GST yasasını suç olmaktan çıkarın, Bütçedeki gelir vergisi oranlarını azaltın: Hükümet için CII

PiKe

New member
GST yasasını suç olmaktan çıkarın, Bütçedeki gelir vergisi oranlarını azaltın: Hükümet için CIIYENİ DELHİ: ticaret birliği CII önümüzdeki bütçe için hükümete sunulan gündemin bir parçası olarak, kişisel gelir vergisi oranlarının düşürülmesi, mal ve hizmet vergilerinin suç olmaktan çıkarılması ve sermaye kazançları vergi oranlarının gözden geçirilmesi çağrısında bulundu.
GST yasasının zaten vergi kaçakçılığıyla mücadele için yeterli cezai hükümler içerdiğini savunan CII, GST yasasının suç olmaktan çıkarılmasını önerdi.
Ayrıca, kovuşturma hükümlerinin uygulanabilirliğinin vergi kaçakçılığının mutlak miktarına değil, vergi kaçırma fiili kastına ve ödenecek verginin belirli bir yüzdesine dayanması gerektiği belirtildi.
“Karmaşıklıkları ve tutarsızlıkları ortadan kaldırmak için oranlar ve tutma süresiyle ilgili olarak sermaye kazancı vergisine yeni bir bakış gerekiyor. Ayrıca, hükümet bir sonraki reform çabasında kişisel gelir vergisi oranlarında bir indirim yapmayı düşünmeli, çünkü bu harcanabilir oranı artıracaktır.” gelirler ve talep döngüsünü yeniden canlandırmak,” dedi CII başkanı Sanjiv Bajaj söz konusu.
İşletmeler için vergi kesinliğinin devam etmesi ve kurumlar vergisi oranlarının mevcut seviyelerde tutulması gerektiğini söyleyen oda, iş dünyasında kriminalizasyon şüphe götürmezse hukuk davalarında tutuklama veya gözaltı yapılmaması gerektiğini de sözlerine ekledi.
Büyümeyi eski haline getirmek için kritik bir bileşen olan mali konsolidasyonla ilgili olarak CII, bütçe açığını kademeli olarak 24 MY’de GSYİH’nın 6’sına ve 26 MY’de yüzde 4,5’ine düşürecek olan güvenilir bir yol haritasının bütçe sırasında hazırlanmasını ve duyurulmasını önerdi.
Yatırımı canlandırmak için, Hazine Bakanlığı’na sunulan bütçe öncesi muhtıra da sermaye harcamalarının GSYİH’nın şu anda yüzde 2,9’dan yüzde 3,3-3,4’üne, MY25’te ise yüzde 3,8-3,9’a çıkarılmasını tavsiye etti.
Ayrıca, yollar, demiryolları, limanlar vb. gibi geleneksel altyapının yanı sıra yenilenebilir enerji kaynakları gibi yeşil altyapıya daha fazla harcama yapılması önerildi. Gati Shakti ve PATLATMAK Altyapı inşaatını daha verimli hale getirmek için hızlandırılması gerekiyor.
Altyapı finansmanı için sektör kuruluşu, kurumsal tahvil piyasalarının derinleştirilmesini (altyapı tahvilleri dahil), çok sayıda kentsel belediye tahvili için bir pakete öncelik verilmesini ve sürdürülebilirlik projeleri için 10.000 Rs crore tahsisli bir Karma Finans Yıldız Çarpanı programı başlatmayı tavsiye etti. diğerleri
“Kamu yatırımı tek başına ekonominin büyümesini desteklemek için yeterli olmadığından, özel sektör yatırımının da artırılması gerekiyor. Özel sektörün PPP’lere katılımının da zamanında ödemeler, hızlı bir uyuşmazlık çözüm mekanizması ve arazi edinim sürecinin hızlandırılması yoluyla yeniden canlandırılması gerekiyor. dedi. .
Tüketici talebini artırmak için, bireyler için gelir vergisi dilimlerini ve oranlarını rasyonalize etmek, belirli dayanıklı tüketim mallarında KDV oranını yüzde 28’den düşürmek ve hinterlandın istihdam yaratmasını artırmak için kırsal altyapı projelerini hızlandırmak gibi politikalar önerdi.
Gelir yaratma açısından CII, tasfiye hedefine ulaşıldığını ve sadece ekonomik verimliliği değil, gelirleri de artıracak olan PSU’ların özelleştirilmesini hızlandırmak için, belirlenen PSU’lara ilişkin sorumluluk ve yetkinin ilgili bakanlıklardan DIPAM’a devredilmesi gerektiğini vurguladı. bir şirketin özelleştirilmesine karar
Harcamaların rasyonalizasyonu için CII, yakıt ve gübre gibi sübvansiyonları rasyonalize ederek öncelikli olmayan harcamaları sınırlama gereğini vurguladı. Kazanılmamış sübvansiyonların GSYİH’nın yüzde 5,7’sini oluşturduğu tahmin edilmektedir ve bunun yüzde 1,6’sı Merkezden ve yüzde 4,1’i eyaletlerden gelmektedir. Bu açıkça sürdürülemez, savundu.
Büyümeyi canlandırmak için çok önemli olan üretimi artırmak ve ihracatı artırmak açısından CII, daha fazla dijitalleşme, daha hızlı ve zamana bağlı gümrükleme, sözleşme uygulaması, alternatif uyuşmazlık çözüm mekanizması ve merkezi ve ulusal onaylar .
Ayrıca, MSME’ler için teknoloji yükseltmeleri için Kredi Bağlantılı Sermaye Sübvansiyon Programı’nın (CLCSS) yeniden canlandırılmasını ve MSME’lerde iklim dostu teknolojiyi finanse etmek için yeşil finansman sağlanmasını önerdi.
Ayrıca, ihracatı artırmak için CII, ithalat vergilerini rekabetçi bir düzeye getirmek ve EOU dahil olmak üzere tüm ihracatı kapsamak için adım adım bir yol haritası önerdi ve SEZ birimler, RoDTEP programı kapsamında.
Gelir Vergisi Kanunu’nun 115BAB Bölümü uyarınca üretime başlama için durdurma tarihinin şu anda 31 Mart 2024’ten 31 Mart 2025’e uzatılması gerekiyor. CII’ye göre bu, imalat sektöründe ve ihracatta daha fazla yatırımı teşvik edecektir.