Demiryolu çalışanlarına göre Třebová’da Uničov’da olduğu gibi ETCS ile ilgili sorun yaşanma riski yok

EnguLizyoN

New member
Yaklaşık 426 milyon kronluk sistemdeki demiryolu işçilerine göre, Olomouc’tan Uničov’a giden demiryolu hattında son günlerde yaşanan bu tür sorunların yaşanma tehlikesi bulunmuyor.


“Ekipman ve teknoloji aynı. Özel trafikte araç kullandığımız ve ayrıntıları trafikteyken aldığımız Uničov hattının aksine, Česká Třebová ile Přerov arasında 2024 yılı sonuna kadar karışık trafikte gideceğiz. Bu, lokomotifin ETCS teknolojisiyle donatılmış olması ve bazı sorunların olması durumunda sürücünün sinyallere göre normal şekilde sürüş yapabileceği anlamına geliyor” dedi.


Basitçe ifade etmek gerekirse, demiryolu işletmecileri, ray ile araçların araç üstü kısmı arasında birkaç saniyelik sinyal kesintileriyle karşılaşırsa, trafik sırasındaki sorunları tespit edebiliyor ve Olomouc’taki yolcuların yaşadığı gibi gecikme riski ortadan kalkıyor.


Her ne kadar orada olsa da demiryolu işçileri görünüşe göre zaten bir çözüm bulmuşlar. Bazı araçlardaki antenlerin sorunlu yerleşimine ek olarak, pist boyunca BTS vericilerini de hedef almayı planlıyorlar. “Altyapı kısmındaki olası eksiklikleri de kontrol ediyoruz. Bu, teorik olarak iletim teknolojisine bir miktar ilave yapılmasına yol açabilir” diye ekledi Nejezchleb.


Přerov’dan Česká Třebová’ya kadar Avrupa güvenlik hattının inşası nispeten uzun sürdü. AŽD şirketi tarafından yürütülen inşaat 2018 yılında başladı. Yeni inşa edilen iki radyo blok merkezine gerekli bilgilerin iletilmesini sağlamak amacıyla mevcut istasyon ve ray güvenlik cihazlarında modifikasyonlar yapıldı.


En görünür kısmı, yüz kilometreden fazla bir alanda 1.254 adet bulunan, rayların arasına sabitlenmiş eurobalises adı verilen kısımlardır.


“Trenlerde ray ile güvenlik cihazının araç üstü kısmı arasındaki iletişim için kullanılır. Yüzde 85’i Avrupa Birliği tarafından ödenen yatırımla ilgili olarak Demiryolu İdaresi Sözcüsü Jan Nevola, Přerov’daki merkezi sevkıyat işyerinde iletişim ve güvenlik ekipmanlarında gerekli değişiklik ve eklemelerin yapıldığını söyledi.


Çek Cumhuriyeti, ETCS tren güvenlik sistemini 2025 yılından itibaren tam olarak faaliyete geçirmeyi taahhüt etmiştir. Ancak lokomotiflerin çoğu hâlâ yalnızca ulusal güvenlik sistemleriyle donatılmıştır. Bu, diğer şeylerin yanı sıra, demiryolu işletmecilerinin seçilen sınır istasyonlarında uluslararası trenler için lokomotifleri değiştirmeleri gerektiği anlamına geliyor.