Boeing 747: Bir devrin sonu – Boeing son jumbo jetini piyasaya sürdü | Uluslararası iş haberleriYENİ DELHİ: Dünyanın en ikonikleri için bir çağın sonu geldi yolcu uçağı — Boeing 747 “gökyüzünün kraliçesi” olarak bilinir. Şimdiye kadar yapılmış bu kıvrımlı güzelliklerin sonuncusu, 2023’ün başlarında Atlas Air’e teslim edilmeden önce Salı günü Boeing’in ABD’deki geniş gövdeli fabrikasından ayrıldı. 1967 başladı ve 54 yıl sürdü. toplam 1.574 uçağın üretildiği yıl. Şu anda artık B747 üretilmiyor olsa da, birkaç yıl boyunca Lufthansa gibi havayolları ve kargo uçakları ile yolcu uçağı olarak uçmaya devam edecekler.
Air India, kurucusu JRD Tata tarafından açılışı yapılan bu ikonik uçağı işleten tek Hint havayoluydu. Bu yılın başlarında, AI’nın dört B747’sinin kaydı SHGM tarafından iptal edildi. Havayolu geçtiğimiz günlerde bir İngiliz firmasından yaklaşık 30 yıllık bu jumboları satmasını istedi.
76,2 metre ile B747-8, hizmette olan en uzun ticari uçaktır. Normal seyir hızlarında, 747-8 saniyede yaklaşık üç FIFA veya NFL futbol sahası uzunluğunda hareket eder. Son uçak, 133,1 ton taşıma kapasiteli bir 747-8 kargo uçağıdır.
fotoğrafları son Boeing 747 Boeing tarafından yapılacak
“Yarım yüzyıldan fazla bir süredir, kendini işine adamış on binlerce Boeing çalışanı, dünyayı gerçekten değiştiren bu güzel uçağı tasarladı ve inşa etti. Boeing 747 ve 767 programlarının Başkan Yardımcısı ve Genel Müdürü Kim Smith, “Bu uçağın önümüzdeki yıllarda dünya çapında uçmaya devam edecek olmasından gurur duyuyoruz” dedi.
Air India B747’ler birkaç yıl öncesine kadar hem normal ticari hem de VVIP uçuşlarında kullanılıyordu. VVIP uçağı olarak çalıştığında Air India One olarak adlandırılıyordu. Şimdi iki değiştirilmiş eski AI B777, özel VVIP uçağı olarak hizmet veriyor ve bunlara Hindistan Bir deniyor.
Maharaja’nın İmparator Ashoka adlı ilk B747’si, 1971’de AI filosuna katılmıştı. 747’lerle, JRD Tata yönetimindeki yapay zeka, yeni bir uçak içi lüks düzeyine ulaştı. Bu uçak için yeni bir “Gökyüzündeki Saray” görünümünü tanıtmıştı. Üst güverteye çıkan zevkli bir şekilde dekore edilmiş merdivenler; jharokha uçuş panelleri; Dewans ve bar, 1970 yılında JRD tarafından bu güzel makinelerde tanıtıldıklarında zamanlarının çok ilerisindeydiler. AI, şimdiye kadar dört motorlu bir çift kanatlı uçağı işleten tek ticari Hint havayolu şirketidir.
Air India, kurucusu JRD Tata tarafından açılışı yapılan bu ikonik uçağı işleten tek Hint havayoluydu. Bu yılın başlarında, AI’nın dört B747’sinin kaydı SHGM tarafından iptal edildi. Havayolu geçtiğimiz günlerde bir İngiliz firmasından yaklaşık 30 yıllık bu jumboları satmasını istedi.
76,2 metre ile B747-8, hizmette olan en uzun ticari uçaktır. Normal seyir hızlarında, 747-8 saniyede yaklaşık üç FIFA veya NFL futbol sahası uzunluğunda hareket eder. Son uçak, 133,1 ton taşıma kapasiteli bir 747-8 kargo uçağıdır.
fotoğrafları son Boeing 747 Boeing tarafından yapılacak
“Yarım yüzyıldan fazla bir süredir, kendini işine adamış on binlerce Boeing çalışanı, dünyayı gerçekten değiştiren bu güzel uçağı tasarladı ve inşa etti. Boeing 747 ve 767 programlarının Başkan Yardımcısı ve Genel Müdürü Kim Smith, “Bu uçağın önümüzdeki yıllarda dünya çapında uçmaya devam edecek olmasından gurur duyuyoruz” dedi.
Air India B747’ler birkaç yıl öncesine kadar hem normal ticari hem de VVIP uçuşlarında kullanılıyordu. VVIP uçağı olarak çalıştığında Air India One olarak adlandırılıyordu. Şimdi iki değiştirilmiş eski AI B777, özel VVIP uçağı olarak hizmet veriyor ve bunlara Hindistan Bir deniyor.
Maharaja’nın İmparator Ashoka adlı ilk B747’si, 1971’de AI filosuna katılmıştı. 747’lerle, JRD Tata yönetimindeki yapay zeka, yeni bir uçak içi lüks düzeyine ulaştı. Bu uçak için yeni bir “Gökyüzündeki Saray” görünümünü tanıtmıştı. Üst güverteye çıkan zevkli bir şekilde dekore edilmiş merdivenler; jharokha uçuş panelleri; Dewans ve bar, 1970 yılında JRD tarafından bu güzel makinelerde tanıtıldıklarında zamanlarının çok ilerisindeydiler. AI, şimdiye kadar dört motorlu bir çift kanatlı uçağı işleten tek ticari Hint havayolu şirketidir.