Bütçe 2023: FM Sitharaman neden bütçe açığının GSYİH’ya göre azaltılmasını hedeflemeli?Birlik bütçesi 2023: EY, Kasım Ekonomi İzleme raporunda, Maliye Bakanı Nirmala Sitharaman’ın GSYİH’nın %6,4’ü olan bütçe açığını korumak için iyi bir konumda olduğunu söylüyor. Bütçe açığı, MY21’de GSYİH’nın %9,2’si ve MY22’de %6,7 idi. EY’ye göre, hükümet açığının GSYİH’ya oranı, üç yıl üst üste %3 olan FRBMA hedefinin (2018) iki katından fazlaydı.
EY raporu, “Gelecek için mali alan yaratmak için, MY24 için AB bütçesinin, MY23 için bütçelenen bütçe açığına kıyasla en az yüzde 1 puanlık bir azalmayı hedeflemesi önemlidir.” Finans Komisyonu’nun 15. raporu, ekonomik toparlanmanın tahmin edilenden daha yavaş olması durumunda, MY26’da %4,5’lik bir bütçe açığının en kötü senaryosuna bakıyor.
EY, orta vadeli büyüme beklentileri ile ilgili olarak, Hindistan Bütçesi 2023 mali konsolidasyona dönüşün sinyallerini veriyor. Pandemi döneminde ve sonraki yıllarda bütçe açığının GSYİH’ya göre artmasından sonra bunun önemli olduğunu söylüyor.
Merkezi yönetim borç oranı da MY20’deki %51’den MY21’de %61’e yükseldi. MY22’de (RE) %58,5 ve MY23’te (BE) %59 gibi yüksek bir seviyede olduğu tahmin edilmektedir. EY, “Bu, GSYİH’ya göre daha yüksek bir faiz ödemesi anlamına geliyor. Faiz yükü, hem faiz oranları üzerindeki baskı hem de nispeten yüksek borç seviyesi nedeniyle yüksek olacaktır” diye açıklıyor.
Ayrıca okuyun | TOI Ekonomistlerinin Anketinden FM Sitharaman için En İyi Bütçe 2023 Fikirleri
Rapor, Dışişleri Bakanı Sitharaman’ın 2023 bütçe konuşmasında bütçe açığını ve borcu GSYİH’ya göre azaltmak için inandırıcı bir kayma yolunun ana hatlarını çiziyor olabileceğini ekliyor. “Bu, büyümeyi desteklemek için daha fazla mali alanla birlikte Hindistan ekonomisi için güçlü orta vadeli büyümenin korunmasını kolaylaştıracaktır” diyor.
IMF’ye göre, gelişmiş ve yükselen piyasalar ile gelişmekte olan ekonomilerdeki GSYİH’ya göre mali açıkların yüksek kalması bekleniyor. Hindistan ve Çin gibi petrol ithal eden ekonomilerin yüksek bütçe açıkları vermesi bekleniyor. Çin’de, 2014 ile 2019 arasındaki salgın öncesi dönemde (-)%3,4 olan bütçe açığının 2022 ile 2027 arasında ortalama (-)%7,5 olması bekleniyor. -)%8,4, MY15’teki (-)%6,9’dan MY20’ye yükseldi.
Ayrıca okuyun | Birlik bütçesi 2023-24: vergi tahsilatının neden bütçe tahminlerini aşması muhtemel?
ABD ve Güney Afrika hariç, seçilen diğer tüm ülkelerde hükümet açığının GSYİH’ya oranının 2022’den 2027’ye kadar istikrarlı bir şekilde düşmesi bekleniyor.
EY, Modi hükümetinin 2023-24 Birlik bütçesinin hazırlanması için mali kaynaklar ve büyüme ve enflasyon profilleri açısından rahat bir konuma sahip olacağına inanıyor.
EY raporu, “Gelecek için mali alan yaratmak için, MY24 için AB bütçesinin, MY23 için bütçelenen bütçe açığına kıyasla en az yüzde 1 puanlık bir azalmayı hedeflemesi önemlidir.” Finans Komisyonu’nun 15. raporu, ekonomik toparlanmanın tahmin edilenden daha yavaş olması durumunda, MY26’da %4,5’lik bir bütçe açığının en kötü senaryosuna bakıyor.
EY, orta vadeli büyüme beklentileri ile ilgili olarak, Hindistan Bütçesi 2023 mali konsolidasyona dönüşün sinyallerini veriyor. Pandemi döneminde ve sonraki yıllarda bütçe açığının GSYİH’ya göre artmasından sonra bunun önemli olduğunu söylüyor.
Merkezi yönetim borç oranı da MY20’deki %51’den MY21’de %61’e yükseldi. MY22’de (RE) %58,5 ve MY23’te (BE) %59 gibi yüksek bir seviyede olduğu tahmin edilmektedir. EY, “Bu, GSYİH’ya göre daha yüksek bir faiz ödemesi anlamına geliyor. Faiz yükü, hem faiz oranları üzerindeki baskı hem de nispeten yüksek borç seviyesi nedeniyle yüksek olacaktır” diye açıklıyor.
Ayrıca okuyun | TOI Ekonomistlerinin Anketinden FM Sitharaman için En İyi Bütçe 2023 Fikirleri
Rapor, Dışişleri Bakanı Sitharaman’ın 2023 bütçe konuşmasında bütçe açığını ve borcu GSYİH’ya göre azaltmak için inandırıcı bir kayma yolunun ana hatlarını çiziyor olabileceğini ekliyor. “Bu, büyümeyi desteklemek için daha fazla mali alanla birlikte Hindistan ekonomisi için güçlü orta vadeli büyümenin korunmasını kolaylaştıracaktır” diyor.
IMF’ye göre, gelişmiş ve yükselen piyasalar ile gelişmekte olan ekonomilerdeki GSYİH’ya göre mali açıkların yüksek kalması bekleniyor. Hindistan ve Çin gibi petrol ithal eden ekonomilerin yüksek bütçe açıkları vermesi bekleniyor. Çin’de, 2014 ile 2019 arasındaki salgın öncesi dönemde (-)%3,4 olan bütçe açığının 2022 ile 2027 arasında ortalama (-)%7,5 olması bekleniyor. -)%8,4, MY15’teki (-)%6,9’dan MY20’ye yükseldi.
Ayrıca okuyun | Birlik bütçesi 2023-24: vergi tahsilatının neden bütçe tahminlerini aşması muhtemel?
ABD ve Güney Afrika hariç, seçilen diğer tüm ülkelerde hükümet açığının GSYİH’ya oranının 2022’den 2027’ye kadar istikrarlı bir şekilde düşmesi bekleniyor.
EY, Modi hükümetinin 2023-24 Birlik bütçesinin hazırlanması için mali kaynaklar ve büyüme ve enflasyon profilleri açısından rahat bir konuma sahip olacağına inanıyor.