Hızlı tüketim malları üreticileri düşen emtia fiyatlarını yakından takip ediyor; bazı faydaları genişletebilirYENİ DELHİ: Yol gösteriyor FMCG şirketleri Palm yağı gibi bazı kalemlerde düşen kilit emtia fiyatlarını yakından izlediklerini, ancak düşüşün “laik ve geniş tabanlı” olmadığını söylüyorlar.
Hurma yağı fiyatları düşerken ve şeker sabit kalırken, FMCG şirketleri buğday da dahil olmak üzere diğer bazı önemli kalemlerin oranlarının hala sağlam olduğunu ve bu nedenle fiyatı düşürmek için bir çağrı yapmadan önce bekleyeceklerini ve göreceklerini belirtti.
Emtia fiyatlarının yumuşatılması, hızlı tüketim malları şirketlerinin kar marjlarını geliştirmelerine yardımcı olacak ve ayrıca ürünlerinin MRP’sini (Maksimum Satış Fiyatı) düşürerek faydaları tüketicilere aktarma konusunda biraz esneklik sağlayacaktır.
Nestle Hindistan yönetim kurulu başkanı ve CEO’su Suresh Narayanan, şirketin durumu izlediğini söyledi. Ancak emtia fiyatlarındaki düşüşün laik ve geniş tabanlı olmadığını söyledi.
Narayanan, PTI’ye buradaki bir etkinliğin oturum aralarında “Durumu gözden geçireceğiz ve bir sonraki adımımızı değerlendireceğiz. Emtia fiyatlarındaki düşüş laik ve geniş tabanlı değil” dedi.
Bu mali yılda yeni ürün lansmanları sorulduğunda, “Bazı yeni girişimler olacak” dedi.
Hurma yağının yanı sıra yemeklik yağ fiyatlarında da son aylarda düşüş yaşandı. Son zamanlarda, bazı hızlı tüketim malları üreticileri sabun ve bazı büyük ambalajlı gıda paketlerinin fiyatlarını düşürmüş veya gramajını artırarak tüketici faydasını artırmıştır.
Önde gelen fırıncılık üreticisi Britannia Industries geçen hafta başkan yardımcısı ve genel müdür oldu. Varun Berry genel emtia fiyatlarının şu anda yumuşamadığını söylemiş, ancak gelecekte kontrol altına alınmasını umduğunu ifade etmişti.
“Şu anda yumuşayan tek emtia hurma yağı. Buğday fiyatları yükseliyor. Şeker istikrarlı. Dengede, neredeyse düz ila ılımlı enflasyondayız. Umarım ilerledikçe her şeyi kontrol altına alırız” dedi.
Berry, emtia fiyatlarının zayıflamasından fayda sağlandığında bunun tüketicilere de yansıyacağını sözlerine ekledi.
Nuvama Grubu Direktörü Kurumsal Sermaye Direktörü Abneesh Roy, bazı emtia fiyat indirimlerinin geleneksel hızlı tüketim malları şirketlerinin hacim artışını geri kazanmasına yardımcı olacağını söyledi.
Roy, “Terfi ve gramaj artabilir, bu da kademeli hacim büyümesinin toparlanmasını teşvik eder,” dedi.
Geçen ay Pidilite Industries CEO’su Bharat Puri, enflasyonun geçmişe göre hala yüksek olduğunu ancak “yönetilebilir bir düzeye” düştüğünü söyledi.
Veri analitiği şirketi NielsenIQ, FMCG endüstrisi hakkındaki son raporunda, Eylül çeyreğinde tüketimde yavaşlama görmeye devam ettiğini ve kırsal pazarların Haziran ayında sona eren üç aya kıyasla hacimde daha büyük bir düşüş kaydettiğini söyledi.
Ayrıca, tüketiciler daha küçük paketler satın almayı tercih ederken, şirketler daha geniş enflasyonist baskılara yanıt olarak fiyatları artırdı.
Hızlı tüketim malları sektörü, Eylül çeyreğinde önceki üç aya göre genel hacim düşüşüne tanık oldu.
Ancak rapor ayrıca, hızlı tüketim malları üreticilerinin 2022’nin üçüncü çeyreğinde olduğu gibi yeni teklifler sunmaya devam ettiğini, yeni lansmanların katkısının önemli hızlı tüketim malları kategorilerinde bir yıl öncesine göre daha yüksek olduğunu da ekledi.
Bu yeni ürün tekliflerinin çoğu, hammadde fiyatları hala yüksek olduğundan üreticilerin daha küçük gramajlarla çalışmasına bağlı olabilecek ambalaj boyutu değişiklikleriyle ilgilidir.
Hurma yağı fiyatları düşerken ve şeker sabit kalırken, FMCG şirketleri buğday da dahil olmak üzere diğer bazı önemli kalemlerin oranlarının hala sağlam olduğunu ve bu nedenle fiyatı düşürmek için bir çağrı yapmadan önce bekleyeceklerini ve göreceklerini belirtti.
Emtia fiyatlarının yumuşatılması, hızlı tüketim malları şirketlerinin kar marjlarını geliştirmelerine yardımcı olacak ve ayrıca ürünlerinin MRP’sini (Maksimum Satış Fiyatı) düşürerek faydaları tüketicilere aktarma konusunda biraz esneklik sağlayacaktır.
Nestle Hindistan yönetim kurulu başkanı ve CEO’su Suresh Narayanan, şirketin durumu izlediğini söyledi. Ancak emtia fiyatlarındaki düşüşün laik ve geniş tabanlı olmadığını söyledi.
Narayanan, PTI’ye buradaki bir etkinliğin oturum aralarında “Durumu gözden geçireceğiz ve bir sonraki adımımızı değerlendireceğiz. Emtia fiyatlarındaki düşüş laik ve geniş tabanlı değil” dedi.
Bu mali yılda yeni ürün lansmanları sorulduğunda, “Bazı yeni girişimler olacak” dedi.
Hurma yağının yanı sıra yemeklik yağ fiyatlarında da son aylarda düşüş yaşandı. Son zamanlarda, bazı hızlı tüketim malları üreticileri sabun ve bazı büyük ambalajlı gıda paketlerinin fiyatlarını düşürmüş veya gramajını artırarak tüketici faydasını artırmıştır.
Önde gelen fırıncılık üreticisi Britannia Industries geçen hafta başkan yardımcısı ve genel müdür oldu. Varun Berry genel emtia fiyatlarının şu anda yumuşamadığını söylemiş, ancak gelecekte kontrol altına alınmasını umduğunu ifade etmişti.
“Şu anda yumuşayan tek emtia hurma yağı. Buğday fiyatları yükseliyor. Şeker istikrarlı. Dengede, neredeyse düz ila ılımlı enflasyondayız. Umarım ilerledikçe her şeyi kontrol altına alırız” dedi.
Berry, emtia fiyatlarının zayıflamasından fayda sağlandığında bunun tüketicilere de yansıyacağını sözlerine ekledi.
Nuvama Grubu Direktörü Kurumsal Sermaye Direktörü Abneesh Roy, bazı emtia fiyat indirimlerinin geleneksel hızlı tüketim malları şirketlerinin hacim artışını geri kazanmasına yardımcı olacağını söyledi.
Roy, “Terfi ve gramaj artabilir, bu da kademeli hacim büyümesinin toparlanmasını teşvik eder,” dedi.
Geçen ay Pidilite Industries CEO’su Bharat Puri, enflasyonun geçmişe göre hala yüksek olduğunu ancak “yönetilebilir bir düzeye” düştüğünü söyledi.
Veri analitiği şirketi NielsenIQ, FMCG endüstrisi hakkındaki son raporunda, Eylül çeyreğinde tüketimde yavaşlama görmeye devam ettiğini ve kırsal pazarların Haziran ayında sona eren üç aya kıyasla hacimde daha büyük bir düşüş kaydettiğini söyledi.
Ayrıca, tüketiciler daha küçük paketler satın almayı tercih ederken, şirketler daha geniş enflasyonist baskılara yanıt olarak fiyatları artırdı.
Hızlı tüketim malları sektörü, Eylül çeyreğinde önceki üç aya göre genel hacim düşüşüne tanık oldu.
Ancak rapor ayrıca, hızlı tüketim malları üreticilerinin 2022’nin üçüncü çeyreğinde olduğu gibi yeni teklifler sunmaya devam ettiğini, yeni lansmanların katkısının önemli hızlı tüketim malları kategorilerinde bir yıl öncesine göre daha yüksek olduğunu da ekledi.
Bu yeni ürün tekliflerinin çoğu, hammadde fiyatları hala yüksek olduğundan üreticilerin daha küçük gramajlarla çalışmasına bağlı olabilecek ambalaj boyutu değişiklikleriyle ilgilidir.