EnguLizyoN
New member
Olomouc Şehri Belediyesi ve Ulaştırma Şirketi uzmanları, tüm bölümün modernize edilmesini tavsiye ediyor. İlk adım, biniş adalarının inşaat değişiklikleri gibi gerekli diğer müdahaleleri içeren bir çalışma olmalıdır.
Belediye başkanı Miroslav Žbánek, çalışmanın oluşturulması için çağrıda bulundu: “Nereye ve ne zaman taşınmak istediğimizi netleştirmeliyiz.”
Yolun da tıpkı Bystřice nehri üzerindeki köprü gibi belediyeye değil devlete ait olduğunu, Karayolları ve Karayolları Müdürlüğü ile müzakere yapılması gerekeceğini hatırlattı.
Olomouc'un ana tren istasyonundan Hodolany bölgesi (resimde) üzerinden Pavloviček'e giden tramvay hattı kötü durumda ve birkaç yıl içinde büyük bir yeniden inşa veya modernizasyona ihtiyaç duyacak.
Ortada birkaç seçenek var: Ulaştırma Operasyonel Programından alınan bir sübvansiyon kullanılarak Hodolana hattının tamamen modernizasyonu, ya sadece tramvay üst kısmının onarılması ya da sadece yerel onarımlar ya da hattın tamamen kapatılması.
Nakliye şirketi tramvayın üst ve alt kısımlarında onarımlar ve yeni duraklar ile modernizasyonu tercih ediyor.
Ulaştırma Bakanlığı'ndan sorumlu Belediye Başkanı Yardımcısı Miroslava Ferancová, “Yatırımlar Bakanlığı ve Sübvansiyon Projeleri Dairesi temsilcileri de taşımacılık şirketinin teklifiyle aynı fikirde” dedi.
Belediye Başkanı Žbánek'e göre, önemli bir trafik arteri olması ve kapatılması trafiği karmaşık hale getireceğinden hazırlık zor olacak.
Belediye başkanı, “Aynı zamanda, Šternberk'e eş zamanlı teğet bir hız oluşturulana kadar bekleyemeyiz, ancak pistin ömrünün de yalnızca beş yıl olduğu tahmin ediliyor” dedi.
Otobüs terminalindeki terminal
Bu nedenle nakliye şirketinin, yeniden yapılanma sırasında tramvayın son durağının otobüs terminalinde olması seçeneğini de göz önünde bulundurması gerekiyor.
Hat Hodolanská, Divišova, Pavlovická, U Podjezdu ve Edisonova caddelerinden geçiyor. Tahminlere göre modernizasyon tutarı 274 milyon kronu bulabilir, ancak maliyetlerin dörtte üçünden fazlası Avrupa sübvansiyonu tarafından karşılanacak.
“Teknik durumu birkaç yıl içinde çözecek olan üst kısmın onarılması durumunda belediyenin bütçesinin tamamı 194 milyon dolar harcamak zorunda kalacak. Şehrin sübvansiyona başvurabilmesi için modernizasyonun 2028 yılı sonuna kadar planlanması ve gerçekleştirilmesi gerekiyor.” diye belirtti belediyeden Pavel Konečný.
“Ya da Avrupa Birliği fonlarının 2027 sonrası yeni program döneminden itibaren sübvansiyon koşulları belli olana kadar ertelenme riski var” diye ekledi.
Taşımacılık şirketi kısa süre önce başka bir büyük yatırımı tamamladı: ana tren istasyonundan çok da uzak olmayan yeni bir tramvay salonu, bu sayede tramvayların artık şehir merkezi yakınındaki Sokolská caddesinde gece boyunca park edilmesine gerek kalmayacak.
Toplam uzunluğu 105 metre olan salonda, dokuza kadar tramvay setinin, yani on sekiz arabanın park edilmesinin mümkün olduğu üç ray bulunmaktadır. Bu, kapasitesi yeterli olmayan eski depoyu rahatlatacaktır. İnşaatın maliyeti 300 milyon kronun üzerindeydi ancak maliyetlerin yüzde 85'i Avrupa fonlarından gelen sübvansiyonlarla karşılandı.
Belediye başkanı Miroslav Žbánek, çalışmanın oluşturulması için çağrıda bulundu: “Nereye ve ne zaman taşınmak istediğimizi netleştirmeliyiz.”
Yolun da tıpkı Bystřice nehri üzerindeki köprü gibi belediyeye değil devlete ait olduğunu, Karayolları ve Karayolları Müdürlüğü ile müzakere yapılması gerekeceğini hatırlattı.
Olomouc'un ana tren istasyonundan Hodolany bölgesi (resimde) üzerinden Pavloviček'e giden tramvay hattı kötü durumda ve birkaç yıl içinde büyük bir yeniden inşa veya modernizasyona ihtiyaç duyacak.
Ortada birkaç seçenek var: Ulaştırma Operasyonel Programından alınan bir sübvansiyon kullanılarak Hodolana hattının tamamen modernizasyonu, ya sadece tramvay üst kısmının onarılması ya da sadece yerel onarımlar ya da hattın tamamen kapatılması.
Nakliye şirketi tramvayın üst ve alt kısımlarında onarımlar ve yeni duraklar ile modernizasyonu tercih ediyor.
Ulaştırma Bakanlığı'ndan sorumlu Belediye Başkanı Yardımcısı Miroslava Ferancová, “Yatırımlar Bakanlığı ve Sübvansiyon Projeleri Dairesi temsilcileri de taşımacılık şirketinin teklifiyle aynı fikirde” dedi.
Belediye Başkanı Žbánek'e göre, önemli bir trafik arteri olması ve kapatılması trafiği karmaşık hale getireceğinden hazırlık zor olacak.
Belediye başkanı, “Aynı zamanda, Šternberk'e eş zamanlı teğet bir hız oluşturulana kadar bekleyemeyiz, ancak pistin ömrünün de yalnızca beş yıl olduğu tahmin ediliyor” dedi.
Otobüs terminalindeki terminal
Bu nedenle nakliye şirketinin, yeniden yapılanma sırasında tramvayın son durağının otobüs terminalinde olması seçeneğini de göz önünde bulundurması gerekiyor.
Hat Hodolanská, Divišova, Pavlovická, U Podjezdu ve Edisonova caddelerinden geçiyor. Tahminlere göre modernizasyon tutarı 274 milyon kronu bulabilir, ancak maliyetlerin dörtte üçünden fazlası Avrupa sübvansiyonu tarafından karşılanacak.
“Teknik durumu birkaç yıl içinde çözecek olan üst kısmın onarılması durumunda belediyenin bütçesinin tamamı 194 milyon dolar harcamak zorunda kalacak. Şehrin sübvansiyona başvurabilmesi için modernizasyonun 2028 yılı sonuna kadar planlanması ve gerçekleştirilmesi gerekiyor.” diye belirtti belediyeden Pavel Konečný.
“Ya da Avrupa Birliği fonlarının 2027 sonrası yeni program döneminden itibaren sübvansiyon koşulları belli olana kadar ertelenme riski var” diye ekledi.
Taşımacılık şirketi kısa süre önce başka bir büyük yatırımı tamamladı: ana tren istasyonundan çok da uzak olmayan yeni bir tramvay salonu, bu sayede tramvayların artık şehir merkezi yakınındaki Sokolská caddesinde gece boyunca park edilmesine gerek kalmayacak.
Toplam uzunluğu 105 metre olan salonda, dokuza kadar tramvay setinin, yani on sekiz arabanın park edilmesinin mümkün olduğu üç ray bulunmaktadır. Bu, kapasitesi yeterli olmayan eski depoyu rahatlatacaktır. İnşaatın maliyeti 300 milyon kronun üzerindeydi ancak maliyetlerin yüzde 85'i Avrupa fonlarından gelen sübvansiyonlarla karşılandı.