EnguLizyoN
New member
Uzmanlar yine de etkilerin mümkün olduğu kadar düşük olması için koridorun en azından kısmen kapatılmasının mümkün olup olmadığını kontrol edecekler.
Přerov Belediye Başkanı Petr Vrána (ANO), Demiryolu İdaresi'nin (SŽ) yeni bir yüksek hızlı hat için geçici teklif sunmasının ardından projeye yönelik itirazları şöyle özetledi: “Manzaranın yüksek hızlı bir hat tarafından tahrip edilmesini istemiyoruz.” Geçen hafta bölgede.
“Hat Vinary, Čekyně ve Předmostí'nin yerel bölgelerine ulaşacak. Şehrin dışındaki yürüyüş rotasının sonsuza kadar yok olmasına izin vermeyi reddediyoruz” diye açıkladı.
Přerov'un kuzeyinde, Haná ve Moravská brána adında bir yüksek hızlı hat planıyla karşılaşıyorum.
Přerov bir tünel talep ediyor
“Přerov şehrinin meclis üyeleri, Ulaştırma Bakanı, Demiryolu İdaresi ve Yüksek Hızlı Hatlar İnşaat İdaresi'nden bir mektupla bu güzergahın duyurulduğu gibi tünel seçeneğiyle çözülmesini talep etmeye karar verdiler ve Přerov Belediye Binası sözcüsü Lenka Chalupová, “Daha önce birkaç kez talep edildi” dedi.
Önerilen çözümlere göre güzergahın, çevresel kalite açısından yeri doldurulamayacak yerlerden derin yarıklar halinde geçmesi Přerov'u rahatsız ediyor.
“Korunan bir alan olan Čekyňsky ve Popovicky tepelerine dokunacak. Kentin kalkınma departmanı başkanı Pavel Gala, çevredeki araziye yapılan tecavüzlerin kapsam dışında ele alınması gerekeceğini ve bu durumun tüm alanın değerini düşüreceğini söyledi.
Şehir bu nedenle yaklaşık iki kilometre uzunluğunda bir tünel seçeneği için baskı yapıyor. Ancak Belediye Başkan Yardımcısı Tomáš Navrátil'e (ANO) göre amaç, Přer'in inşaatını engellemek değil.
“Yüksek hızlı hattın bölgemize neler getireceğini biliyoruz. Daha iyi erişilebilirlik sayesinde yeni işler ve diğer hizmetler yaratılacak, şehirler ve bölgeler arasında daha hızlı ve daha rahat seyahat etmek mümkün olacak. Üstelik bu ekolojik bir ulaşım şeklidir” diye güvence verdi Navrátil.
İnsanlar gürültü ve titreşimden korkuyor
Přerov belediye başkanının yatırım yardımcısı Vladimír Lichnovskyy (ANO), konuyu Aralık ayında bölge konseyinde açtı.
O dönemde Ulaştırma Bakanlığı ve SŽ temsilcileri hızlı tren hatlarını tanıtmışlardı. Lichnovsky onlara Vinara ve Čekyně'nin yerel bölgelerinde gürültü, titreşim ve diğer etkilerden korkan sakinlerin endişelerini anlattı. Ayrıca D1 karayolu kenarındaki şantiyedeki yükü hatırlattı.
Ulaştırma Bakanı Martin Kupka (ODS), bölgeden en iyi şekilde nasıl geçileceği sorusuna belediyelerin de dahil olduğunu söyledi.
“307 metre yükseklikteki Čekyňsky tepesi konumundaki tüm peyzajın hassasiyetinin ve tünelin ne kadar uzun olması gerektiğinin bilincindeyiz. Çevre ve çevre yapılar açısından da neyin daha avantajlı olacağını algılıyoruz” dedi.
“Sadece ekonomik olarak uygulanabilir değil, aynı zamanda çevrede yaşayan insanların bakış açısına da uygun ve aynı zamanda hidrojeolojik koşullara müdahale edebilecek bir varyantı ortaklaşa değerlendirmek bizim elimizde. Bu aynı zamanda çok önemli faktörlerden biri” dedi bölgesel temsilcilere.
Rota zaten kısmen ayarlandı
Demiryolu idaresi, daha önceki toplantılarda belediyelerden gelen yorumlara dayanarak güzergah teklifinde değişiklik yaptı. Císařov ve Rokytnice köylerindeki yükseklik seviyesi ayarlandı.
“Yeni hattın Buk ve Prosenice köyleri yakınındaki otoyoldan geçmesinin seçenekleri de tartışıldı. Belediyeler hattı otoyolun altından geçirmeyi tercih ediyor” dedi devlet teşkilatı sözcüsü Dušan Gavenda.
Přerov'un kuzeyinde, yolun Vinary ve Čekyn'deki evlerden mümkün olduğunca uzağa dikkatlice döşendiğini hatırlattı. Sözcü, “Yerden daha alçak olacak şekilde tasarlandı, böylece bölge sakinlerinin ve ziyaretçilerin yanı sıra yaban hayatını göç ettirmek için köprülerle kolayca geçilebiliyor” dedi.
“Pist aynı zamanda koruma alanından da kaçınıyor. Demiryolu idaresi, çentiğin kısmen kapatılması da dahil olmak üzere rayda yapılacak diğer değişiklikleri kontrol etme sözü verdi. Aynı zamanda her durumda gürültü ve diğer sınırlara da uyulacaktır” diye konuştu.
Tünel pahalı bir seçenek
Tünel genellikle çok pahalı bir seçenek olduğu için önemli harcamalar söz konusudur. “Tüm konuları kontrol ediyoruz. Değerlendirme yaparken konunun mali yönünü de hesaba katmak gerekiyor” diye hatırlattı Yüksek Hızlı Hatlar İnşaat İdaresi Müdür Yardımcısı Marek Pinkava.
“Önerilen değişiklikler savunulabilir olmalıdır. Gelecekteki operasyonları da düşünüyoruz. Tünelin bakımı pahalı ve tüneldeki trenlerin elektrik tüketimi iki katına çıkıyor.” diye açıkladı Pinkava.
Moravya'daki Prosenice ve Hranice arasındaki Moravya Kapısı I'in inşaatının SŽ tarafından 2026 yılında başlaması bekleniyor. İşletmeye alma işleminin ise 2032 yılında tamamlanması bekleniyor.
Fizibilite çalışması aşamasında olan Haná yüksek hızlı demiryolu, Brno ile Přerov arasına ikinci bir hat ekleyecek ve konvansiyonel hattı modernize edecek.
Přerov Belediye Başkanı Petr Vrána (ANO), Demiryolu İdaresi'nin (SŽ) yeni bir yüksek hızlı hat için geçici teklif sunmasının ardından projeye yönelik itirazları şöyle özetledi: “Manzaranın yüksek hızlı bir hat tarafından tahrip edilmesini istemiyoruz.” Geçen hafta bölgede.
“Hat Vinary, Čekyně ve Předmostí'nin yerel bölgelerine ulaşacak. Şehrin dışındaki yürüyüş rotasının sonsuza kadar yok olmasına izin vermeyi reddediyoruz” diye açıkladı.
Přerov'un kuzeyinde, Haná ve Moravská brána adında bir yüksek hızlı hat planıyla karşılaşıyorum.
Přerov bir tünel talep ediyor
“Přerov şehrinin meclis üyeleri, Ulaştırma Bakanı, Demiryolu İdaresi ve Yüksek Hızlı Hatlar İnşaat İdaresi'nden bir mektupla bu güzergahın duyurulduğu gibi tünel seçeneğiyle çözülmesini talep etmeye karar verdiler ve Přerov Belediye Binası sözcüsü Lenka Chalupová, “Daha önce birkaç kez talep edildi” dedi.
Önerilen çözümlere göre güzergahın, çevresel kalite açısından yeri doldurulamayacak yerlerden derin yarıklar halinde geçmesi Přerov'u rahatsız ediyor.
“Korunan bir alan olan Čekyňsky ve Popovicky tepelerine dokunacak. Kentin kalkınma departmanı başkanı Pavel Gala, çevredeki araziye yapılan tecavüzlerin kapsam dışında ele alınması gerekeceğini ve bu durumun tüm alanın değerini düşüreceğini söyledi.
Şehir bu nedenle yaklaşık iki kilometre uzunluğunda bir tünel seçeneği için baskı yapıyor. Ancak Belediye Başkan Yardımcısı Tomáš Navrátil'e (ANO) göre amaç, Přer'in inşaatını engellemek değil.
“Yüksek hızlı hattın bölgemize neler getireceğini biliyoruz. Daha iyi erişilebilirlik sayesinde yeni işler ve diğer hizmetler yaratılacak, şehirler ve bölgeler arasında daha hızlı ve daha rahat seyahat etmek mümkün olacak. Üstelik bu ekolojik bir ulaşım şeklidir” diye güvence verdi Navrátil.
İnsanlar gürültü ve titreşimden korkuyor
Přerov belediye başkanının yatırım yardımcısı Vladimír Lichnovskyy (ANO), konuyu Aralık ayında bölge konseyinde açtı.
O dönemde Ulaştırma Bakanlığı ve SŽ temsilcileri hızlı tren hatlarını tanıtmışlardı. Lichnovsky onlara Vinara ve Čekyně'nin yerel bölgelerinde gürültü, titreşim ve diğer etkilerden korkan sakinlerin endişelerini anlattı. Ayrıca D1 karayolu kenarındaki şantiyedeki yükü hatırlattı.
Ulaştırma Bakanı Martin Kupka (ODS), bölgeden en iyi şekilde nasıl geçileceği sorusuna belediyelerin de dahil olduğunu söyledi.
“307 metre yükseklikteki Čekyňsky tepesi konumundaki tüm peyzajın hassasiyetinin ve tünelin ne kadar uzun olması gerektiğinin bilincindeyiz. Çevre ve çevre yapılar açısından da neyin daha avantajlı olacağını algılıyoruz” dedi.
“Sadece ekonomik olarak uygulanabilir değil, aynı zamanda çevrede yaşayan insanların bakış açısına da uygun ve aynı zamanda hidrojeolojik koşullara müdahale edebilecek bir varyantı ortaklaşa değerlendirmek bizim elimizde. Bu aynı zamanda çok önemli faktörlerden biri” dedi bölgesel temsilcilere.
Rota zaten kısmen ayarlandı
Demiryolu idaresi, daha önceki toplantılarda belediyelerden gelen yorumlara dayanarak güzergah teklifinde değişiklik yaptı. Císařov ve Rokytnice köylerindeki yükseklik seviyesi ayarlandı.
“Yeni hattın Buk ve Prosenice köyleri yakınındaki otoyoldan geçmesinin seçenekleri de tartışıldı. Belediyeler hattı otoyolun altından geçirmeyi tercih ediyor” dedi devlet teşkilatı sözcüsü Dušan Gavenda.
Přerov'un kuzeyinde, yolun Vinary ve Čekyn'deki evlerden mümkün olduğunca uzağa dikkatlice döşendiğini hatırlattı. Sözcü, “Yerden daha alçak olacak şekilde tasarlandı, böylece bölge sakinlerinin ve ziyaretçilerin yanı sıra yaban hayatını göç ettirmek için köprülerle kolayca geçilebiliyor” dedi.
“Pist aynı zamanda koruma alanından da kaçınıyor. Demiryolu idaresi, çentiğin kısmen kapatılması da dahil olmak üzere rayda yapılacak diğer değişiklikleri kontrol etme sözü verdi. Aynı zamanda her durumda gürültü ve diğer sınırlara da uyulacaktır” diye konuştu.
Tünel pahalı bir seçenek
Tünel genellikle çok pahalı bir seçenek olduğu için önemli harcamalar söz konusudur. “Tüm konuları kontrol ediyoruz. Değerlendirme yaparken konunun mali yönünü de hesaba katmak gerekiyor” diye hatırlattı Yüksek Hızlı Hatlar İnşaat İdaresi Müdür Yardımcısı Marek Pinkava.
“Önerilen değişiklikler savunulabilir olmalıdır. Gelecekteki operasyonları da düşünüyoruz. Tünelin bakımı pahalı ve tüneldeki trenlerin elektrik tüketimi iki katına çıkıyor.” diye açıkladı Pinkava.
Moravya'daki Prosenice ve Hranice arasındaki Moravya Kapısı I'in inşaatının SŽ tarafından 2026 yılında başlaması bekleniyor. İşletmeye alma işleminin ise 2032 yılında tamamlanması bekleniyor.
Fizibilite çalışması aşamasında olan Haná yüksek hızlı demiryolu, Brno ile Přerov arasına ikinci bir hat ekleyecek ve konvansiyonel hattı modernize edecek.