Bankalar finansmanı kestikçe Jet Airways’in yeniden dirilişi yeni bir sorunla karşılaşıyorYENİ DELHİ: Jet Airways India Ltd.’yi destekleyen borç verenler Bloomberg News tarafından görülen davaya ve e-posta raporlarına aşina olan kişilere göre, iflas başvurusunda bulunanlar mahkeme onaylı bir çözüm planına direniyor ve eski 1 numaralı özel havayolunun dönüşünü daha da geciktiriyor.
Konu hakkında kamuya açıklama yapma yetkileri olmadığı için kimliklerinin açıklanmasını istemeyen kişiler, asıl ihtilafın Jet Airways’in yeni sahiplerinin eski çalışanların emeklilik fonlarına daha fazla para yatırıp yatırmaması konusunda odaklandığını söyledi.
Hindistan Devlet Bankası liderliğindeki bankalar, Jet Airways’in yeni alıcılarının Dubai merkezli işadamı Murari Lal Jalan ve Londra merkezli Kalrock Capital Management Ltd.’nin başkanı Florian Fritsch olduğunu söylüyor. insanlar, Bloomberg tarafından incelenen e-posta alışverişleri tarafından desteklenen bir soru dedi.
İnsanlar, yeni sahiplerin o zamandan beri ek paranın üzerinde anlaşmaya varılan çözüm planının bir parçası olmadığını ve bunun yerine banka borçlarından çıkarılması gerektiğini belirttiklerini söylediler. Halk, tüm tarafların şimdi iflas mahkemesinden Salı günü beklenen yeni rehberliği beklediğini söyledi.
Jalan ve Fritsch liderliğindeki konsorsiyumu da temsil eden bir Jet Airways temsilcisi yorum yapmaktan kaçındı. Hindistan Devlet Bankası ve taşıyıcının iflasına liderlik eden mahkeme tarafından atanan profesyonel Ashish Chhawchharia, yorum isteyen mesajlara ve aramalara hemen yanıt vermedi.
Eskiden çoğunluğu eski milyarder Naresh Goyal’a ait olan Jet Airways’in yeniden canlanması, kendisini 2024 seçimleri öncesinde özel sektöre devlet müdahalesini azaltmaya istekli piyasa dostu bir lider olarak faturalandıran Başbakan Narendra Modi’nin imajını parlatmanın anahtarı. .
Jet Airways için, ikinci bir geliş, yeni iflas kurallarının, kıyasıya havacılık pazarı ve yıllar boyunca birçok yüksek profilli oyuncuyu öldüren tarife savaşları ile tanınan Güney Asya ülkesinde kuşatma altındaki havayollarının nasıl eski haline dönmesine izin verebileceğinin bir örneği olabilir.
Jet Airways, Hindistan’ın en büyük özel havayolu şirketi olarak yıllar sonra 2019’da ağır borç altında çöktü. Bu yıl Mart ayında uçmaya devam etme sözü vermişti, ancak borç verenler yeni taahhütlerde bulunma konusunda isteksiz oldukları için yeni uçak siparişi vermekte zorlanıyor. Konuya aşina olan kişiler, yeni sahiplerin havayolunun resmi olarak devralınması konusunda hala bir anlaşmaya varmadığını, bunun Jalan ve Fritsch’in daha fazla para toplama ve uçak sipariş etme kabiliyetini sınırladığını söyledi.
Eski çalışanların emeklilik fonlarına daha fazla para yatırma konusu, mahkeme tarafından onaylanan kararın kesinleşmesinin ardından mahkemeye yeni bir dava açılmasının ardından ortaya çıktı.
Engel ayrıca, bankaların borçlu oldukları yaklaşık 948 milyon doların yaklaşık %5’ini geri almalarını gerektiren kabaca üç yıllık bir süreci ertelemekle tehdit ediyor.
Bloomberg News, Ağustos sonunda Jet Airways’in yaklaşık 50 Airbus SE A220 uçağı sipariş etmek için ileri görüşmelerde bulunduğunu bildirdi. Havayolu ayrıca Boeing Co. ile de görüşmelerde bulundu. ve Airbus, 737 Max veya A320neo jet aileleri için potansiyel olarak “önemli” bir sipariş verecek. İnsanlardan biri, tüm bu tartışmaların artık bu son anlaşmazlık nedeniyle çıkmaza girdiğini söyledi.
Bir başka tartışma konusu da, devam eden davalar hakkında mahkeme karar vermeden önce mülkün yeni sahiplerine devredilip devredilmeyeceğidir. E-postalar, bankaların bunun olmasına izin vermeyeceğini ve Jalan ile Fritsch’in havayolunun kontrolünü ne zaman gerçekten ele geçireceklerini bilene kadar daha fazla para yatırmaya istekli olmadıklarını gösteriyor.
Jet Airways’in Hindistan’daki ve yurtdışındaki havalimanlarındaki iniş ve park yerlerine ilişkin bir anlaşmazlık etrafında dönen başka bir pürüz daha var. Bankalar, Jalan ve Fritsch’in yuvaları onaylamasını istiyor, ancak e-postalara göre Hintli düzenleyiciler, Jet Airways’in filosu hakkında daha fazla netlik sağlanana kadar buna izin vermeyecek.
E-postalara göre Jalan ve Fritsch, Jet Airways’i tekrar uçurmak için bugüne kadar yaklaşık 92 milyon dolar harcadı.
Konu hakkında kamuya açıklama yapma yetkileri olmadığı için kimliklerinin açıklanmasını istemeyen kişiler, asıl ihtilafın Jet Airways’in yeni sahiplerinin eski çalışanların emeklilik fonlarına daha fazla para yatırıp yatırmaması konusunda odaklandığını söyledi.
Hindistan Devlet Bankası liderliğindeki bankalar, Jet Airways’in yeni alıcılarının Dubai merkezli işadamı Murari Lal Jalan ve Londra merkezli Kalrock Capital Management Ltd.’nin başkanı Florian Fritsch olduğunu söylüyor. insanlar, Bloomberg tarafından incelenen e-posta alışverişleri tarafından desteklenen bir soru dedi.
İnsanlar, yeni sahiplerin o zamandan beri ek paranın üzerinde anlaşmaya varılan çözüm planının bir parçası olmadığını ve bunun yerine banka borçlarından çıkarılması gerektiğini belirttiklerini söylediler. Halk, tüm tarafların şimdi iflas mahkemesinden Salı günü beklenen yeni rehberliği beklediğini söyledi.
Jalan ve Fritsch liderliğindeki konsorsiyumu da temsil eden bir Jet Airways temsilcisi yorum yapmaktan kaçındı. Hindistan Devlet Bankası ve taşıyıcının iflasına liderlik eden mahkeme tarafından atanan profesyonel Ashish Chhawchharia, yorum isteyen mesajlara ve aramalara hemen yanıt vermedi.
Eskiden çoğunluğu eski milyarder Naresh Goyal’a ait olan Jet Airways’in yeniden canlanması, kendisini 2024 seçimleri öncesinde özel sektöre devlet müdahalesini azaltmaya istekli piyasa dostu bir lider olarak faturalandıran Başbakan Narendra Modi’nin imajını parlatmanın anahtarı. .
Jet Airways için, ikinci bir geliş, yeni iflas kurallarının, kıyasıya havacılık pazarı ve yıllar boyunca birçok yüksek profilli oyuncuyu öldüren tarife savaşları ile tanınan Güney Asya ülkesinde kuşatma altındaki havayollarının nasıl eski haline dönmesine izin verebileceğinin bir örneği olabilir.
Jet Airways, Hindistan’ın en büyük özel havayolu şirketi olarak yıllar sonra 2019’da ağır borç altında çöktü. Bu yıl Mart ayında uçmaya devam etme sözü vermişti, ancak borç verenler yeni taahhütlerde bulunma konusunda isteksiz oldukları için yeni uçak siparişi vermekte zorlanıyor. Konuya aşina olan kişiler, yeni sahiplerin havayolunun resmi olarak devralınması konusunda hala bir anlaşmaya varmadığını, bunun Jalan ve Fritsch’in daha fazla para toplama ve uçak sipariş etme kabiliyetini sınırladığını söyledi.
Eski çalışanların emeklilik fonlarına daha fazla para yatırma konusu, mahkeme tarafından onaylanan kararın kesinleşmesinin ardından mahkemeye yeni bir dava açılmasının ardından ortaya çıktı.
Engel ayrıca, bankaların borçlu oldukları yaklaşık 948 milyon doların yaklaşık %5’ini geri almalarını gerektiren kabaca üç yıllık bir süreci ertelemekle tehdit ediyor.
Bloomberg News, Ağustos sonunda Jet Airways’in yaklaşık 50 Airbus SE A220 uçağı sipariş etmek için ileri görüşmelerde bulunduğunu bildirdi. Havayolu ayrıca Boeing Co. ile de görüşmelerde bulundu. ve Airbus, 737 Max veya A320neo jet aileleri için potansiyel olarak “önemli” bir sipariş verecek. İnsanlardan biri, tüm bu tartışmaların artık bu son anlaşmazlık nedeniyle çıkmaza girdiğini söyledi.
Bir başka tartışma konusu da, devam eden davalar hakkında mahkeme karar vermeden önce mülkün yeni sahiplerine devredilip devredilmeyeceğidir. E-postalar, bankaların bunun olmasına izin vermeyeceğini ve Jalan ile Fritsch’in havayolunun kontrolünü ne zaman gerçekten ele geçireceklerini bilene kadar daha fazla para yatırmaya istekli olmadıklarını gösteriyor.
Jet Airways’in Hindistan’daki ve yurtdışındaki havalimanlarındaki iniş ve park yerlerine ilişkin bir anlaşmazlık etrafında dönen başka bir pürüz daha var. Bankalar, Jalan ve Fritsch’in yuvaları onaylamasını istiyor, ancak e-postalara göre Hintli düzenleyiciler, Jet Airways’in filosu hakkında daha fazla netlik sağlanana kadar buna izin vermeyecek.
E-postalara göre Jalan ve Fritsch, Jet Airways’i tekrar uçurmak için bugüne kadar yaklaşık 92 milyon dolar harcadı.