BMW, Hindistan’da büyük bir büyüme potansiyeli görüyor
MUMBAI: Alman lüks otomobil üreticisi BMW düşük penetrasyon oranları göz önüne alındığında “pazar liderliği için büyük büyüme potansiyeli” gördüğü için 2022’de şimdiye kadarki en iyi yıllık satışlarıyla canlanan Hindistan’a giderek daha fazla odaklanıyor. Şimdiye kadarki en yüksek lansman sayısı (26) ve pandeminin neden olduğu sokağa çıkma yasakları nedeniyle bastırılan taleple desteklenen BMW Hindistan, 2022’de 11.981 adet (11.268’i BMW idi) ile yüzde 35 daha fazla otomobil (BMW ve Mini kombine) sattı. 2007’deki tanıtımından bu yana tarihindeki en yüksek teslimatları yapıyor.
iki tekerlekli marka motosiklet ayrıca, yıldan yıla yüzde 40’lık büyük bir büyümeyle 7.282 adetlik şimdiye kadarki en iyi satışını elde etti. Hindistan’ın 2022’de 4,25 milyondan fazla araba satışıyla Çin ve ABD’den sonra dünyanın üçüncü büyük otomobil pazarı haline gelmesi için Japonya’yı geçmesi muhtemel olsa da, sadece yüzde 1 olan lüks segmentte yazılacak bir şey yok. Bunlardan otomobil hacmi, lüks otomobil üreticileri Mercedes, BMW ve BMW tarafından satılan birimler hariç 2022’de 3,8 milyon oldu. volvoTicaret odası SIAM tarafından geçen hafta paylaşılan verilere göre.
“Hindistan’ın hacimler (2007’deki girişimizden bu yana şimdiye kadarki en iyi satışlarla) ve buradaki tüm markalarımız için büyüme oranları açısından 2022’de en hızlı büyüyen pazarlarımızdan biri haline gelmesinden memnunum. Hindistan’ın sürpriz bir şekilde büyümeye devam edeceğinden oldukça eminim.” BMW Group’un Asya-Pasifik, Doğu Avrupa, Orta Doğu ve Afrika Kıdemli Başkan Yardımcısı Jean-Philippe Parain, PTI’ye verdiği demeçte, 2023’te de bizimle olacak.
Bu rekor rakamlara rağmen, “Hindistan bizim için küresel olarak ilk 10 pazar arasında değil. Ancak daha hızlı ve daha yüksek büyüme için çok büyük bir potansiyele sahip ve bizim için lider bir pazar haline gelecek” dedi. Bunun için herhangi bir zaman çizelgesi sunmadı.
Parain, hacimler açısından, “Son derece dirençli ekonominin güçlü temellerinden, hükümetin büyümeyi artıran politikaları ve elverişli düzenleyici ortamdan kaynaklanan iyimserliğimiz gibi, Hindistan hacmi de tüm zamanların en yüksek seviyesinde” dedi.
Rekor büyümeyi sürdürmek için BMW, 2023’te üç markası genelinde 18 lansman planladı: ana marka BMW, mini ve bisiklet markası Motorrad – Parain, yeni lansmanlardan üçünün buradaki pazar liderliğini geliştirmek için elektrikli olacağını söyledi. Halihazırda yolda üç modeli var ve bu da onu lüks EV alanındaki en büyük oyuncu yapıyor.
Bunlardan beşi tamamen yeni lansmanlar olacak (BMW, 7 Serisi, i7 Serisi, X1 ve M2’den; ve Motorrad ahırından R18 Transcontinental’den) ve dördü makyaj olacak – tümü planlı lansmanlı BMW ahırından X7, 3 Serisi Gran Limuzin, X5 ve M4.
Bu yıl ayrıca dokuz varyantın da piyasaya sürüleceğini söyledi, bunların altısı BMW ahırından ve geri kalanı Mini markasından gelecek.
Şirket, bu platformun ilk elektrikli modeli de dahil olmak üzere üç varyantla i7 serisinin 7 Ocak’ta piyasaya sürülmesiyle bu yıl pazar atağına çoktan başladı.
MUMBAI: Alman lüks otomobil üreticisi BMW düşük penetrasyon oranları göz önüne alındığında “pazar liderliği için büyük büyüme potansiyeli” gördüğü için 2022’de şimdiye kadarki en iyi yıllık satışlarıyla canlanan Hindistan’a giderek daha fazla odaklanıyor. Şimdiye kadarki en yüksek lansman sayısı (26) ve pandeminin neden olduğu sokağa çıkma yasakları nedeniyle bastırılan taleple desteklenen BMW Hindistan, 2022’de 11.981 adet (11.268’i BMW idi) ile yüzde 35 daha fazla otomobil (BMW ve Mini kombine) sattı. 2007’deki tanıtımından bu yana tarihindeki en yüksek teslimatları yapıyor.
iki tekerlekli marka motosiklet ayrıca, yıldan yıla yüzde 40’lık büyük bir büyümeyle 7.282 adetlik şimdiye kadarki en iyi satışını elde etti. Hindistan’ın 2022’de 4,25 milyondan fazla araba satışıyla Çin ve ABD’den sonra dünyanın üçüncü büyük otomobil pazarı haline gelmesi için Japonya’yı geçmesi muhtemel olsa da, sadece yüzde 1 olan lüks segmentte yazılacak bir şey yok. Bunlardan otomobil hacmi, lüks otomobil üreticileri Mercedes, BMW ve BMW tarafından satılan birimler hariç 2022’de 3,8 milyon oldu. volvoTicaret odası SIAM tarafından geçen hafta paylaşılan verilere göre.
“Hindistan’ın hacimler (2007’deki girişimizden bu yana şimdiye kadarki en iyi satışlarla) ve buradaki tüm markalarımız için büyüme oranları açısından 2022’de en hızlı büyüyen pazarlarımızdan biri haline gelmesinden memnunum. Hindistan’ın sürpriz bir şekilde büyümeye devam edeceğinden oldukça eminim.” BMW Group’un Asya-Pasifik, Doğu Avrupa, Orta Doğu ve Afrika Kıdemli Başkan Yardımcısı Jean-Philippe Parain, PTI’ye verdiği demeçte, 2023’te de bizimle olacak.
Bu rekor rakamlara rağmen, “Hindistan bizim için küresel olarak ilk 10 pazar arasında değil. Ancak daha hızlı ve daha yüksek büyüme için çok büyük bir potansiyele sahip ve bizim için lider bir pazar haline gelecek” dedi. Bunun için herhangi bir zaman çizelgesi sunmadı.
Parain, hacimler açısından, “Son derece dirençli ekonominin güçlü temellerinden, hükümetin büyümeyi artıran politikaları ve elverişli düzenleyici ortamdan kaynaklanan iyimserliğimiz gibi, Hindistan hacmi de tüm zamanların en yüksek seviyesinde” dedi.
Rekor büyümeyi sürdürmek için BMW, 2023’te üç markası genelinde 18 lansman planladı: ana marka BMW, mini ve bisiklet markası Motorrad – Parain, yeni lansmanlardan üçünün buradaki pazar liderliğini geliştirmek için elektrikli olacağını söyledi. Halihazırda yolda üç modeli var ve bu da onu lüks EV alanındaki en büyük oyuncu yapıyor.
Bunlardan beşi tamamen yeni lansmanlar olacak (BMW, 7 Serisi, i7 Serisi, X1 ve M2’den; ve Motorrad ahırından R18 Transcontinental’den) ve dördü makyaj olacak – tümü planlı lansmanlı BMW ahırından X7, 3 Serisi Gran Limuzin, X5 ve M4.
Bu yıl ayrıca dokuz varyantın da piyasaya sürüleceğini söyledi, bunların altısı BMW ahırından ve geri kalanı Mini markasından gelecek.
Şirket, bu platformun ilk elektrikli modeli de dahil olmak üzere üç varyantla i7 serisinin 7 Ocak’ta piyasaya sürülmesiyle bu yıl pazar atağına çoktan başladı.