Hindistan’ın imalat PMI’si Şubat ayında istikrarlı bir büyüme gösterdi
YENİ DELHİ: Aylık bir ankete göre, Hindistan’ın imalat sektöründeki büyüme ivmesi, yeni siparişler ve üretimin Ocak ayıyla aynı hızda artmasıyla Şubat ayında da devam etti. Mevsimsellikten arındırılmış S&P Global Hint üretimi Satın Alma Yöneticileri Endeksi (PMI), Ocak ayındaki 55,4’ten çok az değişiklik göstererek Şubat ayında 55,3 olarak gerçekleşti.
Şubat PMI verileri art arda 20. ayda genel işletme koşullarında iyileşmeye işaret etti. PMI tabiriyle, 50’nin üzerindeki bir baskı genişlemeyi, 50’nin altındaki bir puan daralmayı gösterir.
Çarşamba günü yayınlanan araştırma, “Hindistan imalat sanayi, uluslararası satış büyüme hızında kayda değer bir yavaşlamaya rağmen, son mali çeyreğin ortasında üretim ve yeni siparişlerde güçlü bir büyüme yaşadı.”
Şirketler, Şubat ayında mükemmel işlerde marjinal bir artışla kendi operasyonel kapasitelerinin yalnızca biraz baskı altında olduğunu ve sonuç olarak iş sayısının yalnızca marjinal bir şekilde arttığını belirtti.
Araştırmaya göre, panelistlerin yüzde 98’i istihdamda herhangi bir değişiklik olmadığını bildirdi. S&P Global Market Intelligence Ekonomi Direktörü Pollyanna De Lima, şirketlerin mevcut talepleri karşılamak için yeterli personele sahip olmadığı bildirildiğinden, istihdam yaratmanın anlamlı bir ivme kazanmadığını söyledi.
Yurt dışından gelen yeni siparişler yalnızca marjinal olarak arttığından, iç pazar yeni iş büyümesinin ana kaynağıydı. Uluslararası satış büyümesi, mevcut 11 aylık genişleme dönemindeki en zayıf büyüme oldu.
Lima, “…şirketler tarafından memnuniyetle karşılanan yeni siparişlerdeki artışın çoğu, uluslararası satışların marjinal bir hızla artmasıyla yurt içi kaynaklıydı” dedi.
Fiyat cephesinde, şirketlerin elektronik bileşenler, enerji, gıda, metaller ve tekstil için daha yüksek fiyatlar belirtmesiyle girdi maliyeti enflasyonu dört ayın en yüksek seviyesine ulaştı.
“Geçtiğimiz Kasım ayında 26 ayın en düşük seviyesine indikten sonra, girdi maliyeti enflasyonu o zamandan beri her ay keskin bir şekilde arttı. Ancak, son artış tarihsel olarak bastırılmış ve yaklaşık iki yılın en zayıflarından biriydi.
Lima, “Araştırma, imalat maliyeti enflasyonu Ocak ayından bu yana düştüğü için üreticiler arasında maliyet artışlarını müşterilere yansıtma konusunda bir miktar isteksizlik gösterdi” dedi.
Bu arada, şirketlerin güçlü talep, yeni ürün lansmanları ve büyüme beklentileri için iyiye işaret eden yatırımlar beklemesiyle iş güveni Şubat ayında arttı.
S&P Global Hindistan İmalat PMI S&P Global tarafından yaklaşık 400 üreticiden oluşan bir panelde satın alma yöneticilerine gönderilen anket yanıtlarından derlenmiştir. Panel, GSYİH’ya katkılarına dayalı olarak sektör ve şirkete göre işgücü büyüklüğüne göre katmanlara ayrılmıştır.
YENİ DELHİ: Aylık bir ankete göre, Hindistan’ın imalat sektöründeki büyüme ivmesi, yeni siparişler ve üretimin Ocak ayıyla aynı hızda artmasıyla Şubat ayında da devam etti. Mevsimsellikten arındırılmış S&P Global Hint üretimi Satın Alma Yöneticileri Endeksi (PMI), Ocak ayındaki 55,4’ten çok az değişiklik göstererek Şubat ayında 55,3 olarak gerçekleşti.
Şubat PMI verileri art arda 20. ayda genel işletme koşullarında iyileşmeye işaret etti. PMI tabiriyle, 50’nin üzerindeki bir baskı genişlemeyi, 50’nin altındaki bir puan daralmayı gösterir.
Çarşamba günü yayınlanan araştırma, “Hindistan imalat sanayi, uluslararası satış büyüme hızında kayda değer bir yavaşlamaya rağmen, son mali çeyreğin ortasında üretim ve yeni siparişlerde güçlü bir büyüme yaşadı.”
Şirketler, Şubat ayında mükemmel işlerde marjinal bir artışla kendi operasyonel kapasitelerinin yalnızca biraz baskı altında olduğunu ve sonuç olarak iş sayısının yalnızca marjinal bir şekilde arttığını belirtti.
Araştırmaya göre, panelistlerin yüzde 98’i istihdamda herhangi bir değişiklik olmadığını bildirdi. S&P Global Market Intelligence Ekonomi Direktörü Pollyanna De Lima, şirketlerin mevcut talepleri karşılamak için yeterli personele sahip olmadığı bildirildiğinden, istihdam yaratmanın anlamlı bir ivme kazanmadığını söyledi.
Yurt dışından gelen yeni siparişler yalnızca marjinal olarak arttığından, iç pazar yeni iş büyümesinin ana kaynağıydı. Uluslararası satış büyümesi, mevcut 11 aylık genişleme dönemindeki en zayıf büyüme oldu.
Lima, “…şirketler tarafından memnuniyetle karşılanan yeni siparişlerdeki artışın çoğu, uluslararası satışların marjinal bir hızla artmasıyla yurt içi kaynaklıydı” dedi.
Fiyat cephesinde, şirketlerin elektronik bileşenler, enerji, gıda, metaller ve tekstil için daha yüksek fiyatlar belirtmesiyle girdi maliyeti enflasyonu dört ayın en yüksek seviyesine ulaştı.
“Geçtiğimiz Kasım ayında 26 ayın en düşük seviyesine indikten sonra, girdi maliyeti enflasyonu o zamandan beri her ay keskin bir şekilde arttı. Ancak, son artış tarihsel olarak bastırılmış ve yaklaşık iki yılın en zayıflarından biriydi.
Lima, “Araştırma, imalat maliyeti enflasyonu Ocak ayından bu yana düştüğü için üreticiler arasında maliyet artışlarını müşterilere yansıtma konusunda bir miktar isteksizlik gösterdi” dedi.
Bu arada, şirketlerin güçlü talep, yeni ürün lansmanları ve büyüme beklentileri için iyiye işaret eden yatırımlar beklemesiyle iş güveni Şubat ayında arttı.
S&P Global Hindistan İmalat PMI S&P Global tarafından yaklaşık 400 üreticiden oluşan bir panelde satın alma yöneticilerine gönderilen anket yanıtlarından derlenmiştir. Panel, GSYİH’ya katkılarına dayalı olarak sektör ve şirkete göre işgücü büyüklüğüne göre katmanlara ayrılmıştır.