Hindistan dünyanın en iyi akıllı saat pazarıYeni Delhi: Yerel markalar, son derece uygun fiyatlı ürünler ve şenlikli talep liderliğindeki Hindistan, bu yılın üçüncü çeyreğinde Kuzey Amerika ve Çin’in önünde dünyanın en büyük akıllı saat pazarı haline geldi.
Çinli şirketlerin hakim olduğu akıllı telefonlardaki durumun aksine, artışa katkıda bulunan markalar çoğunlukla yerel markalar olduğu için liderlik önem kazanıyor. Büyük küresel markalar olan Samsung ve Apple da, birinci sınıf fiyatlandırma nedeniyle mutlak hacimleri olmamasına rağmen, Hindistan’da sağlıklı bir talebe tanık oluyor.
Araştırma şirketi Counterpoint’in verilerine göre, Hindistan’ın küresel akıllı saat pazarındaki payı Temmuz-Eylül 2022 çeyreğinde %30’a çıkarak Kuzey Amerika’nın %25’ini ve Çin’in %16’sını geçti. Geçen yılın aynı çeyreğinde Hindistan, %22 ile Çin’in ardından %14’lük payla üçüncü sırada yer aldı. Kuzey Amerika %27 pay ile başı çekiyor.
Hindistan’daki hacimler, Noise (akıllı saat kategorisinde lider) ve Fire-Boltt gibi markalar tarafından yönetildi. Çin, Covid kısıtlamaları ve ekonomik gerilemeden sert bir şekilde etkilenerek %28 düşerken bile çeyrekteki büyüme %171 oldu. Çin pazarının büyüklüğü art arda dördüncü çeyrekte küçüldü.
Counterpoint’in kıdemli analisti Anshika Jain, Hindistan’ın yükselişine bir dizi faktörün katkıda bulunduğunu söyledi. “En önemli etken Hindistan’da bayram mevsimiydi. Hintli markaların uygun fiyatlarla ürün portföylerini genişletmeleri ve yerel üretime ağırlık vermeleri de bunda etkili oldu.”
2020’nin 4. çeyreğinden 2022’nin 2. çeyreğine kadar en büyük pazar olan Kuzey Amerika’da büyüme %21 ile nispeten düşük kaldı.
Akıllı saat segmentindeki yerel sözleşmeli üreticiler, trendin daha da güçleneceğini söylüyor. Noise ve diğer markalar için akıllı saatler üreten Optiemus Electronics’in başkanı Ashok Gupta, “Hükümet destekleyici bir politika çerçevesi sağladı” dedi.
Çinli şirketlerin hakim olduğu akıllı telefonlardaki durumun aksine, artışa katkıda bulunan markalar çoğunlukla yerel markalar olduğu için liderlik önem kazanıyor. Büyük küresel markalar olan Samsung ve Apple da, birinci sınıf fiyatlandırma nedeniyle mutlak hacimleri olmamasına rağmen, Hindistan’da sağlıklı bir talebe tanık oluyor.
Araştırma şirketi Counterpoint’in verilerine göre, Hindistan’ın küresel akıllı saat pazarındaki payı Temmuz-Eylül 2022 çeyreğinde %30’a çıkarak Kuzey Amerika’nın %25’ini ve Çin’in %16’sını geçti. Geçen yılın aynı çeyreğinde Hindistan, %22 ile Çin’in ardından %14’lük payla üçüncü sırada yer aldı. Kuzey Amerika %27 pay ile başı çekiyor.
Hindistan’daki hacimler, Noise (akıllı saat kategorisinde lider) ve Fire-Boltt gibi markalar tarafından yönetildi. Çin, Covid kısıtlamaları ve ekonomik gerilemeden sert bir şekilde etkilenerek %28 düşerken bile çeyrekteki büyüme %171 oldu. Çin pazarının büyüklüğü art arda dördüncü çeyrekte küçüldü.
Counterpoint’in kıdemli analisti Anshika Jain, Hindistan’ın yükselişine bir dizi faktörün katkıda bulunduğunu söyledi. “En önemli etken Hindistan’da bayram mevsimiydi. Hintli markaların uygun fiyatlarla ürün portföylerini genişletmeleri ve yerel üretime ağırlık vermeleri de bunda etkili oldu.”
2020’nin 4. çeyreğinden 2022’nin 2. çeyreğine kadar en büyük pazar olan Kuzey Amerika’da büyüme %21 ile nispeten düşük kaldı.
Akıllı saat segmentindeki yerel sözleşmeli üreticiler, trendin daha da güçleneceğini söylüyor. Noise ve diğer markalar için akıllı saatler üreten Optiemus Electronics’in başkanı Ashok Gupta, “Hükümet destekleyici bir politika çerçevesi sağladı” dedi.