Bölge, sözleşmelerin yeniden inşa edilmesi durumunda yolların çalınmasını istiyor

EnguLizyoN

New member
Sipariş edilen analizler Şubat ve Mart aylarında uzman firmalar tarafından bölgeye ulaştırıldı ve ardından sonuçların doğrulanması için incelemeler yapıldı. Toplamda yaklaşık 150 sayfalık belgeden oluşuyor ve bu da yaklaşık 600.000 krona mal oluyor.


Yolların kalitesiyle ilgili şüpheler, bölgesel ulaşım inşaatlarıyla ilgili kamu sözleşmelerinde dolandırıcılık yapmaktan bölgeden on üç kişiyi yargılayan Ulusal Organize Suçla Mücadele Merkezi'nin (NCOZ) soruşturmasıyla ortaya çıktı.


Organize grup girişimcilerden, politikacılardan, bölge müdürlüğünden kişiler, yol idaresi ve inşaat şirketlerinden oluşuyordu. Polis geçen Kasım ayında Autostrada adında bir etkinlik başlattı.


Laboratuvarlar, daha yüksek maliyetlerle onarılan üç bölümü ve sözleşmeli firmaların yeniden inşa için sıcak remiks olarak bilinen bir teknolojiyi kullandığı üç bölümü inceledi.


“Uzmanlar yolların inşaat katmanlarında hatalar olduğunu kanıtladılar. Olomouc Bölgesi Valisi Josef Suchánek (Korsanlar ve STAN koalisyonu için seçilen STAN) Salı günü gazetecilere verdiği demeçte, “Sadece bir kişi, işte indirim şeklinde bir talepte bulunacağımızı varsayabiliriz.” dedi.


“Diğer ihlaller daha ciddi nitelikte olduğundan tedarikçilere şikayet prosedürü uygulayacağız. Onlardan sökme ve yeni kompozisyon şeklinde onarım talep edeceğiz” diye konuştu. Aynı zamanda her türlü testin yanlış çıkmadığına da dikkat çekti.


“Dayanıklılığı değerlendirmenin anahtarı olan stres testleri çoğunlukla iyi geçti. Ancak uzmanlar, yolların kanunen 25 yıl olan beklenen ömrünün önemli ölçüde kısalacağını değerlendirdi. Ancak eksik katmanın tespit edildiği herkes için, ileride sorun yaşanmaması için şikayeti uygulayacağız” diye konuştu.


Yolların engebeliliği büyük oranda değişiklik gösteriyor



Garanti beş yıl sürüyor ve örneğin on yıl içinde sorun çıkması durumunda, bölgesel yol idaresi onarım masraflarını zaten ödüyor.


Suchánek şikayetleri olabildiğince katı bir şekilde ele almak istiyor. “Tedarikçiler, bir soruşturmanın yapılıp yapılmadığına bakılmaksızın taleplerimizi reddetme seçeneğine sahiptir. Bizim için ortaklar, onların çalışanları değil tedarikçileridir. Ayakkabı iddiası kadar pürüzsüz olmasını bekleyemeyiz. Ancak yine de bunu gerçekleştirmeyi düşünüyoruz” dedi.


Bölge, şikayetlerle bazı binalar için kullanılan sübvansiyonların iade edilmesi olasılığını ortadan kaldırmak istiyor. Bölge zaten belgeleri NCOZ'a teslim etti.


Olomouc Bölgesi Yol İdaresi Müdürü Ivo Černé'ye göre, test edilen bölümlerden sıcak bir remiks kullanılarak onarılan tek yer, muhtemelen yorum yapılmadan çıkacak olan tek yol, Hanušovice'den Branná'ya giden yol. Trahavice – Libavá yolu örneğinde eksiklikler muhtemelen on bin krona varan küçük bir indirimle giderilecektir.


Velká Bystřice'den Mrskles'e giden yol en kötüsüydü. “Katmanların bağlantısı sağlanamadığı için eserin onarılmasını talep edeceğiz. Gelecekte büyük bir sorun var. Kalite şartlarına göre eserde indirim yapılması mümkün değildir” dedi Černý.


İnşaat ve atıklarla uğraştılar



Unčovice – Litovel bölümünün inşaatı sırasında Litovel bölgesinde geleneksel yöntemler kullanılarak yapılan onarımların bir hata olduğu kanıtlandı. Slatinice – Olomouc yolunun onarımının üç aşamasından en az biri de sorunludur; Nedvězí – Hněvotín bölümünde muhtemelen gerekli tüm katmanlar döşenmemiştir.


“Ayrıca Slatinky'deki üçüncü sınıf yolda, iki kat kırılmış agrega, soğuk geri dönüşüm, yüzeyin yüzde kırkında çakıl bulunmadığı ve jeotekstil keşfetmediğimiz ortaya çıktı. Binanın tamamen restorasyonunu gerçekleştirmek istiyoruz.” diye özetledi Černý.


Ayrıca Slatinky, organize bir grubun tehlikeli atıkların bertarafı için bölgeye fatura kestiği ancak bunları yönetmeliklere uygun şekilde bertaraf etmediği bir vakadır. Köyde muhtemelen onu köyün parasını ödediği bir yapı olan istinat duvarının arkasında saklıyordu.


“Bunlar iki bina. Kaldırım, kamu aydınlatması, istinat duvarı inşa ettik ve belediye yolu onardı ve kanalizasyon inşa etti; bunun yarısını biz finanse ettik, çünkü tarlalarımız kısmen kuruyor. Belediye Başkanı Monika Prokopová (siyasi bir bağlantısı yok), Nisan ortasında MF DNES için özetledi: Proje dahil her şeyin parasını ödedik.


Prokopová, şirketin söz konusu duvarın altında eski yoldan elde edilen katranı depoladığından şüpheleniyor. “Sağlık meselesinin dışında yapmadıkları bir şeyden dolayı bizi suçladılar. Kanalizasyon sistemini ikiye üç metre yakın bir yere koydular ve orada da paramızı çaldılar” diye ekledi belediye başkanı.


Valilik, iddianın başarılı olması halinde soruşturmanın başında tartışılan on milyonlarca kron tutarındaki tazminatın ödenmeyeceğine inanıyor. Ayrıca bölge, analizlere harcanan yüzbinleri de tedarikçilerin yüküne eklemek istiyor.


Görevden alınan müdür yol yönetimine devam ediyor



NCOZ'a göre grup, on üç bölümde emirleri manipüle etti ve çalışmalara hile karıştırdı. Ancak dosyalardan sızan bilgilere göre bölgede bir seçim döneminden çok daha uzun süre görev yaptı. Bölge bu nedenle diğer yolların da kontrol edilip edilmeyeceğini düşünüyor.


Černý'ye göre sürücüler, kısalmış hizmet ömrünün yanı sıra hileli yollarda araç kullanırken risk altında değil. Müdür, köprülerde durumun farklı olacağını ancak bunların sözleşme kapsamında olmadığını söyledi.


Černý, davadaki iddialar nedeniyle bölge konseyi tarafından görevden alınan David Štěpánek'in görevden alınmasının ardından yeni seçilen bölgesel karayolları müdürü oldu. Ancak Štěpánek, İş Kanunu'nun getirdiği kısıtlamaları dikkate alarak yol işçileri arasında daha alt bir pozisyonda çalışmaya devam ediyor. Černý'ye göre yargılanmayı bekliyor ve kendisini temize çıkarmak istiyor.


Yol idaresinin bir diğer sanık çalışanı ise Petr Všetička. Çek Televizyonu'nun haberine göre, örneğin kiralanan inşaat firmalarının temsilcilerini dinlediğinde Slatinky'deki şantiyedeki rolünü yerine getirmedi. Bunun ödülü olarak, örneğin İtalyan Lago di Garda gölüne bir gezi ve 400 bin kron nakit aldı.


Katip Svatava Špalková da bölgenin çalışanı olmakla suçlanıyor. Kamu sözleşmelerinden sorumluydu ve ardından bölge ofisi müdürü onu enerji alanındaki görevlere atadı.


Eski valinin ulaştırmadan sorumlu yardımcısı ve Přerov meclis üyesi Michal Zácha ve Přerov'un etkili iş adamı Robert Knobloch da suçlamalarla karşı karşıya. Her ikisi de istifa edene kadar ODS üyesiydi, çünkü parti sonunda Přerov hücresini feshetti ve şimdi onu yeniden kurmaya çalışıyor.