Büyüme patikaları farklılaştıkça Hindistan petrol ihtiyacında Çin’i geçecek

PiKe

New member
Büyüme patikaları farklılaştıkça Hindistan petrol ihtiyacında Çin’i geçecek


YENİ DELHİ: Dünya daha yeşil bir geleceğe doğru kayarken Hindistan’ın küresel büyümenin ana itici gücü ve muhtemelen sonuncusu olarak Çin’i gölgede bırakmasıyla, petrol talebinde ufukta bir değişiklik var.
Muhtemelen Çin’i çoktan geride bırakmış olan büyüyen bir nüfus, tüketim eğilimleriyle birlikte bu büyümeyi desteklemeye yardımcı olacaktır. Hindistan’ın geleneksel benzinli ve dizel taşımacılığından geçişinin diğer bölgelerin gerisinde kalması beklenirken, Çin’de elektrikli araç kullanımı hızla artıyor.
Hindistan’ın Çin’in geniş petrol ağının büyüklüğüyle boy ölçüşmesi pek mümkün olmasa da – ülkenin günlük ham petrol tüketimi komşusununkinden üç kat daha fazla – azalan petrol büyümesinden yararlanmak isteyen tüccarlar ve üreticiler, Güney Asya’ya güvenerek küresel talep önümüzdeki on yıl için ulus.
JPMorgan Chase & Co’da Asya Enerji ve Kimyasal Araştırma başkanı Parsley Ong, “Hindistan, özellikle nüfus artışı gibi demografik faktörler nedeniyle, küresel talebin büyüme motoru söz konusu olduğunda her zaman Çin’i geçecektir” dedi. . Hong Kong’da.
Yüzyılın başında Çin’in ekonomik uyanışı, ülkeyi ham petrolden metallere ve tahıllara kadar büyük bir emtia tüketicisi haline getirdi ve dünya çapında kaynak açısından zengin ülkeleri destekledi. Petrol için, en iyi rafineri China National Petroleum Corp. ile patlama sona eriyor. yakın zamanda 2030 civarında Çin petrol tüketiminde bir zirveden bahsetti.
Talep büyüme liderinin değişimi daha da yakın görünüyor.
Çin’in ‘Son Yaşasın’
Citigroup Inc.’de hammadde araştırma şefi olan endüstri uzmanı Ed Morse, Çin’in yıllarca süren Covid kısıtlamalarından kurtulmasının muhtemelen ülkenin talep için “son telaşı” olacağını söyledi. Veri istihbarat firması Kpler’in baş ham petrol analisti Viktor Katona, Hindistan’ın büyümesinin 2026’dan itibaren Çin’i geçeceğini tahmin ediyor. Ayrıca Hindistan petrolüne olan talebin 2036’da zirveye ulaşmasını bekliyor.
Fitch Solutions Ltd.’de kıdemli analist olan Emma Richards, “Çin’in küresel petrol talebindeki büyümenin lokomotifi rolü hızla azalıyor” dedi. Londrada. Önümüzdeki on yılda, gelişmekte olan piyasalardaki toplam petrol talebi artışında Çin’in payı yaklaşık %50’den %15’e düşecek, Hindistan’ın payı ise iki katına çıkarak %24’e çıkacak.
Hindistan, bir yıldan uzun bir süre önce Ukrayna’yı işgal ettikten sonra şimdiden petrol piyasasında daha belirgin bir rol oynuyor. Güney Asya ülkesi, OPEC+ üreticisinin petrolünü genellikle Avrupa ve ABD gibi diğer bölgelere sevk edilen yakıtlara dönüştürerek, Rus ham petrolünün yoğun bir tüketicisi haline geldi.
Çin durma noktasına gelirken Hindistan petrolüne olan talep artmaya devam edecek | Citi, Çin’in petrol talebinin on yılın ortasında zirveye çıkabileceğini tahmin ediyor
Son on yılın ortasında yapılan benzer tahminlerle, Hindistan’ın petrol talebi büyümesinin yeni merkezi olarak anılması ilk kez değil. Bu kez olursa, birinciliğe geçiş muhtemelen pürüzsüz olmayacak ve bürokrasi batağına saplanacak.
Devlet tarafından işletilen rafineriler, operasyonlarını modernize etmekte yavaş kaldılar ve doğrudan karşı taraflarla daha çevik ve esnek bir yaklaşım benimsemek yerine, petrolün spot alımları için ihaleler düzenleme gibi eski ve hantal süreci hala katı bir şekilde takip ediyorlar.
Yine de, Singapur’daki Vanda Insights’ın kurucusu Vandana Hari, Hindistan’ın artan ham petrol iştahının, Güney Asya ulusunu uzun vadeli denizaşırı tüccarlar ve üreticiler için çekici bir fırsat olarak konumlandıracağını söyledi.
EV ağacı
Hindistan’ın ulaşım da dahil olmak üzere sektörlerini daha yeşil enerji seçeneklerine çevirme konusunda büyük hedefleri var, ancak ülke diğer büyük ülkelerin gerisinde kalıyor, bu da muhtemelen çok daha uzun süre fosil yakıtlara bağımlı olacağı anlamına geliyor.
Buna karşılık, Çin’de elektrikli araç benimsenmesi hızlı oldu ve bu, dünyanın en büyük otomobil pazarında uzun süredir devam eden benzin talebinin uğursuz bir işareti. BloombergNEF’e göre, Çin’deki elektrikli araç satışları, aynı dönemde Hindistan’ın 48.000 aracına kıyasla, 2022 yılına kadar neredeyse ikiye katlanarak 6,1 milyon adede ulaştı.