Daha fazla yeşillik, daha az araba, aynı zamanda park yeri. Prostějov'daki Žižkovo náměstí bir dönüşüm bekliyor

EnguLizyoN

New member
Bölgesel çalışma, meydanın doğu tarafında dinlenme bölgeleri, yayalar için daha fazla alan ve ayrıca ağaçlı bir cadde olacağını belirtiyor. Aynı zamanda bölge sakinleri ve işletme sahipleri, teklife göre 13 park yerinin azalacağından endişe ederken, belediye de girişlere kısıtlama getirilmesini istiyor. İşletmeler, trafik kısıtlamalarının bazı müşterilerinin cesaretini kıracağından korkuyor.


Žižka Meydanı'nda bulunan bir fotoğraf stüdyosunun sahibi olan Lenka Růžičková, “Artık meydanda her zaman ihtiyaç duyduğumuz iki park yeri için para ödüyoruz” diyor.


“Müşterilerin bizden ağır eşya almasına gerek olmasa da, örneğin aileler yeni doğan bebeklerin fotoğraflarını çekmek için bize geliyor ya da yaşlı insanlar bize geliyor ve onların yakına park edebilmeleri önemli” diye açıklıyor.


Yerel girişimcilere göre zaten çok az park yeri var. Růžičková, “Park yeri azalmasının küçük işletmelere kesinlikle zarar vereceğine” inanıyor.


Prostějov yönetimine göre, önerilen çalışma, şehrin ihtiyaçları ile korumacıların gereksinimleri arasında bir uzlaşmadır; bunun için yazarlar, meydandaki işletmelerin işleyişini ve bunların arzını incelemiştir.


“Meydanın doğu tarafında bulunan, bozulan 13 araçlık park alanının, bitişikteki yol ile birlikte yaklaşık 600 metrekarelik bir alanı kapladığının ve maalesef bugün ağırlıklı olarak motorlu taşıt trafiğine ait olduğunun farkına varmak gerekiyor. Yayalar için belirlenecek,” diye vurguladı Prostejov'un ikinci belediye başkan yardımcısı Jiří Rozehnal (ANO).


Kameraların arabaların girişini kontrol edip etmeyeceği veya başka bir şekilde sınırlandırıp sınırlayamayacağı henüz belli değil. “Bu sadece Žižka Meydanı'nın değil, tüm şehir merkezinin konusu. Yeni otopark düzenleme sisteminin çözümünü de paralel olarak hazırlıyoruz ve bu yıl tamamlayacağız” dedi Rozehnal.


Ona göre, örneğin Újezd Sokağında yapılması planlanan otoparklar yeterli park alanı sağlayacak.


Meydanın dönüşümü kapsamlı olacak



Bu yıl, yapılan çalışma ve yorumlara dayanarak şehir, yaklaşık bir milyon kronluk bütçesinden proje dokümantasyonu oluşturmak istiyor. Ancak o zaman, yağmur suyunun tutulması gibi ekolojik önlemleri de içerecek olan meydanın dönüşümünün sonraki aşamaları başlayacak.


Aynı zamanda Prostějov yeniden canlanmayı ertelemek istemiyor. Bunun için Entegre Bölgesel Operasyonel Programdan elli milyona kadar destek alabilir.


“Sübvansiyon fonlarının kullanımı, mavi-yeşil tedbirlerin dahil edilmesiyle koşullandırılıyor. Miras olarak korunan meydan alanındaki katı gereklilikleri nasıl yerine getireceğimizi göreceğiz” diye sözlerini tamamladı Belediye Başkan Yardımcısı Rozehnal.


Koruma uzmanları geleneksel malzemeler, geleneksel ağaçlar öneriyor



Meydan, şehrin miras bölgesinin bir parçası olduğundan, örneğin mimari simge yapıların manzarasının korunması veya yeşilliklerin dikilmesi gibi kurallara tabidir.


Örneğin mimarların yerini daha küçük ağaçlardan oluşan bir cadde ile değiştirdiği yere sakura ağacı dikilemez. Yeniden canlandırma işleminin aynı zamanda geçmişteki bazı uygunsuz düzenlemeleri de düzeltmesi bekleniyor.


“Devletin korunması açısından, tarihsel olarak belgelenmiş bir duruma dayanan geleneksel ve kaliteli malzemelerin kullanılması, yani bu durumda hem yollarda hem de kaldırımlarda taş kaplamaların yapılması ve uygun olmayan asfalt kaplamaların kaldırılması da önemlidir. ” Ulusal Anıtlar Enstitüsü adına Sandra Kolářová'yı tanımladı.



Prostějov'daki Žižka Meydanı'ndaki ana değişiklikler

  • 13 araçlık park yeri olacak.
  • 13 ağaçtan oluşan bir sıra dikin.
  • Asfalt yerine taş kaplama yapılacak.
  • Yeni mobilyalar, özellikle banklar, aydınlatma ve su özelliği olacak.


Genellikle belediye binası projelerini eleştiren muhalefet temsilcileri bu kez çalışmanın kabul edilebilir olduğunu düşünüyor. Ancak yüzey türü veya çevresel önlemler gibi detayların belirtilmesini bekliyorlar.


Muhalefet temsilcisi Jana Jílková (Na rovinu!), “Şehir yönetiminin insanlarla proje hakkında konuşmaya çalışmasını ve onların yorumlarını dikkate almasını çok iyi bir adım olarak görüyorum” dedi.


“Öte yandan Žižkov Meydanı'ndan çok daha fazla canlanmaya ihtiyaç duyan başka yerler de mutlaka buluruz. “Araba sayısını azaltmak iyi bir karar, ancak aynı zamanda, özellikle hoş olmayan durumların ortaya çıkabileceği Česká spořitelna çevresindeki geçişlerde bisikletçilerin geçişini de çözmek gerekecek” diye ekledi.


Paylaşılan bölge



Afry firmasının çalışmasının yazarlarına göre, meydanda yayaların ve bisikletlilerin eşit trafik katılımcıları olarak aynı alanda aynı anda hareket edebilecekleri ortak bir bölge faaliyet gösterecek.


Kuralların nihai düzenlemesine yalnızca projenin bir parçası olacak olan Prostejov belediyesi ulaştırma dairesinin açıklamasıyla karar verilecek.


“Şehrin yarısını arabayla dolaşmanız ve yine de park yeri aramanız gerekiyor. Bisiklet şehir merkezindeki ayak işlerini yürütmek için en hızlı yoldur, ancak onu bir yerde inşa edip sonra geri almak istemezsiniz. Meydana giremiyorsanız bisikletin size pek bir faydası olmaz” diye anlatan Prostějov'lu bir bisikletçi, kendisini Martina olarak tanıttı.


Prostějov'un yollarda çok sayıda bisikletli olduğuna dair uzun vadeli kayıtları olmasına rağmen, yeniden yapılanma sırasında bisikletlilerin trafikteki güvenliği unutuldu. Artık yaklaşım değişiyor.