Covid’den bu yana, daha fazla tüketici kredi puanına bakıyor

PiKe

New member
Covid’den bu yana, daha fazla tüketici kredi puanına bakıyorMUMBAI: Salgının ardından kredi puanlarını kontrol etmek isteyen bir insan dalgası var. Bu, TransUnion tarafından yayınlanan verilerden açıkça görülmektedir. cibilEkim 2021 ile Eylül 2022 arasında kredi puanına ilk kez bakan tüketici sayısı %83 arttı.
TU Cibil’e göre, kredi bürosuyla kayıtlarını kontrol eden müşterilerin Cibil puanı 715’e karşı izlemeyen tüketiciler için 711 olduğundan, kredi puanlarının kendi kendine izlenmesi olumlu bir gelişmedir. Genel olarak, kredi verilerini izleyenlerin %47’si, izlemeyen müşterilerin %42’sine kıyasla kredi puanlarını iyileştirdi.
Şimdiye kadar, kredi bürosunun 2009’da faaliyete geçmesinden bu yana altıdan fazla crore tüketici, son 12 ayda 2,4 crore çekle kredi puanlarını kontrol etti.
“Kızılderililerin kredi bilgilerini izlemede ve kredi sağlıklarını anlamada daha aktif rol aldıklarını görüyoruz. Yarı kentsel ve kırsal alanlarda dijitalleşmenin, akıllı telefonların ve internet kullanımının artması, krediye erişimi katlanarak artırdı” dedi. Rajesh Kumar.
Ekim 2021 ile Eylül 2022 arasında kredi izlemede 2,3 kat büyüme kaydeden Z Kuşağı müşterileri ile daha genç tüketiciler kredi puanlarının daha fazla farkında. Cibil araştırması, kredi notuna baktıranların %46’sının yeni kredi kartı başvurusunda bulunduğunu, %35’inin ise üç ay içinde yeni bir kredi limiti kullandığını gösteriyor.
Salgının ilk aşamasında uygulanan sokağa çıkma yasağının ardından, Hindistan Rezerv Bankası kredi geri ödemeleri için bir moratoryum ilan etmişti. Borç alanların büyük bir kısmı, büyük bir belirsizlik döneminde onlara daha fazla para sağlayan moratoryumdan yararlanmıştı. Borç alanlar arasında, durum böyle olmasa da, moratoryumu kullanmanın kredi puanlarını etkileyeceği korkusu vardı.
Son dört yılda yeni kredi alan tüketicilerin çoğu, Hindistan’daki metropol olmayan bölgelerden geldi. Ekim 2021 ile Eylül 2022 arasında, bu alanlar kendi kendini kontrol eden, krediyle yeni gelenlerin %76’sından fazlasına ev sahipliği yapıyor.
“Raporumuzdan elde edilen bilgiler, kentsel olmayan bölgelerden yükselen genç ve kadın tüketicilerin daha fazla kredi farkındalığı gösterdiğini gösteriyor. Bu tüketici segmenti için kredi fırsatlarına erişim sağlamak, Hindistan ekonomisinin tüketime dayalı büyümesini desteklemek için kritik olacaktır” dedi.