Hükümet, cepten yapılan 3,3 lakh crore yeni harcama için meclis onayı istiyorYENİ DELHİ: Hükümet Cuma günü, büyük ölçüde gübre, gıda ve yakıt sübvansiyonları nedeniyle 3,3 lakh crore Rs’nin hemen altında yeni bir nakit harcama getirerek yaklaşık 4,4 lakh crore tutarında ek harcama için parlamento onayı istedi.
Kırsal Kalkınma Bakanlığı, tahsislerinin 45.000 Rs’den fazla arttığını görecek olan kurumlardan biridir ve ek fon sağlamak için önerilen 16.400 Rs ek bir MGNREGA ve diğer başkanlar arasında başka bir Rs 28.775 crore.
Ancak sübvansiyon faturası önemli ölçüde arttığı için Ukrayna’daki savaşın maliyetleri Merkezin bütçesine yansıtılıyor. 1.09.000 Rs’lik en büyük tahsis gübreler için yapıldı – fosfat ve potas gübreleri (P&K) için 23.000 Rs ve üre için 86.000 Rs’den fazla crore.
Benzer şekilde, yoksullara gaz bağlantısı sağlamak da dahil olmak üzere petrol şirketlerine yapılan ödemeler için yaklaşık 25.000 Rupi tahsis edildi.
Ardından, Modi hükümetinin Pradhan Mantri Garib Kalyan Anna Yojana’yı Aralık ayına kadar uzatma kararının bir sonucu olarak 60.000 Rupi tutarında ek bir harcama önerildi.
Mevcut mali yılın geri kalanı için gerekliliği karşılamak için savunma için ayrılan daha fazla paraya ek olarak, ticari hatlarla ilgili bir sermaye harcaması olarak demiryolları için 12.000 Rs crore tahsis edilmesi de önerildi.
Daha yüksek nakit harcaması, hükümetin maliye bakanının bir parçası olarak cari mali yılda harcamayı planladığı 39,4 lakh crore Rs’ye ek olarak önerildi. Nirmala SitharamanŞubat ayında sunulan bütçe.
Ekonomistler ve hükümet yetkilileri, artan harcamalara rağmen merkezin bu yılki bütçe açığı hedefine bağlı kalmasını bekliyor.
“Beklentilerimizden biraz daha düşük olan ek hibe talebi kapsamındaki toplam net nakit çıkışı, gübre sübvansiyonugıda sübvansiyonu, yurtiçi için OMC’lere yapılan ödemeler LPG operasyonlar ve fonlar NRGEGA. Buna ek olarak, yatırım harcaması yaklaşık 31.000 Rs artırılmıştır ve bu yatırım harcaması hedefinin karşılanmasını sağlamaya yardımcı olacaktır. Diğer başkanlar arasında tasarruf olasılığı olduğu için, ek taleplerin GSYİH’nın %6,4’ü olan bütçe açığı hedefinin önemli ölçüde aşılmasına neden olduğunu görmüyoruz” dedi. Aditi Nayarderecelendirme kuruluşu ICRA’da baş ekonomist.
Merkeze yardımcı olması beklenen, bütçelenen nominal GSYİH büyümesinden daha yüksektir.
Kırsal Kalkınma Bakanlığı, tahsislerinin 45.000 Rs’den fazla arttığını görecek olan kurumlardan biridir ve ek fon sağlamak için önerilen 16.400 Rs ek bir MGNREGA ve diğer başkanlar arasında başka bir Rs 28.775 crore.
Ancak sübvansiyon faturası önemli ölçüde arttığı için Ukrayna’daki savaşın maliyetleri Merkezin bütçesine yansıtılıyor. 1.09.000 Rs’lik en büyük tahsis gübreler için yapıldı – fosfat ve potas gübreleri (P&K) için 23.000 Rs ve üre için 86.000 Rs’den fazla crore.
Benzer şekilde, yoksullara gaz bağlantısı sağlamak da dahil olmak üzere petrol şirketlerine yapılan ödemeler için yaklaşık 25.000 Rupi tahsis edildi.
Ardından, Modi hükümetinin Pradhan Mantri Garib Kalyan Anna Yojana’yı Aralık ayına kadar uzatma kararının bir sonucu olarak 60.000 Rupi tutarında ek bir harcama önerildi.
Mevcut mali yılın geri kalanı için gerekliliği karşılamak için savunma için ayrılan daha fazla paraya ek olarak, ticari hatlarla ilgili bir sermaye harcaması olarak demiryolları için 12.000 Rs crore tahsis edilmesi de önerildi.
Daha yüksek nakit harcaması, hükümetin maliye bakanının bir parçası olarak cari mali yılda harcamayı planladığı 39,4 lakh crore Rs’ye ek olarak önerildi. Nirmala SitharamanŞubat ayında sunulan bütçe.
Ekonomistler ve hükümet yetkilileri, artan harcamalara rağmen merkezin bu yılki bütçe açığı hedefine bağlı kalmasını bekliyor.
“Beklentilerimizden biraz daha düşük olan ek hibe talebi kapsamındaki toplam net nakit çıkışı, gübre sübvansiyonugıda sübvansiyonu, yurtiçi için OMC’lere yapılan ödemeler LPG operasyonlar ve fonlar NRGEGA. Buna ek olarak, yatırım harcaması yaklaşık 31.000 Rs artırılmıştır ve bu yatırım harcaması hedefinin karşılanmasını sağlamaya yardımcı olacaktır. Diğer başkanlar arasında tasarruf olasılığı olduğu için, ek taleplerin GSYİH’nın %6,4’ü olan bütçe açığı hedefinin önemli ölçüde aşılmasına neden olduğunu görmüyoruz” dedi. Aditi Nayarderecelendirme kuruluşu ICRA’da baş ekonomist.
Merkeze yardımcı olması beklenen, bütçelenen nominal GSYİH büyümesinden daha yüksektir.