Bankacılar: Adani Group’un nakit akışları ve varlıklarla desteklenen borcu

PiKe

New member
Bankacılar: Adani Group’un nakit akışları ve varlıklarla desteklenen borcu


MUMBAI: Bankacılar, Adani Group’un kredilerinin varlıklarla desteklendiğini ve grup şirketlerinin kredileri ödemek için gerekli nakit akışlarına sahip olduğunu söylüyor. Borç verenler, kredi kalitesinin holding şirketinin halka arzından veya hisse senedi fiyatlarındaki düşüşten etkilenmeyeceğini söylüyor. Ancak grup, Ambuja Cements hisselerinin büyük bir kısmını taahhüt etti ve hisse fiyatındaki düşüşü dengelemek için yabancı borç verenlere teminat olarak yeni öz sermaye teklif etmek zorunda kalabilir.
Bankacılar, Adani Power’ın 35.000 Rs’lik borca kıyasla yaklaşık 1 lakh crore Rs değerinde güç varlıkları oluşturan 20 gigawatt’lık elektrik üretimine sahip olduğuna dikkat çekiyor. Benzer şekilde Adani Ports da kredilerini ödeyecek kadar nakit üretiyor. Borç verenler, Adani Enterprises’ın 12.000 Rs’den fazla borcu olan Navi Mumbai havaalanının mali kapanışına ulaştığını söyledi. Gelecekteki yatırımlardan grup, Mumbai’deki Dharavi kenar mahallesini yeniden geliştirme teklifini kazandı. Ancak bu projenin borcu henüz artırılmadı.
Bir CLSA raporuna göre, Adani Group’un borç açısından ilk beş şirketinin toplam borcu 2,1 lakh crore. Bunlardan, borcun sadece %40’ı Hindistan bankalarında – kamu sektörü bankaları %30’unu, özel bankalar ise kalan %10’u oluşturuyor. Bu ilk beş şirket Adani Power, Adani Green, Adani Ports, Adani Enterprises ve Adani Transmission’dır. Hint bankalarındaki toplam grup borcunun yaklaşık 1 lakh crore olduğu tahmin ediliyor.
“Banka borcunun toplam grup kredilerinin %40’ından az olması nedeniyle Adani Grubu’na banka riskinin sistem kredilerinin %0,6’sı olduğunu tahmin ediyoruz. Bunun içinde, PSU bankalarının kredilerinin payı olarak risk oranı 0,7’dir. CLSA raporunda, bazı bankalar için rakamlar kredilerin %1’inden fazlasına sahip olabilirken, özel bankalar için risk kredilerin %0,3’üdür” dedi.
Gruba göre, destekçinin taahhüt ettiği hisse yüzdesinde düşüşe neden olan destekçi düzeyinde bir kaldıraç kaldırma söz konusudur. Grubun taahhüt ettiği paylar Adani Enterprises’ın %3, Adani Green’in %4, Adani Transmission (%7) ve Adani Ports & SEZ’in (%17) taahhüdüdür. Gruptan son zamanlarda alınan en büyük kredi, Holcim’in satın alınması için 42.000 Rs crore idi. Satın alma fonları tamamen Japon borç verenler Mizuho, MUFG ve SMBC dahil olmak üzere yabancı bankalardan toplandı. Adani Grubu, fon toplamak için çimento şirketindeki hissesini taahhüt etti. Bankacılar, hisse senedi fiyatı düşerse, borç verenlerin ekstra teminat talep edeceğini söylüyor. Grup şirketlerinin hisselerinin teminat olarak gösterilip gösterilmeyeceği açık değildir.
Kıdemli bir bankacı, çimento şirketlerinin değerli bir varlık olması ve JSW’nin şirkete, organizatörün borcundan daha fazla olan 7 milyar dolar teklif etmesi nedeniyle, çimento anlaşmasının borç verenlerinin çok fazla risk altında olmadığını söyledi.