Asya’nın en zengin adamı Mukesh Ambani, 12.000 Rs kit ile genom testi yapacak
MUMBAI: Milyarder Mukesh Ambani’nin grubu, Hindistan’ın büyüyen tüketici pazarında daha uygun fiyatlı ve daha yaygın olan 23andMe gibi yıkıcı ABD girişimlerinin öncülük ettiği bir sağlık hizmeti trendi aramak için gen haritalamasına girişiyor.
Enerjiden e-ticarete dönüşüm şirketi, haftalar içinde kapsamlı bir 12.000 rupi (145 $) piyasaya sürecek genom dizileme testiürünü geliştiren Strand Life Sciences Pvt.’nin CEO’su Ramesh Hariharan’a göre. Asya’nın en zengin kişisinin liderliğindeki Reliance Industries Ltd., Bengaluru merkezli şirketi 2021’de satın aldı ve şu anda yaklaşık %80’ine sahip.
Diğer yerel tekliflere göre yaklaşık yüzde 86 daha ucuz olan genom testi, bir kişinin kansere, kalp ve nörodejeneratif hastalıklara yatkınlığını ortaya çıkarabildiğini ve kalıtsal genetik bozuklukları tanımlayabildiğini söyledi.
Dünyanın en kalabalık ülkesi olma yolunda olan Hindistan’ın 1,4 milyar insanı için karşılanabilir kişisel genlerin haritasını çıkarma projesi, potansiyel olarak bölgede ilaç geliştirme ve hastalıkların önlenmesine yardımcı olabilecek zengin bir biyolojik veri yaratacaktır. Ambani, 192 milyar dolarlık imparatorluğunu karmaşıklığın ötesinde tüketici ve dijital hizmetlere odakladığından, Ambani’nin veri dünyasına daha fazla dalma tutkusuyla da aynı çizgidedir – buna sık sık “yeni petrol” olarak atıfta bulunur.
Strand Life Sciences’ın kurucu ortağı olan Hariharan, “Dünyadaki en ucuz genomik profil olacak” dedi. “Benimseme sağlamak için agresif bir fiyat noktasından çıkıyoruz çünkü bu bize koruyucu sağlık hizmetleri sektöründe uygulanabilir bir iş kurma fırsatı veriyor.”
Sağlık kırmızı bayrakları
23andMe’den gelen soy raporları 99$’a satın alınabilirken, sağlık ve soy raporları 199$’a mal oluyor. MapmyGenome ve medgenom. Bazı Çinli şirketlerden gelen en ucuz teklif sadece 599 yuan’a (87 $) mal oluyor, ancak Reliance’ın sahibi olduğu Strand’ın izini sürmeyi amaçladığı tüm hastalıkları kapsamayabilir.
Bir Reliance Industries temsilcisi, yorum için bir e-posta isteğine yanıt vermedi.
2006’da perakendeye ve 2016’da telekomünikasyona girdikten sonra benzer bir acımasız strateji uygulayan ve Reliance her iki sektörde de pazar lideri olana kadar rekabeti alt üst eden Ambani için fiyat kesintisi doğal olarak gerçekleşti.
Allied Market Research’ün bir raporuna göre, küresel genetik test pazarının değeri 2019’da 12,7 milyar dolardı ve 2027’de 21,3 milyar dolara ulaşması bekleniyor.
Systematix Kurumsal Sermaye Kıdemli Başkan Yardımcısı Vishal Manchanda, kendisine Reliance’ın yeni hizmeti hakkında bilgi verildiğinde, yeni genom testi hizmetinin “ideal olarak, hedefe yönelik tedavi ve erken müdahalenin geliştirilmesine yardımcı olacak büyük bir veri havuzunun oluşturulmasına yol açacağını” söyledi. ürün.
Ancak düşük fiyatlar, insanları bu tür hizmetlere ve faydalarına ilişkin farkındalığın nispeten denenmemiş olduğu Hindistan gibi bir pazara çekmek için tek başına yeterli olmayabilir. Küresel rakiplerinden daha ucuz olmasına rağmen, Reliance’ın 145 $’lık fiyat etiketi, nüfusun yaklaşık üçte ikisinin günde 2 $’dan daha az parayla yaşadığı Hindistan’daki ortalama bir tüketici için hala çok fazla.
Agresif bir şekilde pazarlanan
Reliance’ın dijital hizmetleri ve son e-ticaret satın almaları, yalnızca evde alınabilen kan örnekleri gerektiren genom testi ürününü tanıtmak için kullanılabilir.
Şu anda az sayıda erken test uzmanı tarafından test ediliyor ve önümüzdeki haftalarda Reliance tarafından MyJio uygulaması üzerinde agresif bir şekilde pazarlanacak ve Reliance Jio Infocomm Ltd., sağlık uygulaması JioHealthHub ve yakın zamanda satın alınan e-eczaneden 425 milyon kablosuz aboneye ulaşacak. , Netmeds, dedi Hariharan.
ABD’deki pek çok tüketici, atletik yetenek, saç dokusu ve obezite eğilimi gibi soyları veya özellikleri – “eğlence genetiği” etiketli testler – izlemekle ilgilenirken, bu hizmetlerin uzun vadeli iş modeli, koruyucu sağlık hizmetleri etrafında dönüyor.
Genetik Bağlantı
Daha fazla genomik veriyle, küresel ilaç üreticileri yeni ilaçlar geliştirebilir ve mevcut tedavileri nasıl daha iyi hedefleyebileceklerine dair fikir edinebilir. Bu, örneğin, ülkedeki aşırı temsil edilen bazı hastalıklarla genetik bir bağlantının kanıtlanmasına yardımcı olmak gibi, genetik olarak yetersiz haritalanmış Hindistan’da özellikle yararlı olabilir.
Yine de, bu hırslar henüz bir yerlerde gerçekleşmedi ve 23andMe gibi erken harekete geçenler şu anda düzenleyici baskı altında: ABD Gıda ve İlaç İdaresi, şirketin 2013 yılında sağlık beyanlarında bulunmasını yasakladı ve iki yıllık bir süreç dayattı. inceleme süreci. 2015 yılında düzenleyici kurum, 23AndMe’nin sağlıkla ilgili testler sunmasına izin verdi.
Strand, test sonuçlarını yorumlarken en son bilimsel araştırmaları kullanacağını söylese de, Hindistan hala genetik testler için yasal standartlar belirlemedi. Aynı zamanda şirketin doğası gereği hızlı ve karmaşık bir bilim alanındaki ilk ürünü olacak.
Hariharan, Reliance grubu tarafından başlatılan yeni genom testlerinin Hindistan için “standartları belirleyeceğini” söyledi. “Bilime yakın kalarak sorumlu tüketici genomiği sağlayacağız.”
MUMBAI: Milyarder Mukesh Ambani’nin grubu, Hindistan’ın büyüyen tüketici pazarında daha uygun fiyatlı ve daha yaygın olan 23andMe gibi yıkıcı ABD girişimlerinin öncülük ettiği bir sağlık hizmeti trendi aramak için gen haritalamasına girişiyor.
Enerjiden e-ticarete dönüşüm şirketi, haftalar içinde kapsamlı bir 12.000 rupi (145 $) piyasaya sürecek genom dizileme testiürünü geliştiren Strand Life Sciences Pvt.’nin CEO’su Ramesh Hariharan’a göre. Asya’nın en zengin kişisinin liderliğindeki Reliance Industries Ltd., Bengaluru merkezli şirketi 2021’de satın aldı ve şu anda yaklaşık %80’ine sahip.
Diğer yerel tekliflere göre yaklaşık yüzde 86 daha ucuz olan genom testi, bir kişinin kansere, kalp ve nörodejeneratif hastalıklara yatkınlığını ortaya çıkarabildiğini ve kalıtsal genetik bozuklukları tanımlayabildiğini söyledi.
Dünyanın en kalabalık ülkesi olma yolunda olan Hindistan’ın 1,4 milyar insanı için karşılanabilir kişisel genlerin haritasını çıkarma projesi, potansiyel olarak bölgede ilaç geliştirme ve hastalıkların önlenmesine yardımcı olabilecek zengin bir biyolojik veri yaratacaktır. Ambani, 192 milyar dolarlık imparatorluğunu karmaşıklığın ötesinde tüketici ve dijital hizmetlere odakladığından, Ambani’nin veri dünyasına daha fazla dalma tutkusuyla da aynı çizgidedir – buna sık sık “yeni petrol” olarak atıfta bulunur.
Strand Life Sciences’ın kurucu ortağı olan Hariharan, “Dünyadaki en ucuz genomik profil olacak” dedi. “Benimseme sağlamak için agresif bir fiyat noktasından çıkıyoruz çünkü bu bize koruyucu sağlık hizmetleri sektöründe uygulanabilir bir iş kurma fırsatı veriyor.”
Sağlık kırmızı bayrakları
23andMe’den gelen soy raporları 99$’a satın alınabilirken, sağlık ve soy raporları 199$’a mal oluyor. MapmyGenome ve medgenom. Bazı Çinli şirketlerden gelen en ucuz teklif sadece 599 yuan’a (87 $) mal oluyor, ancak Reliance’ın sahibi olduğu Strand’ın izini sürmeyi amaçladığı tüm hastalıkları kapsamayabilir.
Bir Reliance Industries temsilcisi, yorum için bir e-posta isteğine yanıt vermedi.
2006’da perakendeye ve 2016’da telekomünikasyona girdikten sonra benzer bir acımasız strateji uygulayan ve Reliance her iki sektörde de pazar lideri olana kadar rekabeti alt üst eden Ambani için fiyat kesintisi doğal olarak gerçekleşti.
Allied Market Research’ün bir raporuna göre, küresel genetik test pazarının değeri 2019’da 12,7 milyar dolardı ve 2027’de 21,3 milyar dolara ulaşması bekleniyor.
Systematix Kurumsal Sermaye Kıdemli Başkan Yardımcısı Vishal Manchanda, kendisine Reliance’ın yeni hizmeti hakkında bilgi verildiğinde, yeni genom testi hizmetinin “ideal olarak, hedefe yönelik tedavi ve erken müdahalenin geliştirilmesine yardımcı olacak büyük bir veri havuzunun oluşturulmasına yol açacağını” söyledi. ürün.
Ancak düşük fiyatlar, insanları bu tür hizmetlere ve faydalarına ilişkin farkındalığın nispeten denenmemiş olduğu Hindistan gibi bir pazara çekmek için tek başına yeterli olmayabilir. Küresel rakiplerinden daha ucuz olmasına rağmen, Reliance’ın 145 $’lık fiyat etiketi, nüfusun yaklaşık üçte ikisinin günde 2 $’dan daha az parayla yaşadığı Hindistan’daki ortalama bir tüketici için hala çok fazla.
Agresif bir şekilde pazarlanan
Reliance’ın dijital hizmetleri ve son e-ticaret satın almaları, yalnızca evde alınabilen kan örnekleri gerektiren genom testi ürününü tanıtmak için kullanılabilir.
Şu anda az sayıda erken test uzmanı tarafından test ediliyor ve önümüzdeki haftalarda Reliance tarafından MyJio uygulaması üzerinde agresif bir şekilde pazarlanacak ve Reliance Jio Infocomm Ltd., sağlık uygulaması JioHealthHub ve yakın zamanda satın alınan e-eczaneden 425 milyon kablosuz aboneye ulaşacak. , Netmeds, dedi Hariharan.
ABD’deki pek çok tüketici, atletik yetenek, saç dokusu ve obezite eğilimi gibi soyları veya özellikleri – “eğlence genetiği” etiketli testler – izlemekle ilgilenirken, bu hizmetlerin uzun vadeli iş modeli, koruyucu sağlık hizmetleri etrafında dönüyor.
Genetik Bağlantı
Daha fazla genomik veriyle, küresel ilaç üreticileri yeni ilaçlar geliştirebilir ve mevcut tedavileri nasıl daha iyi hedefleyebileceklerine dair fikir edinebilir. Bu, örneğin, ülkedeki aşırı temsil edilen bazı hastalıklarla genetik bir bağlantının kanıtlanmasına yardımcı olmak gibi, genetik olarak yetersiz haritalanmış Hindistan’da özellikle yararlı olabilir.
Yine de, bu hırslar henüz bir yerlerde gerçekleşmedi ve 23andMe gibi erken harekete geçenler şu anda düzenleyici baskı altında: ABD Gıda ve İlaç İdaresi, şirketin 2013 yılında sağlık beyanlarında bulunmasını yasakladı ve iki yıllık bir süreç dayattı. inceleme süreci. 2015 yılında düzenleyici kurum, 23AndMe’nin sağlıkla ilgili testler sunmasına izin verdi.
Strand, test sonuçlarını yorumlarken en son bilimsel araştırmaları kullanacağını söylese de, Hindistan hala genetik testler için yasal standartlar belirlemedi. Aynı zamanda şirketin doğası gereği hızlı ve karmaşık bir bilim alanındaki ilk ürünü olacak.
Hariharan, Reliance grubu tarafından başlatılan yeni genom testlerinin Hindistan için “standartları belirleyeceğini” söyledi. “Bilime yakın kalarak sorumlu tüketici genomiği sağlayacağız.”