Hindistan’ın kooperatif devleri, tarımsal ve tarım dışı ihracat için bir şemsiye yapı kurmaya hazırlanıyor
YENİ DELHİ: Hindistan’ın önde gelen beş kooperatifi olan Merkez aracılığıyla kooperatif sektörüne yönelik yeni bir destekten yararlanan- amul, Nefret, ifko, Kribhco ve Ulusal Kooperatif Kalkınma Ajansı (NCDC) – endüstrinin süt, şeker, baharat, el sanatları ve küçük orman ürünlerine kadar ticarete konu fazla ürünlerin ihracat potansiyelinden yararlanmak için 2.000 Rs’lik kayıtlı sermaye ile ulusal bir ihracat kooperatifi kuracak.
Bu ürünlerin birçoğunun birçok ülkede büyük talebi var, ancak bir şemsiye kooperatif topluluğunun yokluğunda, bu tür ürünlerin ihracat potansiyeli büyük ölçüde kullanılmamış durumda. Şeker en büyük örnektir. Kooperatifler, ülkenin toplam şeker üretiminin üçte birine katkıda bulunsa da, kooperatif şeker fabrikalarının doğrudan ihracatı, toplam şeker ihracatının %1’inden azdır.
“Şu anda çeşitli emtiaların (esas olarak şeker, süt ürünleri ve el sanatları) doğrudan ihracatında çok az kooperatif yer alıyor, ancak Hindistan’ın toplam ihracatındaki payları (yaklaşık 400 milyar dolar değerinde) çok az. kooperatif sektöründe kullanılan mallar, çiftçiler de dahil olmak üzere üyelere fayda sağlamak için payını artırmalı” dedi.
Merkezi Yeni Delhi’de bulunan ulusal kooperatif ihracat şirketi, işini kaynak bulma, depolama, işleme, pazarlama, markalama, etiketleme, paketleme, belgelendirme, araştırma ve geliştirme yoluyla yürütecek. Kooperatifler ve ilgili kuruluşlar tarafından üretilen her türlü mal ve hizmetlerin alım satımıyla ilgilenecektir.
“Bu toplum aracılığıyla daha fazla ihracat yapılması, kooperatiflerin farklı düzeylerde mal ve hizmet üretimini artıracaktır. Böylece sektörde daha fazla istihdam oluşmasına yol açacaktır. Malların işlenmesi ve hizmetlerin uluslararası standartlarda geliştirilmesi de ek istihdam yaratacaktır. dedi yetkili, hareketin arkasındaki mantığı açıklarken.
Amul markası altında süt ürünleri pazarlayan Gujarat Cooperative Milk Marketing Federation Limited (GCMMF) dahil olmak üzere beş kooperatif derneğinin her biri 100 Rs katkıda bulunacak ve ihracat için ulusal düzeyde çok devletli kooperatif topluluğunun kurulması için destekleyici üyeler olacak. . Dernek, sermaye, kabul ve diğer ücretler, krediler, nakit krediler, ticari senetler, bankalardan kredili mevduatlar, merkezi ve eyalet hükümetlerinden hibeler ve sübvansiyonlar, üyelerden ve Hindistan ve Yurtdışındaki diğer kuruluşlardan bağışlar/katkılar yoluyla fon toplayacaktır.
Ulusal düzeyde bir ihracat teşkilatının kurulması, hükümetin kısa süre önce ülkede bu tür üç çok devletli şemsiye teşkilat kurma kararıyla uyumlu olurken, diğer ikisi organik ürünler ve tohumlar için onaylanacak. Amul, Nafed ve NCDC ayrıca organik ürünler için ulusal düzeyde kooperatifin başlatıcıları olacak.
Yetkili, “Kooperatif sektörünü bu önlemlerle zorlamak, doğrudan ve dolaylı olarak Hindistan’ın 8.54 lakh kayıtlı kooperatiflerini, özellikle kırsal alanlardaki marjinal ve düşük gelirli gruplardan yaklaşık 30 crore üyesiyle uydurmak anlamına geliyor” dedi.
“Özellikle organik ürünler için ulusal düzeyde bir kooperatif kurmak, yalnızca Hindistan’ın küresel pazara daha iyi erişmesine yardımcı olmakla kalmayacak, aynı zamanda ülkede gübre ve böcek ilacı içermeyen ürünler üreten binlerce çiftçiye de yardımcı olacaktır.”
190 ülkede 797 lakh hektarlık bir arazi örtüsüne (dünyanın toplam tarım arazisinin %1,6’sı) sahip yaklaşık 34 lakh organik çiftçi var ve Avustralya’nın 357 lakh hektarla en büyük arazi örtüsüne sahip olduğu yer. Hindistan, organik tarım yapılan 27 lakh hektar arazi ile dördüncü sırada yer alıyor. Hindistan’da sertifikalı organik ürünün pazar büyüklüğü, 7.000 Rs ihracat dahil 27.000 Rs değerindedir.
YENİ DELHİ: Hindistan’ın önde gelen beş kooperatifi olan Merkez aracılığıyla kooperatif sektörüne yönelik yeni bir destekten yararlanan- amul, Nefret, ifko, Kribhco ve Ulusal Kooperatif Kalkınma Ajansı (NCDC) – endüstrinin süt, şeker, baharat, el sanatları ve küçük orman ürünlerine kadar ticarete konu fazla ürünlerin ihracat potansiyelinden yararlanmak için 2.000 Rs’lik kayıtlı sermaye ile ulusal bir ihracat kooperatifi kuracak.
Bu ürünlerin birçoğunun birçok ülkede büyük talebi var, ancak bir şemsiye kooperatif topluluğunun yokluğunda, bu tür ürünlerin ihracat potansiyeli büyük ölçüde kullanılmamış durumda. Şeker en büyük örnektir. Kooperatifler, ülkenin toplam şeker üretiminin üçte birine katkıda bulunsa da, kooperatif şeker fabrikalarının doğrudan ihracatı, toplam şeker ihracatının %1’inden azdır.
“Şu anda çeşitli emtiaların (esas olarak şeker, süt ürünleri ve el sanatları) doğrudan ihracatında çok az kooperatif yer alıyor, ancak Hindistan’ın toplam ihracatındaki payları (yaklaşık 400 milyar dolar değerinde) çok az. kooperatif sektöründe kullanılan mallar, çiftçiler de dahil olmak üzere üyelere fayda sağlamak için payını artırmalı” dedi.
Merkezi Yeni Delhi’de bulunan ulusal kooperatif ihracat şirketi, işini kaynak bulma, depolama, işleme, pazarlama, markalama, etiketleme, paketleme, belgelendirme, araştırma ve geliştirme yoluyla yürütecek. Kooperatifler ve ilgili kuruluşlar tarafından üretilen her türlü mal ve hizmetlerin alım satımıyla ilgilenecektir.
“Bu toplum aracılığıyla daha fazla ihracat yapılması, kooperatiflerin farklı düzeylerde mal ve hizmet üretimini artıracaktır. Böylece sektörde daha fazla istihdam oluşmasına yol açacaktır. Malların işlenmesi ve hizmetlerin uluslararası standartlarda geliştirilmesi de ek istihdam yaratacaktır. dedi yetkili, hareketin arkasındaki mantığı açıklarken.
Amul markası altında süt ürünleri pazarlayan Gujarat Cooperative Milk Marketing Federation Limited (GCMMF) dahil olmak üzere beş kooperatif derneğinin her biri 100 Rs katkıda bulunacak ve ihracat için ulusal düzeyde çok devletli kooperatif topluluğunun kurulması için destekleyici üyeler olacak. . Dernek, sermaye, kabul ve diğer ücretler, krediler, nakit krediler, ticari senetler, bankalardan kredili mevduatlar, merkezi ve eyalet hükümetlerinden hibeler ve sübvansiyonlar, üyelerden ve Hindistan ve Yurtdışındaki diğer kuruluşlardan bağışlar/katkılar yoluyla fon toplayacaktır.
Ulusal düzeyde bir ihracat teşkilatının kurulması, hükümetin kısa süre önce ülkede bu tür üç çok devletli şemsiye teşkilat kurma kararıyla uyumlu olurken, diğer ikisi organik ürünler ve tohumlar için onaylanacak. Amul, Nafed ve NCDC ayrıca organik ürünler için ulusal düzeyde kooperatifin başlatıcıları olacak.
Yetkili, “Kooperatif sektörünü bu önlemlerle zorlamak, doğrudan ve dolaylı olarak Hindistan’ın 8.54 lakh kayıtlı kooperatiflerini, özellikle kırsal alanlardaki marjinal ve düşük gelirli gruplardan yaklaşık 30 crore üyesiyle uydurmak anlamına geliyor” dedi.
“Özellikle organik ürünler için ulusal düzeyde bir kooperatif kurmak, yalnızca Hindistan’ın küresel pazara daha iyi erişmesine yardımcı olmakla kalmayacak, aynı zamanda ülkede gübre ve böcek ilacı içermeyen ürünler üreten binlerce çiftçiye de yardımcı olacaktır.”
190 ülkede 797 lakh hektarlık bir arazi örtüsüne (dünyanın toplam tarım arazisinin %1,6’sı) sahip yaklaşık 34 lakh organik çiftçi var ve Avustralya’nın 357 lakh hektarla en büyük arazi örtüsüne sahip olduğu yer. Hindistan, organik tarım yapılan 27 lakh hektar arazi ile dördüncü sırada yer alıyor. Hindistan’da sertifikalı organik ürünün pazar büyüklüğü, 7.000 Rs ihracat dahil 27.000 Rs değerindedir.