Hızlı tüketim malları satışları yüksek maliyetlere rağmen artıyorMUMBAI: 2022’de FMCG (hızlı tüketim ürünleri) sektörü, satış değeri açısından %7,3’lük bir büyüme yaşadı. Genişleme, Rusya ile Ukrayna arasındaki savaşın ardından emtialar için benzeri görülmemiş enflasyona ve küresel ters rüzgarlara rağmen geldi. Sorun, şirketlerin zorluklarla başa çıkmanın ve takvim yılını olumlu bir notla bitirmenin bir yolunu nasıl bulduklarını gösteriyor.
İçecekler, 7,5 milyonda perakende sipariş karşılamayı otomatikleştiren bir platform olan Bizom’a göre yaklaşık %23’lük muazzam bir büyüme kaydetti. Kirana mağazalar. Bununla birlikte, evde bakım %8,5 daraldı ve yılın başlarında üçüncü Covid dalgası nedeniyle isteğe bağlı harcamalar kısıldığı için %. Tatil sezonunda intikam alışverişi, şekerleme sektörünün 2022’de %1,6 büyüme bildirmesine yardımcı oldu. bizomadlı kullanıcının verileri.
Bizom’un (büyüme ve içgörüler) başkanı Akshay D’Souza şunları söyledi: “Enflasyon düştü ve bu, tüketicilerin bu yıl isteğe bağlı ürünlere daha az, öncelikli ürünlere daha fazla odaklanmasına neden oldu. yılın ilerleyen zamanlarına odaklanın.”
Dabur Hindistan’ın CEO’su Mohit Malhotra enflasyonist ortamın ve buna bağlı olarak ortaya çıkan fiyat artışlarının tüketicilerin cüzdanlarını daraltmasına ve hatta daha küçük paketlere dönmesine neden olduğunu söyledi. Malhotra, “Enflasyonist baskıların etkisi, e-ticaret ve modern ticaretin kentsel pazarlarda büyümeyi hızlandırmasına rağmen, kırsal pazarlarda daha belirgin hale geldi. 2023’te kırsal alanlarda talebin yeniden canlanmasını umuyoruz” dedi.
Bir raporda, Abneesh Nuvama Group’tan Roy“Hindistan’da hızlı tüketim malları sektörü, eski imajının aksine, tüm segmentlerde online satışa yönelerek, çağa ayak uydurma konusunda olağanüstü bir çeviklik sergiledi.”
İçecekler, 7,5 milyonda perakende sipariş karşılamayı otomatikleştiren bir platform olan Bizom’a göre yaklaşık %23’lük muazzam bir büyüme kaydetti. Kirana mağazalar. Bununla birlikte, evde bakım %8,5 daraldı ve yılın başlarında üçüncü Covid dalgası nedeniyle isteğe bağlı harcamalar kısıldığı için %. Tatil sezonunda intikam alışverişi, şekerleme sektörünün 2022’de %1,6 büyüme bildirmesine yardımcı oldu. bizomadlı kullanıcının verileri.
Bizom’un (büyüme ve içgörüler) başkanı Akshay D’Souza şunları söyledi: “Enflasyon düştü ve bu, tüketicilerin bu yıl isteğe bağlı ürünlere daha az, öncelikli ürünlere daha fazla odaklanmasına neden oldu. yılın ilerleyen zamanlarına odaklanın.”
Dabur Hindistan’ın CEO’su Mohit Malhotra enflasyonist ortamın ve buna bağlı olarak ortaya çıkan fiyat artışlarının tüketicilerin cüzdanlarını daraltmasına ve hatta daha küçük paketlere dönmesine neden olduğunu söyledi. Malhotra, “Enflasyonist baskıların etkisi, e-ticaret ve modern ticaretin kentsel pazarlarda büyümeyi hızlandırmasına rağmen, kırsal pazarlarda daha belirgin hale geldi. 2023’te kırsal alanlarda talebin yeniden canlanmasını umuyoruz” dedi.
Bir raporda, Abneesh Nuvama Group’tan Roy“Hindistan’da hızlı tüketim malları sektörü, eski imajının aksine, tüm segmentlerde online satışa yönelerek, çağa ayak uydurma konusunda olağanüstü bir çeviklik sergiledi.”