Havayolları 2022’de 2021’e kıyasla %47 daha fazla yolcu uçurdu, ancak sayı hala Covid öncesinin altında
MUMBAI: Yurtiçi havayolları Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) tarafından Perşembe günü açıklanan aylık trafik verilerine göre, geçen yıl 123 milyon yolcu taşıyan 2021 yılındaki 83 milyon yolcu, yıllık %47’lik bir büyüme oranı kaydetti. Ancak iç havayolları 2019 takvim yılında 144 bin yolcu uçurduğu için sayı Covid öncesi hacimleri aşmadı.
SHGM’den alınan verilere göre, Aralık 2022’de, iptal edilen uçuşların yaklaşık %81’ini oluşturan program kesintilerinin en büyük nedeni sis kesintileri oldu. indigo Aralık ayında en iyi Zamanında Performansa (OTP) sahipken, onu Vistara, Air India ve Hava Asya Hindistan. OTP sıralaması, dört metro havalimanından, Delhi, Mumbai, Bangalore ve Haydarabad’dan toplanan verilere göre hesaplanıyor.
2022’nin sonunda havaalanları aşırı kalabalık ve uçak koltukları dolu olmasına rağmen, Hindistan’ın günlük gazetesi iç hat yolcu trafik hacmi seyahat etmek için en yoğun gün olan hafta sonları bile 4 lakh’ın altında kaldı. Kasım ayı ortasından itibaren tatil ve yıl sonu nedeniyle artan uçak yolculuğu talebi, iç hat yolcu trafiğinde güçlü bir artışa neden oldu. Aralık ayı başında iç hat havayolları, Covid öncesi günlük trafik hacimlerini aştı.
Talep, Aralık ayında tüm hafta boyunca yüksek kaldı. Örneğin, Salı günleri hava yolculuğu için yetersiz bir gündür, ancak Aralık ayında tüm Salı günleri günlük 4 lakh’tan fazla yolcu trafiğine sahipti. Ancak yıl sonu cümbüşünden sonra, havayolu endüstrisi yılın ilk çeyreğine, tipik olarak yalın bir seyahat aşamasına girerken, rakamlar tekrar düşmeye başladı. Günlük yurt içi trafik 9 Ocak’ta 4 lakh’ın altına düştü ve ardından bayram seyahati sırasında 14, 15 ve 16 Ocak’ta günlük iç trafiğin tekrar 4 lakh sayısını geçtiği 13 Ocak’a kadar düşük kaldı.
MUMBAI: Yurtiçi havayolları Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) tarafından Perşembe günü açıklanan aylık trafik verilerine göre, geçen yıl 123 milyon yolcu taşıyan 2021 yılındaki 83 milyon yolcu, yıllık %47’lik bir büyüme oranı kaydetti. Ancak iç havayolları 2019 takvim yılında 144 bin yolcu uçurduğu için sayı Covid öncesi hacimleri aşmadı.
SHGM’den alınan verilere göre, Aralık 2022’de, iptal edilen uçuşların yaklaşık %81’ini oluşturan program kesintilerinin en büyük nedeni sis kesintileri oldu. indigo Aralık ayında en iyi Zamanında Performansa (OTP) sahipken, onu Vistara, Air India ve Hava Asya Hindistan. OTP sıralaması, dört metro havalimanından, Delhi, Mumbai, Bangalore ve Haydarabad’dan toplanan verilere göre hesaplanıyor.
2022’nin sonunda havaalanları aşırı kalabalık ve uçak koltukları dolu olmasına rağmen, Hindistan’ın günlük gazetesi iç hat yolcu trafik hacmi seyahat etmek için en yoğun gün olan hafta sonları bile 4 lakh’ın altında kaldı. Kasım ayı ortasından itibaren tatil ve yıl sonu nedeniyle artan uçak yolculuğu talebi, iç hat yolcu trafiğinde güçlü bir artışa neden oldu. Aralık ayı başında iç hat havayolları, Covid öncesi günlük trafik hacimlerini aştı.
Talep, Aralık ayında tüm hafta boyunca yüksek kaldı. Örneğin, Salı günleri hava yolculuğu için yetersiz bir gündür, ancak Aralık ayında tüm Salı günleri günlük 4 lakh’tan fazla yolcu trafiğine sahipti. Ancak yıl sonu cümbüşünden sonra, havayolu endüstrisi yılın ilk çeyreğine, tipik olarak yalın bir seyahat aşamasına girerken, rakamlar tekrar düşmeye başladı. Günlük yurt içi trafik 9 Ocak’ta 4 lakh’ın altına düştü ve ardından bayram seyahati sırasında 14, 15 ve 16 Ocak’ta günlük iç trafiğin tekrar 4 lakh sayısını geçtiği 13 Ocak’a kadar düşük kaldı.