GSK Pharma büyüyen olgun aşı pazarına güveniyor | Hindistan haberleriMUMBAI: İngiliz ilaç şirketi GlaxoSmithKline (GSK), gelişmekte olan kilit pazarı Hindistan’da çift haneli büyüme elde etmek için güçlü markalara, yenilikçi yetişkin aşı lansmanlarına ve pediatrik bağışıklamada güçlü bir iyileşmeye güveniyor.
Eski markalarla donanmış – antibiyotik Augmentin, ağrı ve ateş ilaçları Calpol Hindistan’daki iştiraki GSK Pharma Betnovate, bulunduğu segmentlerde daha iyi performans göstermeyi ve pazar payını artırmayı planlıyor. Bhushan Akshikar TOI’ye özel bir röportajda söyledi.
10-14 temel ilaç ve aşı üzerinde ‘odak marka yaklaşımı’ izlemenin yanı sıra, şirket şimdi yetişkin aşıları portföyünü şu anda piyasaya sürerek genişletiyor: zona hastalığı (herpes zoster) aşısı, bu ay en üst işi alan Akshikar dedi.
GSK şimdiye kadar hem Hindistan’da hem de küresel olarak ağırlıklı olarak pediyatrik aşılara odaklandı, ancak şimdi popüler zona aşısı olan Shingrix’in önemli bir rol oynamasını umuyor.
“COVID-19 aşılama kampanyası kesinlikle yetişkin aşılaması hakkında bir konuşma başlattı ve artırdı. Pediatrik aşılarda lideriz ve ayrıca ülkede güçlü bir yetişkin aşı portföyüne sahibiz. Yaşam beklentisinin artması ve yaşlı nüfusun artan oranı ile sağlıklı yaşlanma önemli bir odak alanıdır. Sağlıklı yaşlanma için önemli bir müdahale, aşılama stratejileri tarafından yönetilen koruyucu sağlık olmaya devam etmektedir. Şu anda grip aşısını pazarlıyoruz Fluarix yaşlılar ve hamile kadınlar için ve hamile kadınlar için önerilen bir DTP takviye aşısı (difteri, boğmaca ve tetanoz) olan Boostrix. Gelecek yıl Hindistan’da yetişkinler için yeni zona aşısını tanıtarak bu konumu korumayı amaçlıyoruz” dedi.
GSK şu anda bir dizi pediatrik aşı pazarlamaktadır: Piyade x Hexa, Ülkede Havrix, Varilrix, Menveo, Boostrix ve Fluarix. Daha olgun aşılarla donatılan yaklaşık 3400 Rs’lik şirket, aşı katkısının satışların mevcut %22’sinden üç ila dört yıl içinde artmasını bekliyor.
Fiyatlandırmayı detaylandırdı ve şirketin perakende pazarında faaliyet göstermeye devam edeceğini ve tutarlı bir “Hindistan fiyatlandırma stratejisi” izlemeyi planladığını söyledi.
Gelecek yıl piyasaya sürmeyi planladığımız yeni zona aşısının, mevcut markalarımızın yanı sıra işimizin büyümesine önemli ölçüde katkıda bulunacağını öngörüyoruz” dedi.
İthal edilecek olan zona aşısının premium fiyatlı aşı olması bekleniyor.
Enjeksiyon yakın zamanda Hindistan’ın uyuşturucu düzenleyicisi tarafından onaylandı ve önümüzdeki yıl 50’li yaşların üzerindekiler için piyasaya sürülecek. Klinik araştırmalar, şirkete göre 10 yıl koruma sağladığını söylüyor.
GSK’nın aşı işletmesi, 2022’nin üçüncü çeyreğinde (Temmuz-Eylül) küresel olarak 2,5 milyar sterlinlik satış bildirdi. Zona aşısının küresel gelirleri, aynı dönemde %50’den fazla artarak 760 milyon sterline ulaştı. Uyuşturucu bağımlısı için en çok satan aşılar zona, grip ve menenjit içindir.
Eski markalarla donanmış – antibiyotik Augmentin, ağrı ve ateş ilaçları Calpol Hindistan’daki iştiraki GSK Pharma Betnovate, bulunduğu segmentlerde daha iyi performans göstermeyi ve pazar payını artırmayı planlıyor. Bhushan Akshikar TOI’ye özel bir röportajda söyledi.
10-14 temel ilaç ve aşı üzerinde ‘odak marka yaklaşımı’ izlemenin yanı sıra, şirket şimdi yetişkin aşıları portföyünü şu anda piyasaya sürerek genişletiyor: zona hastalığı (herpes zoster) aşısı, bu ay en üst işi alan Akshikar dedi.
GSK şimdiye kadar hem Hindistan’da hem de küresel olarak ağırlıklı olarak pediyatrik aşılara odaklandı, ancak şimdi popüler zona aşısı olan Shingrix’in önemli bir rol oynamasını umuyor.
“COVID-19 aşılama kampanyası kesinlikle yetişkin aşılaması hakkında bir konuşma başlattı ve artırdı. Pediatrik aşılarda lideriz ve ayrıca ülkede güçlü bir yetişkin aşı portföyüne sahibiz. Yaşam beklentisinin artması ve yaşlı nüfusun artan oranı ile sağlıklı yaşlanma önemli bir odak alanıdır. Sağlıklı yaşlanma için önemli bir müdahale, aşılama stratejileri tarafından yönetilen koruyucu sağlık olmaya devam etmektedir. Şu anda grip aşısını pazarlıyoruz Fluarix yaşlılar ve hamile kadınlar için ve hamile kadınlar için önerilen bir DTP takviye aşısı (difteri, boğmaca ve tetanoz) olan Boostrix. Gelecek yıl Hindistan’da yetişkinler için yeni zona aşısını tanıtarak bu konumu korumayı amaçlıyoruz” dedi.
GSK şu anda bir dizi pediatrik aşı pazarlamaktadır: Piyade x Hexa, Ülkede Havrix, Varilrix, Menveo, Boostrix ve Fluarix. Daha olgun aşılarla donatılan yaklaşık 3400 Rs’lik şirket, aşı katkısının satışların mevcut %22’sinden üç ila dört yıl içinde artmasını bekliyor.
Fiyatlandırmayı detaylandırdı ve şirketin perakende pazarında faaliyet göstermeye devam edeceğini ve tutarlı bir “Hindistan fiyatlandırma stratejisi” izlemeyi planladığını söyledi.
Gelecek yıl piyasaya sürmeyi planladığımız yeni zona aşısının, mevcut markalarımızın yanı sıra işimizin büyümesine önemli ölçüde katkıda bulunacağını öngörüyoruz” dedi.
İthal edilecek olan zona aşısının premium fiyatlı aşı olması bekleniyor.
Enjeksiyon yakın zamanda Hindistan’ın uyuşturucu düzenleyicisi tarafından onaylandı ve önümüzdeki yıl 50’li yaşların üzerindekiler için piyasaya sürülecek. Klinik araştırmalar, şirkete göre 10 yıl koruma sağladığını söylüyor.
GSK’nın aşı işletmesi, 2022’nin üçüncü çeyreğinde (Temmuz-Eylül) küresel olarak 2,5 milyar sterlinlik satış bildirdi. Zona aşısının küresel gelirleri, aynı dönemde %50’den fazla artarak 760 milyon sterline ulaştı. Uyuşturucu bağımlısı için en çok satan aşılar zona, grip ve menenjit içindir.