Çin hala çözülmeye devam ederken, Avustralya Hindistan ile ticaretini ikiye katlamak istiyorYENİ DELHİ: Avustralya, Covid-19’un çifte rüzgarından ve en büyük ticaret ortağı Çin’in dayattığı ağır kısıtlamalardan bazı önemli ihracatına verilen ekonomik zararı dengelemeye yardımcı olması için Hindistan’ın gelişen orta sınıfına bakıyor.
Pew Research’e göre, Avustralya’nın toplam nüfusunun yaklaşık üç katı olan yaklaşık 85 milyonluk orta ve yüksek gelirli nüfusuyla, eğitimden şaraba ve turizme kadar tümü pandemiden ağır darbe alan sektörler için önemli bir hedef olarak görülüyor. ve Çin ile kötüleşen ilişkiler.
iki yönlü ticaret 29 Aralık’ta bir dizi mal ve hizmet üzerindeki tarifeleri azaltan veya ortadan kaldıran ve mesleki niteliklerin daha fazla tanınmasını sağlayan bir anlaşmanın yürürlüğe girmesinin ardından önümüzdeki beş yıl içinde iki katından fazla artarak yaklaşık 60 milyar A$’a ulaşması bekleniyor. Bu, Avustralya’nın Çin ile yaptığı 280 milyar A$’lık iki yönlü ticaretin sadece küçük bir parçası, Hindistan geniş çapta ülkenin çeşitlendirme yapbozunun büyük bir parçası olarak kabul ediliyor.
Avustralya’nın çabaları meyvesini veriyor, tıpkı Çin ile ilişkilerin çözülme belirtileri göstermesi gibi. Bu yılın Nisan ve Ekim ayları arasında, Hindistan’ın Avustralya malları ithalatı bir yıl öncesine göre %48 artarak 12.3 milyar $’a yükseldi. Hava iyimser ve Hindistan İhracat Örgütleri Federasyonu Genel Müdürü Ajay Sahai önümüzdeki yıllarda daha fazla ivme bekliyor.
Hint diasporasının nüfusun yaklaşık %3’ünü temsil ettiği Avustralya, diğer şeylerin yanı sıra politika diyaloğunu desteklemek ve burs ve arkadaşlık programlarını yönetmek için 2022’de Avustralya-Hindistan İlişkileri Merkezi’ni kurdu. Hindistan ve Avustralya da Avustralya şirketlerinin Hindistan’da rekabet etmesine yardımcı olmak için çok yıllı bir programın parçası ve bu yıl muhtemelen Hindistan Başbakanı Narendra Modi’nin katılacağı bir liderlik diyaloğuna ev sahipliği yapacak.
Avustralya ve Hindistan arasındaki güçlü bağlardan yararlanabilecek dört sektör şunlardır:
Kurs
Bu yılın başlarında uluslararası sınırlar yeniden açıldığında, Avustralya yüksek öğrenimi, kazançlı uluslararası öğrenci pazarını yeniden inşa etme gibi göz korkutucu bir görevle karşı karşıya kaldı. İş, Çin’in yakın zamana kadar bir Covid-sıfır stratejisi izleme konusundaki ısrarı nedeniyle karmaşıktı, bu da anakara öğrencilerinin büyük ölçüde Avustralya kampüslerine dönemediği anlamına geliyordu.
Rektör Yardımcısı Mark Scott, Hindistan’dan gelen rakamların yönlendirdiği artışla birlikte, Sidney Üniversitesi’nde 2022’nin Çin dışından şimdiye kadarki en yüksek uluslararası kayıt sayısı olduğunu söyledi. Tüm fakülte ve okullarda büyüme oldu. Eylül ayında Hindistan’a yaptığı bir işe alma gezisinden sonra, 2023’te daha fazla kazanım elde etmeyi umuyor.
Ekim ayının sonunda ülkede kayıtlı 121.868 Hintli öğrenci vardı ve bu rakam 2019’a göre yaklaşık 13.300 daha az. Karşılaştırıldığında, Çin’den yapılan kayıtlar pandemi öncesi seviyelere yakın değil.
Üniversiteler, seçilen akışlardan Hintli mezunlar yeni ticaret anlaşması kapsamında Avustralya’da daha uzun süre çalışma hakkı ve eğitim niteliklerinin karşılıklı olarak tanınması vaadiyle hak kazandıkça, Hindistan’dan talepte daha fazla artış bekliyor.
Turizm
Turizm, Avustralya’nın Hindistan’ın büyüyen orta sınıfını cezbetmeye hevesli olduğu başka bir sektör. Çabalar işe yarıyor gibi görünüyor, Aralık ayındaki en son veriler Hindistan’ı Yeni Zelanda’dan sonra ikinci en büyük ziyaretçi kaynağı ülke olarak gösteriyor ve ilk beşte Çin’in yerini alıyor.
Bu yılın başlarında, Tourism Australia, Ekim ayında Melbourne’de düzenlenen ICC Erkekler T20 Kriket Dünya Kupası’nı izlemeleri için bir avuç Hintli sosyal medya fenomeni için geziler düzenledi. Turizm kurulu sözcüsü, hareketin daha geniş bir 125 milyon dolarlık küresel kampanyanın parçası olduğunu söyledi.
Etkileyenlerden biri, Avustralyalı yemek eleştirmeni ve TV sunucusu Matt Preston’ın yer aldığı popüler bir Bollywood şarkısına akan videosu 1,3 milyon görüntülemeye ulaşan Barkha Singh’di. Singh’in diğer gönderileri arasında Rottnest Adası’nda bir helikopter turu, Great Barrier Reef’te dalış ve Hindistan – Pakistan maçından Instagram makaraları yer alıyor.
Yine de Hintli tatilciler, satın alma güçleri Çin’e kıyasla nispeten zayıf olduğundan, Avustralyalı işletmeler için Çinli ziyaretçiler kadar kazançlı değil.
Australia & New Zealand Banking Group’taki ekonomistlere göre, turizm endüstrisi aynı miktarda gelir elde etmek için Çin’den gelenin neredeyse iki katı kadar Hindistan’dan gelen ziyaretçiye ihtiyaç duyuyor.
Kritik mineraller
Hükümet verilerine göre Hindistan, 2020-2021’de Avustralya’nın en büyük ikinci kömür ihracat pazarıydı. Avustralya’nın Hindistan ile olan kömür ticareti, diğer ihracatın değerini büyük ölçüde aşıyor ve büyümeye devam ediyor.
Avustralya Ulusal Üniversitesi Crawford Kamu Politikası Okulu’nda fahri profesör olan Raghbendra Jha, dünya fosil yakıtlardan uzaklaşırken, Avustralya’nın güçlü kalmak için Hindistan ile olan kömür ticaretine güvenmemesi gerektiğini söyledi.
“Hem Hindistan hem de Avustralya, enerji karışımlarında çok keskin ve şu anda öngörülemeyen değişiklikler yapacak” dedi.
Yine de emtia sektöründe fırsatlar var. Melbourne merkezli Avustralya-Hindistan Enstitüsü CEO’su ve Avustralya-Hindistan Başkan Yardımcısı Lisa Singh, Avustralya’nın Hindistan’ın kritik mineral stratejisinde tanımlanan 49 mineralden 21’ine sahip olduğunu, bu nedenle “ekonomilerini karbondan arındırma çabalarında mükemmel bir evlilik” olduğunu söyledi. Avustralya Hükümeti Konseyi.
Şarap kazanır
Hükümet verilerine göre, Eylül 2022’ye kadar olan 12 ayda Avustralya, bir önceki yıla göre %81 artışla 16,2 milyon Avustralya Doları ithalatla Hindistan’ın en büyük şarap kaynağıydı.
Austrade, gelişen şarap pazarının, alkole yönelik değişen tutumların şarap içenlerin artmasına yol açması nedeniyle düşük bir seviyeden 2024 yılına kadar yıllık %8 oranında büyümesinin beklendiğini söyledi. İkili ticaret anlaşması, Avustralya şarabı üzerindeki tarifeleri düşürerek onu daha da artıracak.
Ticaret Bakanı Don Farrell yaptığı açıklamada, ticaret anlaşmasının ilaç, kozmetik, mercimek, koyun eti ve bahçecilik ihracatçıları da dahil olmak üzere diğer Avustralya sektörlerinin erişimini iyileştirmesinin beklendiğini söyledi.
Bazıları iyi durumda olsa da, Çin’in ticaret sıkıntılarından etkilenen diğer sektörlerin zarar görmesi bekleniyor.
Sidney Üniversitesi’nden Patricia Ranald, geçim kaynakları geçimlik tarıma bağlı olan büyük bir kırsal nüfusla, arpa gibi Avustralya tarımsal ihracatının Hindistan’da bir ev bulmasının pek olası olmadığını söylüyor.
Pew Research’e göre, Avustralya’nın toplam nüfusunun yaklaşık üç katı olan yaklaşık 85 milyonluk orta ve yüksek gelirli nüfusuyla, eğitimden şaraba ve turizme kadar tümü pandemiden ağır darbe alan sektörler için önemli bir hedef olarak görülüyor. ve Çin ile kötüleşen ilişkiler.
iki yönlü ticaret 29 Aralık’ta bir dizi mal ve hizmet üzerindeki tarifeleri azaltan veya ortadan kaldıran ve mesleki niteliklerin daha fazla tanınmasını sağlayan bir anlaşmanın yürürlüğe girmesinin ardından önümüzdeki beş yıl içinde iki katından fazla artarak yaklaşık 60 milyar A$’a ulaşması bekleniyor. Bu, Avustralya’nın Çin ile yaptığı 280 milyar A$’lık iki yönlü ticaretin sadece küçük bir parçası, Hindistan geniş çapta ülkenin çeşitlendirme yapbozunun büyük bir parçası olarak kabul ediliyor.
Avustralya’nın çabaları meyvesini veriyor, tıpkı Çin ile ilişkilerin çözülme belirtileri göstermesi gibi. Bu yılın Nisan ve Ekim ayları arasında, Hindistan’ın Avustralya malları ithalatı bir yıl öncesine göre %48 artarak 12.3 milyar $’a yükseldi. Hava iyimser ve Hindistan İhracat Örgütleri Federasyonu Genel Müdürü Ajay Sahai önümüzdeki yıllarda daha fazla ivme bekliyor.
“Kömür, bakır, alüminyum, kobalt, bunda büyük bir sıçrama görüyoruz. Şarap ithalatı da artacaktır,” dedi Sahai bir röportajda anlaşmanın potansiyel faydalarına atıfta bulunarak.Başbakan Arnavut ile tanıştığıma memnun oldum.Kapsamlı Stratejik Ortaklığı daha da güçlendirmenin yolları tartışıldı, bir fo… https://t.co/nWBjb2Wnch
— Narendra Modi (@narendramodi) 1668589787000
Hint diasporasının nüfusun yaklaşık %3’ünü temsil ettiği Avustralya, diğer şeylerin yanı sıra politika diyaloğunu desteklemek ve burs ve arkadaşlık programlarını yönetmek için 2022’de Avustralya-Hindistan İlişkileri Merkezi’ni kurdu. Hindistan ve Avustralya da Avustralya şirketlerinin Hindistan’da rekabet etmesine yardımcı olmak için çok yıllı bir programın parçası ve bu yıl muhtemelen Hindistan Başbakanı Narendra Modi’nin katılacağı bir liderlik diyaloğuna ev sahipliği yapacak.
Avustralya ve Hindistan arasındaki güçlü bağlardan yararlanabilecek dört sektör şunlardır:
Kurs
Bu yılın başlarında uluslararası sınırlar yeniden açıldığında, Avustralya yüksek öğrenimi, kazançlı uluslararası öğrenci pazarını yeniden inşa etme gibi göz korkutucu bir görevle karşı karşıya kaldı. İş, Çin’in yakın zamana kadar bir Covid-sıfır stratejisi izleme konusundaki ısrarı nedeniyle karmaşıktı, bu da anakara öğrencilerinin büyük ölçüde Avustralya kampüslerine dönemediği anlamına geliyordu.
Rektör Yardımcısı Mark Scott, Hindistan’dan gelen rakamların yönlendirdiği artışla birlikte, Sidney Üniversitesi’nde 2022’nin Çin dışından şimdiye kadarki en yüksek uluslararası kayıt sayısı olduğunu söyledi. Tüm fakülte ve okullarda büyüme oldu. Eylül ayında Hindistan’a yaptığı bir işe alma gezisinden sonra, 2023’te daha fazla kazanım elde etmeyi umuyor.
Ekim ayının sonunda ülkede kayıtlı 121.868 Hintli öğrenci vardı ve bu rakam 2019’a göre yaklaşık 13.300 daha az. Karşılaştırıldığında, Çin’den yapılan kayıtlar pandemi öncesi seviyelere yakın değil.
Üniversiteler, seçilen akışlardan Hintli mezunlar yeni ticaret anlaşması kapsamında Avustralya’da daha uzun süre çalışma hakkı ve eğitim niteliklerinin karşılıklı olarak tanınması vaadiyle hak kazandıkça, Hindistan’dan talepte daha fazla artış bekliyor.
Turizm
Turizm, Avustralya’nın Hindistan’ın büyüyen orta sınıfını cezbetmeye hevesli olduğu başka bir sektör. Çabalar işe yarıyor gibi görünüyor, Aralık ayındaki en son veriler Hindistan’ı Yeni Zelanda’dan sonra ikinci en büyük ziyaretçi kaynağı ülke olarak gösteriyor ve ilk beşte Çin’in yerini alıyor.
Bu yılın başlarında, Tourism Australia, Ekim ayında Melbourne’de düzenlenen ICC Erkekler T20 Kriket Dünya Kupası’nı izlemeleri için bir avuç Hintli sosyal medya fenomeni için geziler düzenledi. Turizm kurulu sözcüsü, hareketin daha geniş bir 125 milyon dolarlık küresel kampanyanın parçası olduğunu söyledi.
Etkileyenlerden biri, Avustralyalı yemek eleştirmeni ve TV sunucusu Matt Preston’ın yer aldığı popüler bir Bollywood şarkısına akan videosu 1,3 milyon görüntülemeye ulaşan Barkha Singh’di. Singh’in diğer gönderileri arasında Rottnest Adası’nda bir helikopter turu, Great Barrier Reef’te dalış ve Hindistan – Pakistan maçından Instagram makaraları yer alıyor.
Yine de Hintli tatilciler, satın alma güçleri Çin’e kıyasla nispeten zayıf olduğundan, Avustralyalı işletmeler için Çinli ziyaretçiler kadar kazançlı değil.
Australia & New Zealand Banking Group’taki ekonomistlere göre, turizm endüstrisi aynı miktarda gelir elde etmek için Çin’den gelenin neredeyse iki katı kadar Hindistan’dan gelen ziyaretçiye ihtiyaç duyuyor.
Kritik mineraller
Hükümet verilerine göre Hindistan, 2020-2021’de Avustralya’nın en büyük ikinci kömür ihracat pazarıydı. Avustralya’nın Hindistan ile olan kömür ticareti, diğer ihracatın değerini büyük ölçüde aşıyor ve büyümeye devam ediyor.
Avustralya Ulusal Üniversitesi Crawford Kamu Politikası Okulu’nda fahri profesör olan Raghbendra Jha, dünya fosil yakıtlardan uzaklaşırken, Avustralya’nın güçlü kalmak için Hindistan ile olan kömür ticaretine güvenmemesi gerektiğini söyledi.
“Hem Hindistan hem de Avustralya, enerji karışımlarında çok keskin ve şu anda öngörülemeyen değişiklikler yapacak” dedi.
Yine de emtia sektöründe fırsatlar var. Melbourne merkezli Avustralya-Hindistan Enstitüsü CEO’su ve Avustralya-Hindistan Başkan Yardımcısı Lisa Singh, Avustralya’nın Hindistan’ın kritik mineral stratejisinde tanımlanan 49 mineralden 21’ine sahip olduğunu, bu nedenle “ekonomilerini karbondan arındırma çabalarında mükemmel bir evlilik” olduğunu söyledi. Avustralya Hükümeti Konseyi.
Şarap kazanır
Hükümet verilerine göre, Eylül 2022’ye kadar olan 12 ayda Avustralya, bir önceki yıla göre %81 artışla 16,2 milyon Avustralya Doları ithalatla Hindistan’ın en büyük şarap kaynağıydı.
Austrade, gelişen şarap pazarının, alkole yönelik değişen tutumların şarap içenlerin artmasına yol açması nedeniyle düşük bir seviyeden 2024 yılına kadar yıllık %8 oranında büyümesinin beklendiğini söyledi. İkili ticaret anlaşması, Avustralya şarabı üzerindeki tarifeleri düşürerek onu daha da artıracak.
Ticaret Bakanı Don Farrell yaptığı açıklamada, ticaret anlaşmasının ilaç, kozmetik, mercimek, koyun eti ve bahçecilik ihracatçıları da dahil olmak üzere diğer Avustralya sektörlerinin erişimini iyileştirmesinin beklendiğini söyledi.
Bazıları iyi durumda olsa da, Çin’in ticaret sıkıntılarından etkilenen diğer sektörlerin zarar görmesi bekleniyor.
Sidney Üniversitesi’nden Patricia Ranald, geçim kaynakları geçimlik tarıma bağlı olan büyük bir kırsal nüfusla, arpa gibi Avustralya tarımsal ihracatının Hindistan’da bir ev bulmasının pek olası olmadığını söylüyor.