Havalimanlarımız bu kış neden kalabalık pazarlar gibi hissettiriyor?

PiKe

New member
Havalimanlarımız bu kış neden kalabalık pazarlar gibi hissettiriyor?havaalanları ülke çapında hiç bu kadar meşgul olmamıştı. Bu, iki yıldan uzun bir süre sonra bir normallik duygusunun geri döndüğü ilk kış. Covid kısıtlamaları. Ve insanlar, izin verilen misafir sayısında bir kısıtlamanın olduğu 2020’nin sonlarından itibaren düzenlenen resepsiyonlara veya düğünlere katılmak için yepyeni bir neden de dahil olmak üzere akla gelebilecek her nedenle seyahat ediyor.
Sonuç olarak, iç hava trafiği bu ayın başından bu yana pandemi öncesi seviyelere geri döndü, hatta bu seviyeleri aştı. Delhi ve Bombay gibi en işlek havalimanlarının bazılarında havayolları insanlardan uçuştan en az üç buçuk saat önce rapor vermelerini ister. yurt içi kalkış ve uluslararası bir uçuştan dört buçuk saat önce. Pandemiden önce her şey yolundaymış gibi değil; o sırada talep sıkıntısı da vardı ve havaalanlarında kapasiteyi artırmak için iddialı planlar yapılmıştı. Ancak salgın işleri yavaşlattı ve hiç kimse hava trafiğinin bu kadar çabuk toparlanacağını beklemiyordu.
Bu arada hükümet, işleri zirveye çıkarmak için fazla mesai yapıyor. Noel tatili seyahat sezonu bu hafta sonu başlıyor. Bu çabalar meyvesini veriyor, ancak yakında en büyük sınavıyla, uçan yolcu sayısının daha da artmasının beklendiği önümüzdeki ay karşılaşacak. TOI, her bir yolcu arayüz noktasını inceler:
Terminal girişi
SORUN: Yoğun saatlerde savaş, havaalanının gidiş salonuna ulaştığınız anda başlar: sürücünüzün arabayı veya taksiyi park etmesi için bir yer bulmak bile başlı başına bir zorluktur. Bagajınızla birlikte kapıya ulaştıktan sonra kimliğinizi ve biletinizi ya da biniş kartınızı gösterip içeri girmek için sıranız gelene kadar uzun bir kuyrukta beklemeniz gerekiyor.
NE YAPILDI: Hükümet, biyometri tabanlı DigiYatra delhi ve varanasi gibi bazı havaalanlarında ve bu uygulamayı kullanan kişiler daha hızlı erişim elde eder. Kaos raporlarının ardından hükümet, yolcuları daha kısa kuyruklara sahip kapılara yönlendiren mübaşirlerle, havaalanı operatörlerinin trafik ve kuyruk yönetimi kaynaklarını artırdı. Bengaluru ve şimdi Delhi, kapılarda terminale girmek için bekleme sürelerini gösteren işaretlere sahip.
NE YAPILMALI: DigiYatra’nın daha fazla havaalanında kullanıma sunulmasını hızlandırın.
Check-in ve bagaj bırakma
SORUN: Havayolları Covid sürecinde birçok kişiyi işten çıkardı. Bu ay yaşanan kaosun ardından havacılık bakanlığı bu iki iş için yeterli insan gücü bulamadı. Bu, normalden daha uzun bekleme sürelerine yol açtı.
YAPILANLAR: Hükümet, havayollarından buralara yeterli mürettebat sağlamasını istedi. Yolcuların kenara çekmeleri için önceden çevrimiçi check-in yapmaları önerilir. bagajları kontrol et veya sadece el bagajınızla doğrudan güvenliğe gidin.
NE YAPILMALIDIR: Havayolları, uçuşlarda uçmak için kaç yolcunun rezerve edildiğini bilir ve ‘sel’ için yeterli personel sağlamak üzere personeli buna göre değiştirmelidir. Hindistan, teknolojinin kullanımına aşina olmayan çok sayıda yeni broşür veya broşüre sahiptir ve
check-in yapmak ve bagajı bırakmak için geleneksel yöntemi kullanın. Havalimanlarında, bu tür yolcuları teknoloji konusunda bilgili kılmak için özel “kendin yap” videoları olabilir.
Güvenlik kontrolü
SORUN: Yoğun saatlerde yolcular için en büyük darboğaz budur. Delhi’nin T3’üörneğin, şu anda sahip olduğu 17 şeridi kullanarak saatte 2.100 yolcunun el bagajını arayabilir ve kontrol edebilir. CISF trafiğin yoğun olduğu saatlerde her saat 2.750 yolcunun güvenlik için geldiğini söylüyor. Broşürler aranma aşamasına geldiğinde, dünya çapında kullanılan ve yalnızca Hindistan’a özgü olmayan tepsi sistemi büyük bir darboğaza dönüşüyor. Kişisel elektronik cihazlar, şarj cihazları ve powerbanklar sırt çantalarından çıkarılmalıdır. Kemerler ve ceketler çıkarılmalıdır. Bazı havaalanlarında, yolculardan röntgen için onları ayrı tepsilere koymaları isteniyor – bu da tepsiler için çılgın bir savaşa yol açıyor. Bu, kışın bir çantada dizüstü bilgisayarla uçan bir yolcunun iki çekmeceye ihtiyaç duyacağı anlamına gelir: biri çanta, kemer ve ceket için, ikincisi elektronik cihazlar için. CISF, yolcuların %80’inin izin verilenden daha fazla el bagajı taşıdığını ve bunun da tepsi ihtiyacını büyük ölçüde artırdığını tahmin ediyor.
NE YAPILDI: Delhi’deki T3 gibi terminallerde yer yaratılabilen yerlerde, hükümet fazladan arama hatları ve daha fazla X-ray cihazı alıyor. CISF daha fazla personel görevlendirdi ve personelinin ücretsiz izinlerini ve haftalık izinlerini iptal etti. Havayolları artık tek el çantası kuralı konusunda katılaşıyor.
NE YAPILMALIDIR: ‘Temiz’ yolcular üzerinde zaman alıcı arama kontrollerinden kaçınmak için tam vücut tarayıcıları kullanarak teknolojinin kullanılması. Bu çok ertelendi. 3D bilgisayarlı tomografi X-ışınları, yolcuların elektronik cihaz ve sıvı taşımasını gerektirmeyen el bagajı kontrolleri için kullanılabilir. Daha fazla CISF personeli görevlendirilmelidir.
göçmenlik
SORUN: Hindistan’a gelen yabancı pasaport sahiplerinin biyometriklerini ibraz etmeleri gerekmektedir: dört parmak ve her iki elden parmak izleri. Bu süreç uzun zaman alıyor ve birçok yabancı, göçmenlik işlemlerinin tamamlanması için bir saatten fazla beklediklerini söylüyor. Havaalanı operatörleri, iş için kullanılan yazılımın yükseltilmesi gerektiğini söylüyor. Hindistan pasaportu sahipleri için de süre arttı, ancak yabancılar kadar değil. Bu, Delhi ve Mumbai gibi merkezlerde uzun kuyruklara yol açıyor.
NE YAPILDI: Havacılık Dairesi ve havaalanı işletmecileri konuyu göçmenlik makamlarıyla görüştü.
NE YAPILMALI: Göç konusunda daha fazla teknoloji kullanımına ihtiyaç var. Bu süreci hızlandırmak için araçlar mevcuttur.