. Daha sonra uzun bir ara verdim. 2018'de modelliğe geri döndüm” diye açıklıyor Štolc.


Yakın zamanda ünlü 24 Saat Le Mans yarışında süper spor otomobillere adım attı. “Öncelikle güzel görselleri nedeniyle” diye açıkladı.


Kendini dünyada kabul ettirmek için klasik modelliği hızla bıraktı. “Tam Detay Kiti yöntemini kullanarak inşaat yapmaya başladım; bu, vida adı verilen şablonu parçalara ayırıp tekrar bir araya getirmek anlamına geliyor. Kablolama da dahil olmak üzere en ince ayrıntılara bile odaklanılabiliyor” diye açıklıyor.


Jüri buluşu takdir edecek



Yapım talimatlarını kullanmıyor, her şeyi kendi teknoloji anlayışına göre bir araya getiriyor. Dünyanın en iyi modelleme sınıfına ait olan bir adam, “Bir kişi diğerlerinden farklı bir model yaparsa ve yaratıma maksimum düzeyde buluş katarsa, jüri bunu takdir edecektir” diyor.


Esas olarak Japon kitleri satın alıyor, ardından birçok Avrupa ülkesinden özel aksesuarlar satın alıyor. Minyatür arabalara ek olarak, bir çukurda duran bir arabanın son derece canlı bir sahnesi olan bir diorama da yarattı. Tüm mekanikler lastik değiştirirken olduğu gibi tam konumlarındadır.


Zaten birçok markanın süper sporlarını yarattı. “Mercedes CLM GTR ile başladım ama en büyük başarım 1991'de Le Mans'ı kazanan Mazda 787 B ile geldi. Araç görsel açıdan kesinlikle büyüleyici. Yapım açısından bile modeli altüst etmek mümkündü” diye itiraf ediyor yaratıcı.


Yaptıkları modeller 1:24 ölçekli, yani yaklaşık 20 santimetre uzunluğunda. Peki orijinallerine ne kadar benziyorlar? Meraklısı “Yaklaşık yüzde 95” diye tahmin ediyor.


Ona göre en fazla iş motor, kablolar ve şasi ile yapılabilir. Saatçilik aletlerini, özel büyüteçleri kullanır. Ayrıca normalde inşaat kitlerinde bulunmayan ayrıntıları da ekler. Elindeki bakır tel, dünyanın en pahalı arabalarındaki elektronik aksamın kusursuz çalışmasını sağlayan bir kabloya dönüşüyor.


En zor kısım renklendirme ve cilalamadır



Renklendirmenin süper sporlar oluşturmada kesinlikle en zor disiplin olduğunu düşünüyor. Boya püskürtürken minyatür bir püskürtme tabancası kullanıyor.


“Boya püskürtmek için tabancalarım var, bazıları da boyamak için, çünkü boyayı sıktıktan sonra tabancayı mükemmel şekilde yıkamak son derece zordur. Sadece küçük bir parça boya yeterlidir ve vernik bozulur,” diye açıklıyor modelci. Rengi iki kat vernikle kaplar.


Daha sonra taşlama ve cilalama gelir. Bizden alabileceğiniz en iyi zımpara kağıdından altı kat daha ince zımpara kağıdı kullanır. Zımpara macunu da son derece incedir. “Yüzey işlemeyle gerçekten kazanmak gerekiyor. Hiçbir şey aldatılamaz” diyor.


Tamamlandıktan sonra araç, mutlak toz geçirmezlik sağlayan özel bir vitrine giriyor. “Böyle bir modelin her noktasından toz çıkarmak neredeyse imkansızdır” diye açıklıyor.


İki yılda iki model



Şu ana kadar on adet süper spor otomobili var ve şimdi bir sonraki kalbi olan Ford GT 2017'ye hazırlanıyor. “İki parçayı aynı anda üreteceğim. Biri tam bir set olacak, diğeri yaklaşık yirmi parçaya bölünecek, böylece nasıl ilerlediğimi görebilirsiniz. Yaklaşık iki yılımı alacak” diye tahmin ediyor.


Modellik yapmayı sporla telafi ediyor, fitnessı seviyor ve bu da vücuduna yansıyor. Motosiklet sürmeyi çok seviyor ve ailesiyle vakit geçirmek istiyor. Bu, zorlu işlerin yanı sıra fazlasıyla yeterli.


“Ailemi kesinlikle ihmal etmiyorum. Aksine. Oğlumla oynarken zihinsel olarak rahatlıyorum, bu da akşamları modellik yapmak için en iyi zamandır” diye açıklıyor.


Ayrıca karınca işini yapabilmek için kesinlikle sağlam ellere ihtiyacı olduğunu da biliyor. Spor yapmayı başka bir büyük hobi olarak gören adam, “Spor yaparken kablolama veya sprey boya yapmak kesinlikle mümkün değil, çünkü egzersiz sonrasında titriyorsunuz” diyor.