EPFO maddesi, daha yüksek bir emekli maaşı seçmeyi neredeyse imkansız hale getiriyor
YENİ DELHİ: Çalışanların İhtiyat Sandığı Kuruluşu (EPFO), abonelerin daha yüksek emekli maaşı başvurusunda bulunmaları için birleşik portalını etkinleştirdi, ancak başvuruyu neredeyse imkansız hale getiren prosedürel karmaşıklıklar sundu.
birine cevap ver RTI 3 Şubat’ta yapılan soruşturmada, emeklilik fonu organı, programın Mart 1996’da başlamasından bu yana, daha yüksek bir emekli maaşı talebinde bulunmak için artık zorunlu hale getirilen bir madde kapsamında yetkilendirme için herhangi bir başvuru almadığını söyledi.
Hüküm, çalışanların ve işverenlerin, 1952 tarihli Çalışan İhtiyat Fonu (EPF) Planı kapsamında ihtiyat fonu için öngörülen yasal limit yerine fiili taban maaşlarına daha yüksek miktarlarda katkıda bulunmak için EPFO’dan ortaklaşa önceden onay almalarını gerektirir.
Yıllar geçtikçe, hükümet PF Haziran 2001’e kadar 5.000 Rs olan katkı üst sınırı, Eylül 2014’ten itibaren 6.500 Rs’ye ve daha sonra 15.000 Rs’ye yükseltildi. işveren
Ancak bu, ancak işveren ve çalışan EPFO’dan önceden izin almışsa mümkün olabilirdi.
16 Mart 1996 tarihli Paragraf 26(6) hükmü uyarınca kaç çalışanın veya üyenin ortak seçeneği kullandığına ilişkin bir RTI soruşturmasına yanıt olarak EPFO şunları söyledi: “Mevcut ofis kayıtlarına göre, ‘HAYIR’ müşterek seçenekleri/teşebbüsü 16 Mart 1996 – 31 Aralık 2022 döneminde EPF Planı, 1952’nin 26(6) Bölümü uyarınca yazılı olarak alınmıştır.”
EPFO ayrıca, bu madde kapsamındaki ortak seçeneği kullanan 31 Mart 2022 tarihine kadar hizmet veren çalışanların veya emeklilerin ve emeklilerin toplam sayısı hakkında hiçbir bilgisi olmadığını söyledi.
Daha yüksek emekli maaşı seçeneğini tercih etmek için dört aylık bir pencere açan son Yüksek Mahkeme kararının ardından, EPFO şimdi, yüksek mahkemenin kararının amacını baltalamakla tehdit eden bu hükmü çıkardı – kayıtlı kişilerin çalışan emekli maaşına izin vermesi Son beş hizmet yılı boyunca ortalama gerçek baz maaşa dayalı emekli maaşı için Program Seçenekleri. Kararın infazı, 33 yıldır EPFO üyesi olan birinin, standartları karşılaması koşuluyla, beş yıllık ortalamanın %50’sine kadar emekli maaşı almayı umabileceği anlamına gelir.
Uzmanlar TOI’ye, emeklilik tasarruf kurumunun, SC kararında özel olarak atıfta bulunulmadığı halde, fiili taban maaşınıza dayalı olarak KM katkısı için geriye dönük olarak “ön onay” hükmünü uygulamaya karar verdiğini söyledi.
Çalışanlar ve işverenleri onlarca yıldır gerçek veya daha yüksek maaşlarına katkıda bulunmuş olsa da, bu tür kurum onayları olağan olmadığından, hükmün kayıtlı kişilerin daha yüksek bir emekli maaşı seçmesi için engeller oluşturması bekleniyor.
Örneğin, kendi güven fonuna sahip çoğu şirket, limitlere bakılmaksızın çalışanlarının gerçek maaşlarına göre katkıda bulunur. Aslında, uzun yıllar boyunca EPFO, bu katkılar üzerinden fiili maaşlara dayalı olarak idari ücretler aldı ve EPF programı kapsamında hüküm konusunu asla gündeme getirmedi.
Aslında, çoğu durumda EPFO, bu ücretleri yalnızca özel tröstlerden değil, aynı zamanda katkıları doğrudan bölgesel KM Komisyon Üyeleri tarafından yönetilen muaf olmayan kuruluşların çalışanlarından da kabul etmiştir. Bu durumlarda da – EPFO’nun önceden onayı olmaksızın – gerçek maaşlar üzerinden katkı payları ödenmiştir.
Uzmanlar ve İK yöneticileri, Ocak 2019’da EPFO’nun bölgesel KM Komiserlerine yönelik kendi genelgesinde, onlardan EPF Planı, 1952’nin 26(6) Paragrafı kapsamındaki hükme uymakta ısrar etmekten kaçınmalarını istediğine dikkat çekiyor.
“…işveren ve çalışan, ortak bir işçi ve işveren seçimi olmaksızın, yasal ücret sınırını aşan ücretlere ilişkin 1952 tarihli EPF Yönetmeliğine dayanarak katkıda bulunmuşsa ve ilgili çalışanın EPF Hesabı EPFO tarafından güncellenmişse alınan bu tür bir katkıya dayanarak, daha sonra işçi, işveren ve EPFO’nun eylemi yoluyla, işçi ve işverenin müşterek seçeneğinin EPFO tarafından kullanıldığı ve kabul edildiği sonucuna varabilir’, 22 Ocak 2019 tarihli EPFO genelgesi, Merkezi Bölgesel KM Komiseri Rajesh Bansal tarafından imzalandığını söylemişti.
Ancak bu genelge, bir aydan kısa bir süre sonra, yeterli açıklama yapılmaksızın özet olarak geri çekildi.
EPFO’nun son emirlerinde yer alan Paragraf 26(6) uyarınca zorunlu uyum konusundaki ısrar, başvuranların ve uzmanların kafasını karıştırdı. Bir varlık yöneticisi TOI’ye, EPFO’nun hareketinin, daha yüksek bir emekli maaşı seçmeye hevesli çalışanların büyük bir bölümünün uygun olmadığı anlamına geldiğini çünkü ne kendilerinin ne de işverenlerinin şu anda aranan izinlere sahip olmadığını söyledi.
EPFO, açıklama için tekrarlanan girişimlere yanıt vermedi.
Kaynaklar TOI’ye verdiği demeçte, geçen hafta CII temsilcileriyle etkileşimde bulunurken PF bölge komiseri Aparajita Jaggi’nin EPFO’dan onay almanın neden daha yüksek emeklilik seçeneğini kullanmak için gerekli bir koşul olduğunu açıklamadığını söyledi.
Bu haftanın başlarında EPFO, katılımcıların EPS kapsamında daha yüksek bir emekli maaşı için kaydolmaları için son tarihi 3 Mayıs’a kadar uzattı. Bununla birlikte, emekli aylığının yatırılması ve hesaplanması yönteminin hala açıklığa kavuşturulması gerekmektedir.
YENİ DELHİ: Çalışanların İhtiyat Sandığı Kuruluşu (EPFO), abonelerin daha yüksek emekli maaşı başvurusunda bulunmaları için birleşik portalını etkinleştirdi, ancak başvuruyu neredeyse imkansız hale getiren prosedürel karmaşıklıklar sundu.
birine cevap ver RTI 3 Şubat’ta yapılan soruşturmada, emeklilik fonu organı, programın Mart 1996’da başlamasından bu yana, daha yüksek bir emekli maaşı talebinde bulunmak için artık zorunlu hale getirilen bir madde kapsamında yetkilendirme için herhangi bir başvuru almadığını söyledi.
Hüküm, çalışanların ve işverenlerin, 1952 tarihli Çalışan İhtiyat Fonu (EPF) Planı kapsamında ihtiyat fonu için öngörülen yasal limit yerine fiili taban maaşlarına daha yüksek miktarlarda katkıda bulunmak için EPFO’dan ortaklaşa önceden onay almalarını gerektirir.
Yıllar geçtikçe, hükümet PF Haziran 2001’e kadar 5.000 Rs olan katkı üst sınırı, Eylül 2014’ten itibaren 6.500 Rs’ye ve daha sonra 15.000 Rs’ye yükseltildi. işveren
Ancak bu, ancak işveren ve çalışan EPFO’dan önceden izin almışsa mümkün olabilirdi.
16 Mart 1996 tarihli Paragraf 26(6) hükmü uyarınca kaç çalışanın veya üyenin ortak seçeneği kullandığına ilişkin bir RTI soruşturmasına yanıt olarak EPFO şunları söyledi: “Mevcut ofis kayıtlarına göre, ‘HAYIR’ müşterek seçenekleri/teşebbüsü 16 Mart 1996 – 31 Aralık 2022 döneminde EPF Planı, 1952’nin 26(6) Bölümü uyarınca yazılı olarak alınmıştır.”
EPFO ayrıca, bu madde kapsamındaki ortak seçeneği kullanan 31 Mart 2022 tarihine kadar hizmet veren çalışanların veya emeklilerin ve emeklilerin toplam sayısı hakkında hiçbir bilgisi olmadığını söyledi.
Daha yüksek emekli maaşı seçeneğini tercih etmek için dört aylık bir pencere açan son Yüksek Mahkeme kararının ardından, EPFO şimdi, yüksek mahkemenin kararının amacını baltalamakla tehdit eden bu hükmü çıkardı – kayıtlı kişilerin çalışan emekli maaşına izin vermesi Son beş hizmet yılı boyunca ortalama gerçek baz maaşa dayalı emekli maaşı için Program Seçenekleri. Kararın infazı, 33 yıldır EPFO üyesi olan birinin, standartları karşılaması koşuluyla, beş yıllık ortalamanın %50’sine kadar emekli maaşı almayı umabileceği anlamına gelir.
Uzmanlar TOI’ye, emeklilik tasarruf kurumunun, SC kararında özel olarak atıfta bulunulmadığı halde, fiili taban maaşınıza dayalı olarak KM katkısı için geriye dönük olarak “ön onay” hükmünü uygulamaya karar verdiğini söyledi.
Çalışanlar ve işverenleri onlarca yıldır gerçek veya daha yüksek maaşlarına katkıda bulunmuş olsa da, bu tür kurum onayları olağan olmadığından, hükmün kayıtlı kişilerin daha yüksek bir emekli maaşı seçmesi için engeller oluşturması bekleniyor.
Örneğin, kendi güven fonuna sahip çoğu şirket, limitlere bakılmaksızın çalışanlarının gerçek maaşlarına göre katkıda bulunur. Aslında, uzun yıllar boyunca EPFO, bu katkılar üzerinden fiili maaşlara dayalı olarak idari ücretler aldı ve EPF programı kapsamında hüküm konusunu asla gündeme getirmedi.
Aslında, çoğu durumda EPFO, bu ücretleri yalnızca özel tröstlerden değil, aynı zamanda katkıları doğrudan bölgesel KM Komisyon Üyeleri tarafından yönetilen muaf olmayan kuruluşların çalışanlarından da kabul etmiştir. Bu durumlarda da – EPFO’nun önceden onayı olmaksızın – gerçek maaşlar üzerinden katkı payları ödenmiştir.
Uzmanlar ve İK yöneticileri, Ocak 2019’da EPFO’nun bölgesel KM Komiserlerine yönelik kendi genelgesinde, onlardan EPF Planı, 1952’nin 26(6) Paragrafı kapsamındaki hükme uymakta ısrar etmekten kaçınmalarını istediğine dikkat çekiyor.
“…işveren ve çalışan, ortak bir işçi ve işveren seçimi olmaksızın, yasal ücret sınırını aşan ücretlere ilişkin 1952 tarihli EPF Yönetmeliğine dayanarak katkıda bulunmuşsa ve ilgili çalışanın EPF Hesabı EPFO tarafından güncellenmişse alınan bu tür bir katkıya dayanarak, daha sonra işçi, işveren ve EPFO’nun eylemi yoluyla, işçi ve işverenin müşterek seçeneğinin EPFO tarafından kullanıldığı ve kabul edildiği sonucuna varabilir’, 22 Ocak 2019 tarihli EPFO genelgesi, Merkezi Bölgesel KM Komiseri Rajesh Bansal tarafından imzalandığını söylemişti.
Ancak bu genelge, bir aydan kısa bir süre sonra, yeterli açıklama yapılmaksızın özet olarak geri çekildi.
EPFO’nun son emirlerinde yer alan Paragraf 26(6) uyarınca zorunlu uyum konusundaki ısrar, başvuranların ve uzmanların kafasını karıştırdı. Bir varlık yöneticisi TOI’ye, EPFO’nun hareketinin, daha yüksek bir emekli maaşı seçmeye hevesli çalışanların büyük bir bölümünün uygun olmadığı anlamına geldiğini çünkü ne kendilerinin ne de işverenlerinin şu anda aranan izinlere sahip olmadığını söyledi.
EPFO, açıklama için tekrarlanan girişimlere yanıt vermedi.
Kaynaklar TOI’ye verdiği demeçte, geçen hafta CII temsilcileriyle etkileşimde bulunurken PF bölge komiseri Aparajita Jaggi’nin EPFO’dan onay almanın neden daha yüksek emeklilik seçeneğini kullanmak için gerekli bir koşul olduğunu açıklamadığını söyledi.
Bu haftanın başlarında EPFO, katılımcıların EPS kapsamında daha yüksek bir emekli maaşı için kaydolmaları için son tarihi 3 Mayıs’a kadar uzattı. Bununla birlikte, emekli aylığının yatırılması ve hesaplanması yönteminin hala açıklığa kavuşturulması gerekmektedir.