EnguLizyoN
New member
MF DNES geçtiğimiz günlerde bölgenin Olomouc’un Řepčín bölgesini önümüzdeki yıllarda şehrin batı çevre yoluna bağlama planını bildirdi. Henüz tamamlanmadı ve Karayolları ve Karayolları Müdürlüğü tamamlandıktan sonra 2026 yılında işletmeye almak istiyor.
Křelovská caddesinden geçen ikinci sınıf yolun planlanan yeniden düzenlemesi, şehri büyük ölçüde kamyonlardan kurtaracaktır. Trafik, Řepčín’den mevcut döner kavşağa yeni bir beşinci tarafından dört kolla bağlanacaktı.
“Proje hazırlıklarının mevcut durumu ile ilgili olarak, ilgili arazi sahipleri ile tüm mülkiyet hakları ilişkilerinin kurulması durumunda 2025 yılının başında inşaatın başlamaya hazır olacağı varsayılabilir. Bölge sözcüsü Alena Minxová geçen ay yaptığı açıklamada, bunun için gerekli fonları tahsis edip etmeyecekleri bölgesel yetkililerin kararına bağlı olacak” dedi.
Ancak kilit parsellerden birinin sahibinin temsilcisine göre durum daha karmaşık. Çelişki, örneğin, farklı bir fiyat görüşünde yatmaktadır. 32.000 metrekarenin üzerinde ekilebilir arazi olarak kullanılan bir arsanın sahibi, metresi 1.841 kron yani toplamda 60 milyon kron talep etti.
Ancak bölge, bir uzman tahminine göre 630 kron teklif etti. Ayrıca, arazinin sadece onda birini istiyordu. Sahibi böylece yaklaşık 2,2 milyon alacaktı.
Planın çizilmesi ve araziye girişin sakıncalı olması
Aralık ayında bölge temsilcileri 60 milyonluk talebi yetersizlik nedeniyle karşılamamış ve bir yıl daha eski geometrik plana atıfta bulunan 2021 tarihli kararda ısrar edilmesini önermişti. Ancak hazırlanması bile sahibini rahatsız ediyor çünkü bölge, bilgisi ve onayı olmadan profesyonel bir şirketten sipariş vermek zorunda kaldı.
Yönetim kurulu başkanı Pavel Srovnal, “İddiaya göre, arazinin şu anki sahibine hem araziyi bölme planına hem de tarlada tahta kazıklarla işaretlenmiş yeni önerilen sınırlara aşina olma fırsatı verildiğine dair yanlış bilgilere dayanıyor.” První Olomoucká realitní’nin yöneticileri, Mart ayında, sahibi Helena Borská’yı temsil eden bölge ofisine yazdı.
Yolun döner kavşağı (mavi) Křelovská Caddesi’ne (gri) bağlaması gerekiyor, böylece Řepčín bölgesinden gelen kamyonlar Erenburgova Caddesi’nden (kırmızı) geçmiyor.
© SHOCart ve OpenStreetMap katılımcıları tarafından sağlanan haritalar. SHOCart, geleneksel bir turist ve bisiklet haritaları ve atlas yayıncısıdır. Daha fazla www.shocart.cz
Srovnal, arazi sahibinden kimsenin araziye girmek için izin istemediğini de belirterek, arazinin bölünmesi konusundaki olumsuz görüşü hatırlattı.
Mektupta, “Bölge ofisi olan devlet idare organının, benzeri görülmemiş bir mülkiyet hakkı ihlaline tenezzül etmesi takdire şayandır.”
Bölgenin henüz başka alternatifi yok
Borská daha önce araziyi metrekare başına 50 avroya – cari döviz kuruyla yaklaşık 1.204 kron – teklif etmesine veya diğer satış veya takas olasılıklarını göz önünde bulundurmasına rağmen, ilkbaharda fikrini değiştirdi.
Vekaletname sahibi temsilci, “Sahibinin konumu nettir – yani söz konusu araziyi veya bir kısmını Olomouc bölgesindeki bir yatırımcıya satma niyeti yoktur.” Buna ek olarak, ona göre, trafik artacağı için yolun yeniden düzenlenmesi, geliştirmedeki durumu yalnızca daha da kötüleştirecektir.
Arazinin geometrik planını dışarıdan bir şirkete yaptıran valiliğe göre, eleştirilerin sadece bir kısmı haklı.
“Geoprofil şirketine göre, arazide pimler kullanılarak jeodezik noktaların fiziksel olarak yerleştirilmesi yoktu. Sörveyörün araziye giriş tarihini mal sahibine bildirmesi yaygın bir uygulamadır, ne yazık ki bu burada olmadı. İlgili departman mal sahibinden özür diledi” dedi Minxová.
Aynı zamanda Maliye Bakanlığı DNES, arazinin gerekli kısmı kamulaştırılmazsa veya mal sahibi tutumunu değiştirmezse, inşaatın 2025’te başlaması varsayımının gerçekçi olmadığını doğruladı. Ancak bölge, Křelovská ve Pražská caddelerini birbirine bağlamaktan başka seçenekleri düşünmüyor.
Yerel halk, yaklaşan debriyajı yıllardır bekliyor
Demir fabrikalarından gelen trafik ve yolun diğer tarafında giderek yoğunlaşan sanayi bölgesi nedeniyle, hazırlıkları çoğunlukla Řepčín ve Hejčín semtlerinde oturanlar izliyor. Örneğin, ilkbaharda Hejčín Bölge Komisyonu, Křelovská caddesi ile Horek nad Moravou’daki teslim yeri arasındaki üç üretim salonu için imar kararları hakkında olumsuz görüş bildirdi.
“Önerildiği gibi, ilgili ulaşım yapıları olmadan (en azından Globus yakınlarındaki döner kavşağın 5. kolu) yeni bir sanayi bölgesinin oluşturulması, Hejčín ve Řepčín’de zaten elverişsiz olan trafik durumunun daha da kötüleşmesine önemli ölçüde katkıda bulunacaktır” diye eleştirdi .
Ona göre sonuç, diğer şeylerin yanı sıra, D35’e veya alışveriş bölgesine bağlantı görevi gören hasarlı Erenburgova caddesi.
“Durumu felaket. Caddenin sadece yarısı onarıldı ve bu süreçte daraltıldı. Arabalar çukurlardan dolaşıyor ve tehlikeli durumlar meydana geliyor. Komisyon sekreteri Aleš Vánský, bu salonları açtıklarında kötü olacak, her şey Erenburgová’ya gidecek” dedi.
Olomouc, hazırlıklarına eleştirilerin eşlik ettiği tek yeni yol değil. Karayolları ve Karayolları Müdürlüğü, sıkışık sokakları rahatlatması beklenen Šternberk çevre yolu için arazi sağlamaya başladı, ancak bazı yerel halk seçilen güzergahı protesto ediyor.
Křelovská caddesinden geçen ikinci sınıf yolun planlanan yeniden düzenlemesi, şehri büyük ölçüde kamyonlardan kurtaracaktır. Trafik, Řepčín’den mevcut döner kavşağa yeni bir beşinci tarafından dört kolla bağlanacaktı.
“Proje hazırlıklarının mevcut durumu ile ilgili olarak, ilgili arazi sahipleri ile tüm mülkiyet hakları ilişkilerinin kurulması durumunda 2025 yılının başında inşaatın başlamaya hazır olacağı varsayılabilir. Bölge sözcüsü Alena Minxová geçen ay yaptığı açıklamada, bunun için gerekli fonları tahsis edip etmeyecekleri bölgesel yetkililerin kararına bağlı olacak” dedi.
Ancak kilit parsellerden birinin sahibinin temsilcisine göre durum daha karmaşık. Çelişki, örneğin, farklı bir fiyat görüşünde yatmaktadır. 32.000 metrekarenin üzerinde ekilebilir arazi olarak kullanılan bir arsanın sahibi, metresi 1.841 kron yani toplamda 60 milyon kron talep etti.
Ancak bölge, bir uzman tahminine göre 630 kron teklif etti. Ayrıca, arazinin sadece onda birini istiyordu. Sahibi böylece yaklaşık 2,2 milyon alacaktı.
Planın çizilmesi ve araziye girişin sakıncalı olması
Aralık ayında bölge temsilcileri 60 milyonluk talebi yetersizlik nedeniyle karşılamamış ve bir yıl daha eski geometrik plana atıfta bulunan 2021 tarihli kararda ısrar edilmesini önermişti. Ancak hazırlanması bile sahibini rahatsız ediyor çünkü bölge, bilgisi ve onayı olmadan profesyonel bir şirketten sipariş vermek zorunda kaldı.
Yönetim kurulu başkanı Pavel Srovnal, “İddiaya göre, arazinin şu anki sahibine hem araziyi bölme planına hem de tarlada tahta kazıklarla işaretlenmiş yeni önerilen sınırlara aşina olma fırsatı verildiğine dair yanlış bilgilere dayanıyor.” První Olomoucká realitní’nin yöneticileri, Mart ayında, sahibi Helena Borská’yı temsil eden bölge ofisine yazdı.
Yolun döner kavşağı (mavi) Křelovská Caddesi’ne (gri) bağlaması gerekiyor, böylece Řepčín bölgesinden gelen kamyonlar Erenburgova Caddesi’nden (kırmızı) geçmiyor.
© SHOCart ve OpenStreetMap katılımcıları tarafından sağlanan haritalar. SHOCart, geleneksel bir turist ve bisiklet haritaları ve atlas yayıncısıdır. Daha fazla www.shocart.cz
Srovnal, arazi sahibinden kimsenin araziye girmek için izin istemediğini de belirterek, arazinin bölünmesi konusundaki olumsuz görüşü hatırlattı.
Mektupta, “Bölge ofisi olan devlet idare organının, benzeri görülmemiş bir mülkiyet hakkı ihlaline tenezzül etmesi takdire şayandır.”
Bölgenin henüz başka alternatifi yok
Borská daha önce araziyi metrekare başına 50 avroya – cari döviz kuruyla yaklaşık 1.204 kron – teklif etmesine veya diğer satış veya takas olasılıklarını göz önünde bulundurmasına rağmen, ilkbaharda fikrini değiştirdi.
Vekaletname sahibi temsilci, “Sahibinin konumu nettir – yani söz konusu araziyi veya bir kısmını Olomouc bölgesindeki bir yatırımcıya satma niyeti yoktur.” Buna ek olarak, ona göre, trafik artacağı için yolun yeniden düzenlenmesi, geliştirmedeki durumu yalnızca daha da kötüleştirecektir.
Arazinin geometrik planını dışarıdan bir şirkete yaptıran valiliğe göre, eleştirilerin sadece bir kısmı haklı.
“Geoprofil şirketine göre, arazide pimler kullanılarak jeodezik noktaların fiziksel olarak yerleştirilmesi yoktu. Sörveyörün araziye giriş tarihini mal sahibine bildirmesi yaygın bir uygulamadır, ne yazık ki bu burada olmadı. İlgili departman mal sahibinden özür diledi” dedi Minxová.
Aynı zamanda Maliye Bakanlığı DNES, arazinin gerekli kısmı kamulaştırılmazsa veya mal sahibi tutumunu değiştirmezse, inşaatın 2025’te başlaması varsayımının gerçekçi olmadığını doğruladı. Ancak bölge, Křelovská ve Pražská caddelerini birbirine bağlamaktan başka seçenekleri düşünmüyor.
Yerel halk, yaklaşan debriyajı yıllardır bekliyor
Demir fabrikalarından gelen trafik ve yolun diğer tarafında giderek yoğunlaşan sanayi bölgesi nedeniyle, hazırlıkları çoğunlukla Řepčín ve Hejčín semtlerinde oturanlar izliyor. Örneğin, ilkbaharda Hejčín Bölge Komisyonu, Křelovská caddesi ile Horek nad Moravou’daki teslim yeri arasındaki üç üretim salonu için imar kararları hakkında olumsuz görüş bildirdi.
“Önerildiği gibi, ilgili ulaşım yapıları olmadan (en azından Globus yakınlarındaki döner kavşağın 5. kolu) yeni bir sanayi bölgesinin oluşturulması, Hejčín ve Řepčín’de zaten elverişsiz olan trafik durumunun daha da kötüleşmesine önemli ölçüde katkıda bulunacaktır” diye eleştirdi .
Ona göre sonuç, diğer şeylerin yanı sıra, D35’e veya alışveriş bölgesine bağlantı görevi gören hasarlı Erenburgova caddesi.
“Durumu felaket. Caddenin sadece yarısı onarıldı ve bu süreçte daraltıldı. Arabalar çukurlardan dolaşıyor ve tehlikeli durumlar meydana geliyor. Komisyon sekreteri Aleš Vánský, bu salonları açtıklarında kötü olacak, her şey Erenburgová’ya gidecek” dedi.
Olomouc, hazırlıklarına eleştirilerin eşlik ettiği tek yeni yol değil. Karayolları ve Karayolları Müdürlüğü, sıkışık sokakları rahatlatması beklenen Šternberk çevre yolu için arazi sağlamaya başladı, ancak bazı yerel halk seçilen güzergahı protesto ediyor.