EnguLizyoN
New member
Deník’in dikkat çektiği müfettiş raporuna göre, kontrol memuru lokavt sırasında pendolini tren yoluna yanlış yerleştirerek hata yapmış, yani gitmesi gereken rotayı tanımlamıştı.
Ancak yapılan incelemeye göre istasyon amiri de hata yapmış. Tren makinistleri çarpışmayı zamanında önledi, trenler birbirlerine 57,5 metre mesafede durdu. Kimse yaralanmadı ve herhangi bir hasar meydana gelmedi, ancak olay koridordaki trafiği önemli ölçüde etkiledi.
Trenler, 15 Eylül günü saat 08:46’da Krasíkov ile Hoštejn arasındaki aynı hatta karşı karşıya geldi. Bohumín’den Františkovy Lázně’ye giden ve 206 yolcunun seyahat ettiği bir SC Pendolino trenini ve Česká Třebová’dan Moravya’daki Zábřeh’ye seyahat eden altı yolculu bir yolcu trenini içeriyordu.
İki makinist birbirini zamanında gördü ve trenleri durdurdu. Etkinlik sırasında Hoštejn istasyonunda demiryolu üst kısmının bakımı nedeniyle istasyonun güvenlik ekipmanı kapatıldı.
Katılım pozisyonları
Müfettişler olayı kaydederken o dönemde trafik yönetiminin standart olmadığını belirtmişlerdi; Tren rayları inşa edilirken hat sevk memurunun dikkatine, yani aynı zamanda makasların konumlarına yönelik daha yüksek talepler getirildi.
“(Olayın) nedeni, Hoštejn tren istasyonunun 2. istasyon hattından, karşıdan gelen tren istasyonunun işgal ettiği Krasíkov tren istasyonuna kadar 1. hatta doğru yanlış inşa edilmiş acil durum tren yolu boyunca çağrı işaretindeki Ex 512 trenini sürme izniydi. Os 3775 treni” dedi Demiryolu Müfettişliği.
Ona göre, Hoštejn tren istasyonundaki iki şalterin acil olarak kapatılmasının iptal edilmemesi de olaya katkıda bulundu.
Tren makinistleri birbirlerini gördü
Hoštejn tren istasyonundaki demiryolu trafiği, pendolinin kalkış yolunun açık olduğunu öğrendikten sonra tren yolunun yapımında hata yapan Přerov bölgesinin sevk memuru tarafından yönetiliyordu.
Raporda, “Tren geçiş görevlisine 512 numaralı trenin Hoštejn tren istasyonundan tamamen ayrıldığını bildirdikten sonra, 15 ve 16 numaralı anahtarların yanlış konumunu fark etti ve hemen Ex 512 trenine bağlanarak treni hemen durdurdu” ifadeleri yer alıyor.
Sevk memuruna göre, Pendolina tren makinisti o anda ona yolda olduğunu, neredeyse ayakta durduğunu ve kendisinin ve diğer tren makinistinin birbirini görebildiğini söyledi.
Ona göre her iki tren makinisti de durumu kontrol altına aldı. Raporda, “Ex 512 treni için tren yolunun yanlış hizalanması, risk sayfasındaki listenin gözden kaçırılması nedeniyle meydana geldi” denildi.
Ancak tren yolunun açıklığını yeterince tespit edemeyen ve bunu sadece sevk binasından bakarak tespit eden istasyon amirinin bile şüpheleri vardı. Trenin ikinci istasyon hattından birinci istasyon hattına doğru makasları yanlış geçtiğini fark etmedi. Hem sevk memuru hem de istasyon amiri Demiryolu İdaresi’nin çalışanlarıdır.
Olayın ardından yaklaşık 1 saat boyunca pistte trafik kesintiye uğradı, ardından 3,5 saat boyunca iki pistten biriyle sınırlandırıldı. Olay, omurga koridorunun tamamındaki istasyonlardaki yolcular tarafından hissedildi ve trenler bir saatten fazla gecikti.
Ancak yapılan incelemeye göre istasyon amiri de hata yapmış. Tren makinistleri çarpışmayı zamanında önledi, trenler birbirlerine 57,5 metre mesafede durdu. Kimse yaralanmadı ve herhangi bir hasar meydana gelmedi, ancak olay koridordaki trafiği önemli ölçüde etkiledi.
Trenler, 15 Eylül günü saat 08:46’da Krasíkov ile Hoštejn arasındaki aynı hatta karşı karşıya geldi. Bohumín’den Františkovy Lázně’ye giden ve 206 yolcunun seyahat ettiği bir SC Pendolino trenini ve Česká Třebová’dan Moravya’daki Zábřeh’ye seyahat eden altı yolculu bir yolcu trenini içeriyordu.
İki makinist birbirini zamanında gördü ve trenleri durdurdu. Etkinlik sırasında Hoštejn istasyonunda demiryolu üst kısmının bakımı nedeniyle istasyonun güvenlik ekipmanı kapatıldı.
Katılım pozisyonları
Müfettişler olayı kaydederken o dönemde trafik yönetiminin standart olmadığını belirtmişlerdi; Tren rayları inşa edilirken hat sevk memurunun dikkatine, yani aynı zamanda makasların konumlarına yönelik daha yüksek talepler getirildi.
“(Olayın) nedeni, Hoštejn tren istasyonunun 2. istasyon hattından, karşıdan gelen tren istasyonunun işgal ettiği Krasíkov tren istasyonuna kadar 1. hatta doğru yanlış inşa edilmiş acil durum tren yolu boyunca çağrı işaretindeki Ex 512 trenini sürme izniydi. Os 3775 treni” dedi Demiryolu Müfettişliği.
Ona göre, Hoštejn tren istasyonundaki iki şalterin acil olarak kapatılmasının iptal edilmemesi de olaya katkıda bulundu.
Tren makinistleri birbirlerini gördü
Hoštejn tren istasyonundaki demiryolu trafiği, pendolinin kalkış yolunun açık olduğunu öğrendikten sonra tren yolunun yapımında hata yapan Přerov bölgesinin sevk memuru tarafından yönetiliyordu.
Raporda, “Tren geçiş görevlisine 512 numaralı trenin Hoštejn tren istasyonundan tamamen ayrıldığını bildirdikten sonra, 15 ve 16 numaralı anahtarların yanlış konumunu fark etti ve hemen Ex 512 trenine bağlanarak treni hemen durdurdu” ifadeleri yer alıyor.
Sevk memuruna göre, Pendolina tren makinisti o anda ona yolda olduğunu, neredeyse ayakta durduğunu ve kendisinin ve diğer tren makinistinin birbirini görebildiğini söyledi.
Ona göre her iki tren makinisti de durumu kontrol altına aldı. Raporda, “Ex 512 treni için tren yolunun yanlış hizalanması, risk sayfasındaki listenin gözden kaçırılması nedeniyle meydana geldi” denildi.
Ancak tren yolunun açıklığını yeterince tespit edemeyen ve bunu sadece sevk binasından bakarak tespit eden istasyon amirinin bile şüpheleri vardı. Trenin ikinci istasyon hattından birinci istasyon hattına doğru makasları yanlış geçtiğini fark etmedi. Hem sevk memuru hem de istasyon amiri Demiryolu İdaresi’nin çalışanlarıdır.
Olayın ardından yaklaşık 1 saat boyunca pistte trafik kesintiye uğradı, ardından 3,5 saat boyunca iki pistten biriyle sınırlandırıldı. Olay, omurga koridorunun tamamındaki istasyonlardaki yolcular tarafından hissedildi ve trenler bir saatten fazla gecikti.