D1'in son bölümünün inşaatına devam edilebilir, mahkeme aktivistlerin temyiz başvurusunu reddetti

EnguLizyoN

New member
ŘSD'nin Brno fabrikasının müdürü David Fiala, Zdopravy.cz web sitesine şöyle yanıt verdi: “Bu bizim için iyi bir haber, inşaatı planladığımız gibi sürdürüyoruz ve bunu zamanında tamamlayabileceğimize inanıyorum.” mahkemenin kararına dikkat çekti.



Přerov civarında yapım aşamasında olan D1 otoyolunun son eksik bölümünün haritası. Büyütmek için tıklayın.



Dünyanın Çocukları daha önce Ostrava'daki Bölge Mahkemesi'nde dava açmamıştı. Přerov yakınlarındaki kesimle ilgili anlaşmazlıklar inşaatı yıllarca geciktirirken, inşaattan doğrudan etkilenen vatandaşların girişimleri de güzergahına karşı çıktı.


Ancak nihayet yıllar önce planlanan güzergahta inşa ediliyor. Yol işçileri inşaata iki yıl önce başladı ve inşaatın 2026'da tamamlanması bekleniyor. İlk sürücülerin baharda otoyolun yeni bölümüne gitmesi gerekiyor.


Otoyolun tamamlanması öncelikle, güneyden I/55 yolu boyunca Ostrava ve Polonya'ya doğru ilerleyen veya Přerov'dan kuzeybatıya dönerek Olomouc'a giden transit trafiğin bir kısmı tarafından hala kullanılan Přerov'u rahatlatacaktır. Bu aynı zamanda bugün Brno ile Ostrava arasındaki tüm trafiği ele geçiren sıkışık D46 otoyolunu da rahatlatacak.