Bisikletçilerin yaşadığı bölge yeni rotalar ve daha iyi tabelalar için çabalıyor. Değişiklikler arzu edilir

EnguLizyoN

New member
Bölgede bir yılda en çok insan Velka Bystic'e biniyor. Yüz kişiden elde edilen veriler, Olomouc kasabasında 200.000 köpeğin bulunduğunu gösterdi.


Ulusal bisiklet koordinatörüne göre bu, bisikletin sadece eğlence amaçlı kullanılmadığının, aynı zamanda Hlubok'taki tüketim mutfağında olduğu gibi insanların ulaşım, örneğin çalışmak için de kullanıldığına dair açık bir işaret.


Dolayısıyla sistem artık bölgede biliniyor. Daha verimli ve özgür olmalı.


Bugün Olomouc bölgesinde 480 kilometre bisiklet yolu var ve Olomouc vb.'den ulusal bisiklet koordinatörü Jaroslav Martinek'e göre bu yol, bölgeler arasındaki nüfus yoğunluğunu hesaba katıyor.


İnşaat, başta Uniovsko olmak üzere bazı belediyelerin faaliyetleri sayesinde 2000 yılı civarında başladı. Daha yirmi yıl önce bile bisiklet rotalarının esas olarak turist geçiş ücretleri ile bağlantılı olması gerekiyordu. Martinek, yoğun trafiğe ilişkin olarak Çek Turistler Kulübü'ne tek tek şehirleri birbirine bağlamaya daha fazla odaklanmasını, sadece bisiklet sürmenin değil, ulaşımın da önemini vurgulamayı önerdik, dedi.


Kimse köpeğini yokuş yukarı sürmez



Modası geçmiş bir rota örneği olarak Martnek, Olomouc'tan Turnberk'e kadar olan ve 6009 dağının altındaki haritalarda hala Velká Bystica, Hrubá Vodu ve Jvová'ya giden tepelik bir yol sundu.


Bugün ona kim binecekti? Hiç kimse. Bugün bisikletçiler mantıksal olarak Olomoucternberk veya OlomoucHluboky rotasını seçmelidir. Bunun için bölge dışından gelen sürücülerin yollarını bulmalarını kolaylaştıracak, üç haneli sayıyı değiştirecek, aynı zamanda ülke genelinde iki şehir arasındaki bağlantı hakkında bilgi verecek yeni bir tabelaya ihtiyaç var.


Bu yıl Tern'de Olomouc'tan Ternberk'e bağlantıyı gösteren 518 kelimesinin yazılı olduğu birçok işaret görünecek. Geçen yıl, bölgeler üstü bisiklet yolları 5 (Lipnk nad Bevou Jesenk nad Odrou) ve 50 (Cyklostezka Beva) tanındı.


Uzmanlar, Olomouc bölgesindeki bisikletçiler için ulaşımın optimizasyonuna ilişkin çalışmaya dayanıyor. Çalışmayı 2022 yılında Çek Cumhuriyeti'ndeki tek bölge olarak biz yaptırdık. Mevcut yolların durumunu, nasıl onarılabileceğini haritalandırmak istedik. Bölgesel Kalkınmadan Sorumlu Vali Yardımcısı Jan afak (Müttefikler koalisyonunda KDU-SL için), çalışmanın çok sayıda bisiklet içerdiğini, iyi bilinen bisiklet rotasının da bunlardan biri olduğunu paylaştı.


Martinek'e göre bisiklet yolları bölge sınırlarını aşmazsa değişiklikler yalnızca Olomouc'ta gerçekleşecek. Örneğin, mevcut rotanın yerel bisiklet yollarını içerdiği Litovel, Uniov, Sovinec ve Rmaov'u birbirine bağlayan 511 numaralı sağ hattın hazırlanmasında. Bisikletçiler artık yol dışında güvenli bir şekilde sürüş yapmalı.


Sadece son üç yılda bölgede yaklaşık yüz kilometrelik bisiklet yolu oluşturuldu ve tüm hızıyla devam ediyor. 2015'ten bu yana belediyeler ve şehirler yarım milyar kron sübvansiyon almayı başardı.


Bu yıl, örneğin Bölgesel Kalkınma Fonu'nun yardımıyla Olomouc'tan Ernovra'ya giden bir bisiklet yolu tamamlanacak ve Smric'i Han'daki Elechovice'ye bağlayacak. Tetice ve Vojnice köylerini birbirine bağlayan güzergahtaki mevcut bisiklet yollarının yeniden inşası için yatırım yaptı. Nemilan'dan Nedvz'e doğru mevcut panel yolun sağ tarafında yeni bir bisiklet yolu oluşturulacak.


Bisikletçiler Olomouc'u, köpeğin yirmi yıldır uğraştığı bir yol olan Chomoutov kasabasına güvenli bir şekilde bağlayabilirler. Bazı insanlar ana yol boyunca araç kullanıyor ancak uzmanlara göre bu, tüm bölgedeki en tehlikeli trafik bölümlerinden biri. Üç yıl önce insanlar bir dilekçeyle durumlarını dile getirmiş ve inşaat için çabalamaya devam etmişlerdi.


Belediye şimdi bisiklet yolu tasarlıyor. İlk etap için inşaat ruhsatı tam yıl içerisinde alınmalıdır. Bu aşama, Hejnsk lűky bisiklet yolunu inşa etmek için taş ocağının inşa edildiği Lazeck stelnice'den ve barajı Chomoutov'daki hbitov'a giden yolla bağladıktan sonra bir bölümü içerir. Olomouc Belediye Başkanı Miloslav Tich (ANO) Yatırım Bakan Yardımcısı, bu bisiklet yolunun inşaatının şu anda beş yıldır tüm hızıyla devam ettiğini söyledi.


Ayrıca Bystice nehrinin popüler vadisine de inşa edilecek. Birincisi Velka Bystica ile Pslavice'yi birbirine bağlar ve Velk jezd'e giden bisiklet yoluna, diğeri ise Lipnk nad Bevou'ya bağlanır. Büyük şehrin belediye başkanı Marek Pazdera (ODS), Bystrovany ile işbirliği içinde Chvlkovice ile bir bağlantı planlıyoruz ve aynı zamanda Bukovany ve Mrsklesy ile de bağlantımız var dedi. Ayrıca aşinalık nedeniyle şehrin etrafındaki yollarda sık sık dolaşan yerel iş adamlarının olumlu tepkilerini de değiştirdi.


Prostjov ile bağlantılı



Prostjovska'da Konice ile Prostjova'yı birbirine bağlayacak bir demiryolunun iki yıl içinde tamamlanması planlanıyor. Yani Vrbtky Prostjov'a bağlı. Aşil topuğu, Olany ile Elechovice arasında bir bağlantı bulamamamızdır. Bisiklet yollarının yapımını konuşmak istemiyoruz ama Devlet Arazi İdaresi ile işbirliği yapıyoruz ve arazi haklarını kullanmayı düşünüyoruz, bisiklet koordinatörü değişti.


Bugüne kadar inşaat projeleri değil, bisiklet yolları üzerinden belediye projelerine destek veren valiliğin de devreye girmesi gerekiyor. Bunlar kadastro kenarlarındaki kasabalar veya binalardan uzak tarlalardır.


Bölge en zayıf halkalara, yani Hanuovice, Jindichov ve Imic çevresindeki hazırlık projelerine yatırım yapıyor. Martinek'in tahminine göre orada bisiklet yolları tasarlayın, bir veya iki yıl içinde hazır olabilirler.