Finansal hesap: ne kazanırsınız, nerede sıkışır
YENİ DELHİ: Maliye Yasa Tasarısı, 2023, Adani-Hindenburg sorununda bir Karma Parlamento Komisyonu (JPC) kurulmasına yönelik muhalefet üyelerinin protestoları arasında Cuma günü Lok Sabha’da 45’ten fazla değişiklikle tartışılmadan kabul edildi.
2023 Finansman Yasa Tasarısı, merkezi hükümetin 2023-2024 mali yılı için mali tekliflerini uygular.
İşte tasarıdaki önemli noktalar:
1 Nisan 2023’ten itibaren melek vergisi (24 MY)
Gelir Vergisi (BT) departmanı, gerçeğe uygun değerin üzerindeki herhangi bir primi vergilendirmeye çalışır. Bu nedenle, değerlemelerin şimdi gerekçelendirilmesi gerekecektir. Bu konuda tasarım kurallarının kısa süre içinde çıkması bekleniyor.
Yeni vergi rejimini seçen bireyler için marjinal rahatlama
Daha önce, yeni rejim kapsamında 7 lakh Rs’ye kadar kazananlar için vergi ödeme zorunluluğu olmayacağı önerilmişti. Ancak, artık 7.00.100 Rs kazanan birinin 25.010 Rs’lik bir yükümlülük altına girmemesini sağlamak için öngörülen herhangi bir marjinal muafiyet öngörülmedi.
LTCG faydaları çoğu borç fonu için ortadan kaldırıldı
Çoğu borç fonu için (gelirlerin %35’inden fazlasının yerli şirketlerin hisselerine yatırılmadığı durumlarda) uzun vadeli sermaye kazançları faydaları elimine edilir. Eski birim sahipleri şu anda endekslemeli %20 veya endekslemesiz %10’luk bir değer artış kazancı vergisi ödüyorlar. Şimdi, birçok yatırımcı için çok daha yüksek olacak olan levha oranında vergilendiriliyorlar.
Ayrıca bu planların çekiciliğini azaltacak ve sabit banka mevduatları gibi diğer yatırım seçeneklerini artıracaktır.
LRS değişiklikleri
Uluslararası turlar için kredi kartı ödemeleri, Liberalleştirilmiş Havale Planının (LRS) bir parçası olacak, RBI, %20 olan stopaj vergisinden kaçan bu tür ödemeleri araştıracaktır.
Teknik hizmetler için telif ve ücretler üzerindeki stopaj vergisi %20’ye çıkarıldı
İndirimli stopaj vergisi oranından yararlanmak için vergi anlaşması avantajları artık daha önemli hale gelecek. Vergi anlaşmalarının çoğu %20’den daha düşük bir orana sahiptir. Ancak, vergi anlaşmalarının faydalarından yararlanmak için, yabancı kuruluşlar (bu gelirin alıcıları) vergi mukimliklerini kanıtlamalı ve işlemin ticari önemini kanıtlamaları gerekebilir.
Hintli şirketlerin stopaj vergilerini öksürdüğü ve anlaşma avantajlarının bulunmadığı durumlarda, teknoloji ithalat maliyetlerini artırması muhtemeldir.
IFSC için vergi avantajları
Yerleşik olmayanların IFSC birimlerinden aldığı temettülere %10’luk uygun bir stopaj vergisi oranının getirilmesi, yerleşik olmayan yatırımın teşvik edilmesine yardımcı olacaktır.
IFSC borsasında işlem gören yabancı bir şirketin uzun vadeli tahvilleri veya rupi tahvillerinden aldığı kredilerden alınan faiz geliri de %9 oranında vergiye tabidir.
Gelişmiş çevrimiçi oyun uygulamalarına ilişkin TDS
TDS’nin çevrimiçi oyun uygulamalarına uygulanması, daha önce önerildiği gibi 1 Temmuz 2023 yerine artık 1 Nisan’da yürürlüğe girecek.
(Kaynak: Deloitte, AKM Global)
YENİ DELHİ: Maliye Yasa Tasarısı, 2023, Adani-Hindenburg sorununda bir Karma Parlamento Komisyonu (JPC) kurulmasına yönelik muhalefet üyelerinin protestoları arasında Cuma günü Lok Sabha’da 45’ten fazla değişiklikle tartışılmadan kabul edildi.
2023 Finansman Yasa Tasarısı, merkezi hükümetin 2023-2024 mali yılı için mali tekliflerini uygular.
İşte tasarıdaki önemli noktalar:
1 Nisan 2023’ten itibaren melek vergisi (24 MY)
Gelir Vergisi (BT) departmanı, gerçeğe uygun değerin üzerindeki herhangi bir primi vergilendirmeye çalışır. Bu nedenle, değerlemelerin şimdi gerekçelendirilmesi gerekecektir. Bu konuda tasarım kurallarının kısa süre içinde çıkması bekleniyor.
Yeni vergi rejimini seçen bireyler için marjinal rahatlama
Daha önce, yeni rejim kapsamında 7 lakh Rs’ye kadar kazananlar için vergi ödeme zorunluluğu olmayacağı önerilmişti. Ancak, artık 7.00.100 Rs kazanan birinin 25.010 Rs’lik bir yükümlülük altına girmemesini sağlamak için öngörülen herhangi bir marjinal muafiyet öngörülmedi.
LTCG faydaları çoğu borç fonu için ortadan kaldırıldı
Çoğu borç fonu için (gelirlerin %35’inden fazlasının yerli şirketlerin hisselerine yatırılmadığı durumlarda) uzun vadeli sermaye kazançları faydaları elimine edilir. Eski birim sahipleri şu anda endekslemeli %20 veya endekslemesiz %10’luk bir değer artış kazancı vergisi ödüyorlar. Şimdi, birçok yatırımcı için çok daha yüksek olacak olan levha oranında vergilendiriliyorlar.
Ayrıca bu planların çekiciliğini azaltacak ve sabit banka mevduatları gibi diğer yatırım seçeneklerini artıracaktır.
LRS değişiklikleri
Uluslararası turlar için kredi kartı ödemeleri, Liberalleştirilmiş Havale Planının (LRS) bir parçası olacak, RBI, %20 olan stopaj vergisinden kaçan bu tür ödemeleri araştıracaktır.
Teknik hizmetler için telif ve ücretler üzerindeki stopaj vergisi %20’ye çıkarıldı
İndirimli stopaj vergisi oranından yararlanmak için vergi anlaşması avantajları artık daha önemli hale gelecek. Vergi anlaşmalarının çoğu %20’den daha düşük bir orana sahiptir. Ancak, vergi anlaşmalarının faydalarından yararlanmak için, yabancı kuruluşlar (bu gelirin alıcıları) vergi mukimliklerini kanıtlamalı ve işlemin ticari önemini kanıtlamaları gerekebilir.
Hintli şirketlerin stopaj vergilerini öksürdüğü ve anlaşma avantajlarının bulunmadığı durumlarda, teknoloji ithalat maliyetlerini artırması muhtemeldir.
IFSC için vergi avantajları
Yerleşik olmayanların IFSC birimlerinden aldığı temettülere %10’luk uygun bir stopaj vergisi oranının getirilmesi, yerleşik olmayan yatırımın teşvik edilmesine yardımcı olacaktır.
IFSC borsasında işlem gören yabancı bir şirketin uzun vadeli tahvilleri veya rupi tahvillerinden aldığı kredilerden alınan faiz geliri de %9 oranında vergiye tabidir.
Gelişmiş çevrimiçi oyun uygulamalarına ilişkin TDS
TDS’nin çevrimiçi oyun uygulamalarına uygulanması, daha önce önerildiği gibi 1 Temmuz 2023 yerine artık 1 Nisan’da yürürlüğe girecek.
(Kaynak: Deloitte, AKM Global)