Hükümet, geniş gövdeli uçaklar için ıslak kiralama süresini şartlı olarak iki katına çıkardı; IndiGo’nun uzun vadeli planları hız kazanıyorYENİ DELHİ: Hindistan ile uzak kıtalar arasındaki doğrudan bağlantıyı artırmak amacıyla hükümet, Hint havayollarının bu süreyi ikiye katlayarak altı aya kadar uçak kiralamasına (tam mürettebat kiralama) izin verme kuralını gevşetti.
IndiGo, Türk Hava Yolları’ndan altı Boeing 777’yi iki yıllığına ıslak kiralama izni için Birlik Sivil Havacılık Bakanlığı’na (MoCA) başvurmuştu. Artık ağına göre uçmak için belirli sayıda çift koridoru (iki tanesini henüz bakanlığın onaylamadığı) bir yıllığına kiralayabilir. Uzmanlar, bu sayıdan daha fazlasına, yalnızca Hindistan ile Kuzey Amerika, Birleşik Krallık, Avrupa ve geniş gövdeli uçakların menzilindeki diğer yerler arasında doğrudan uçuşlar gerçekleştirmesi halinde ıslak kiralamaya izin verildiğini söylüyor.
Bu şekilde, Jyotiraditya Scindia liderliğindeki MoCA, IndiGo’nun geniş gövdeli uçakların uzun vadeli ıslak kiralama talebi arasında, yatırım yapan gerçek (şu anda) geniş gövde operatörlerinin – Tata Group’un Air India ve Vistara – çıkarlarına zarar vermeden bir denge kurdu. kendi mürettebatı ve teknolojisi ile işletecekleri filolarını büyütmek için milyonlarca dolar.
MoCA’dan yanıt istendi ve bekleniyor.
Birlik Havacılık Bakanlığı’nın IndiGo için şartlı hafifletmesi, bütçe taşıyıcısının düzinelerce uçağının aylardır yere indirilmesiyle geldi. Nedeni: Pratt & Whitney, felç edici küresel tedarik zinciri sorunları nedeniyle motorları ve bileşenleri tedarik edemiyor. Düzinelerce GoAir uçağı da aynı nedenle yere indirilirken, tedarik zinciri sorunları nedeniyle yeni Airbus uçaklarının teslimatları da düştüğü için IndiGo’nun büyük genişleme planları askıya alındı.
IndiGo yaptığı açıklamada şunları söyledi: “Mevcut kış programı sırasında Boeing 777 uçağını ıslak/buhar kiralama esasına göre piyasaya sürme planlarımız var. Bununla ilgili olarak MoCA’ya başvurduk ve Hindistan havayollarının ıslak/nemli kiralamaya izin vermesi için MoCA’nın onayını veren bir bildirim aldık. 6 aylık bir süre için uçak, 6 ay daha uzatılabilir ve bu tür bir kolaylaştırma, özel talepleri üzerine tüm Hint havayolları için geçerli olacak ve Sivil Havacılık Bakanlığı, havayolunun işletmeyi planladığı uluslararası varış noktalarına göre aynı şeyi değerlendirecektir. şu anda ıslak/nemli kiralama için sözleşmeyi sonuçlandırıyoruz.”
Bu haftanın başlarında IndiGo, Hindistan ile Avrupa’daki birçok nokta arasında İstanbul üzerinden tek duraklı uçuşlar yapacağını duyurmuştu. Delhi/Mumbai-İstanbul uçuşları IndiGo uçakları ile yapılırken; İstanbul ve AB şehirleri arasındaki uçuşlar Türk Hava Yolları ile gerçekleştirilmektedir.
Hindistan ve Türkiye arasındaki mevcut ikili anlaşmalar, Delhi ve İstanbul arasında günde yalnızca bir uçuşa izin veriyor; Hintli ve Türk taşıyıcılar tarafından Mumbai ve İstanbul. Sıkı ikili anlaşmalar nedeniyle, Türk şu ana kadar Hindistan uçuşlarını ekleyemedi. Hindistan SHGM, IndiGo’nun altı Türk B777 kiralama talebini, trafiği Hindistan’dan Türkiye’ye, İstanbul merkezinden yönlendirmenin bir yolu olarak görmüştü.
Bakanlığın yorum bekleyen kararı, belirli bir sayıdan fazla geniş gövdeli aracın, yalnızca Hindistan ile uzak kıtalar arasındaki doğrudan hizmetlerde kullanılmak üzere ıslak kiralama esasına göre kiralanmasına izin verirse, bir kazan-kazan olabilir. yabancı bir havayolunu beslemek. merkez yurtdışında.
Tata Group Air India, ABD aktarmasız uçuşlarını eklemek için bu kış, önümüzdeki haftadan itibaren beş B777’yi tanıtıyor. Ayrıca bu beş arabadan daha fazla geniş gövdeli araba kiralayacak. Bu, çok sayıda tekli ve çiftli koridor için “tarihsel sırasını” yerleştirene kadar AI tarafından yapılan kısa vadeli bir düzenlemedir.
IndiGo, Türk Hava Yolları’ndan altı Boeing 777’yi iki yıllığına ıslak kiralama izni için Birlik Sivil Havacılık Bakanlığı’na (MoCA) başvurmuştu. Artık ağına göre uçmak için belirli sayıda çift koridoru (iki tanesini henüz bakanlığın onaylamadığı) bir yıllığına kiralayabilir. Uzmanlar, bu sayıdan daha fazlasına, yalnızca Hindistan ile Kuzey Amerika, Birleşik Krallık, Avrupa ve geniş gövdeli uçakların menzilindeki diğer yerler arasında doğrudan uçuşlar gerçekleştirmesi halinde ıslak kiralamaya izin verildiğini söylüyor.
Bu şekilde, Jyotiraditya Scindia liderliğindeki MoCA, IndiGo’nun geniş gövdeli uçakların uzun vadeli ıslak kiralama talebi arasında, yatırım yapan gerçek (şu anda) geniş gövde operatörlerinin – Tata Group’un Air India ve Vistara – çıkarlarına zarar vermeden bir denge kurdu. kendi mürettebatı ve teknolojisi ile işletecekleri filolarını büyütmek için milyonlarca dolar.
MoCA’dan yanıt istendi ve bekleniyor.
Birlik Havacılık Bakanlığı’nın IndiGo için şartlı hafifletmesi, bütçe taşıyıcısının düzinelerce uçağının aylardır yere indirilmesiyle geldi. Nedeni: Pratt & Whitney, felç edici küresel tedarik zinciri sorunları nedeniyle motorları ve bileşenleri tedarik edemiyor. Düzinelerce GoAir uçağı da aynı nedenle yere indirilirken, tedarik zinciri sorunları nedeniyle yeni Airbus uçaklarının teslimatları da düştüğü için IndiGo’nun büyük genişleme planları askıya alındı.
IndiGo yaptığı açıklamada şunları söyledi: “Mevcut kış programı sırasında Boeing 777 uçağını ıslak/buhar kiralama esasına göre piyasaya sürme planlarımız var. Bununla ilgili olarak MoCA’ya başvurduk ve Hindistan havayollarının ıslak/nemli kiralamaya izin vermesi için MoCA’nın onayını veren bir bildirim aldık. 6 aylık bir süre için uçak, 6 ay daha uzatılabilir ve bu tür bir kolaylaştırma, özel talepleri üzerine tüm Hint havayolları için geçerli olacak ve Sivil Havacılık Bakanlığı, havayolunun işletmeyi planladığı uluslararası varış noktalarına göre aynı şeyi değerlendirecektir. şu anda ıslak/nemli kiralama için sözleşmeyi sonuçlandırıyoruz.”
Bu haftanın başlarında IndiGo, Hindistan ile Avrupa’daki birçok nokta arasında İstanbul üzerinden tek duraklı uçuşlar yapacağını duyurmuştu. Delhi/Mumbai-İstanbul uçuşları IndiGo uçakları ile yapılırken; İstanbul ve AB şehirleri arasındaki uçuşlar Türk Hava Yolları ile gerçekleştirilmektedir.
Hindistan ve Türkiye arasındaki mevcut ikili anlaşmalar, Delhi ve İstanbul arasında günde yalnızca bir uçuşa izin veriyor; Hintli ve Türk taşıyıcılar tarafından Mumbai ve İstanbul. Sıkı ikili anlaşmalar nedeniyle, Türk şu ana kadar Hindistan uçuşlarını ekleyemedi. Hindistan SHGM, IndiGo’nun altı Türk B777 kiralama talebini, trafiği Hindistan’dan Türkiye’ye, İstanbul merkezinden yönlendirmenin bir yolu olarak görmüştü.
Bakanlığın yorum bekleyen kararı, belirli bir sayıdan fazla geniş gövdeli aracın, yalnızca Hindistan ile uzak kıtalar arasındaki doğrudan hizmetlerde kullanılmak üzere ıslak kiralama esasına göre kiralanmasına izin verirse, bir kazan-kazan olabilir. yabancı bir havayolunu beslemek. merkez yurtdışında.
Tata Group Air India, ABD aktarmasız uçuşlarını eklemek için bu kış, önümüzdeki haftadan itibaren beş B777’yi tanıtıyor. Ayrıca bu beş arabadan daha fazla geniş gövdeli araba kiralayacak. Bu, çok sayıda tekli ve çiftli koridor için “tarihsel sırasını” yerleştirene kadar AI tarafından yapılan kısa vadeli bir düzenlemedir.