Indigo: “2019’daki 300 uçaklık siparişimiz bizi iyi bir konuma getiriyor, ağ birkaç ay içinde %13 büyüyecek:” IndiGo CEO’su

PiKe

New member
Indigo: “2019’daki 300 uçaklık siparişimiz bizi iyi bir konuma getiriyor, ağ birkaç ay içinde %13 büyüyecek:” IndiGo CEO’su


YENİ DELHİ: Tata Group, Air India’nın 1932’de kurduğu Maharaja’yı rekor kıran bir uçak siparişiyle yeniden canlandırmaya hazırlanırken, yakında 17 olacak indigo 308 uçaklık bir filo ile günlük en yüksek uçuş sayısını (1.800) gerçekleştiriyor ve şu anda 102 destinasyondan önümüzdeki yıl Nisan ayına kadar 115’in üzerine büyük bir ağ genişletmeye hazırlanıyor. Düşük maliyetli havayolu (LCC) 2024 mali yılında yaklaşık 10 crore yolcu taşımayı beklediğinden, bu büyümenin çoğu uluslararası olacak, bu mali yıldan 2 crore daha fazla.
2019’da verdiği son 300 uçaklık siparişle iç pazar lideri, geçen Kasım ayından bu yana istikrarlı bir uçak arzıyla seyahatte yankılanan canlanmadan yararlanmak için iyi bir konumda olduğunu ve bir sonraki siparişini vermek için acelesi olmadığını söylüyor. .
“Hala 500 tek koridor teslim etmemiz gerekiyor. 2019’daki siparişimizle gelen sürekli uçak akışı, bizi on yılın sonuna kadar çok iyi konumlandırıyor. IndiGo CEO’su Pieter Elbers Perşembe günü TOI’ye verdiği demeçte, ağımızı mevcut 102’den (76 yerel ve 26 uluslararası) gelecek mali yılın sonuna kadar 115’e ulaştırabiliyoruz.
Tata Group, yeni eski Air India için 840 adet tek ve çift koridorlu uçak (470 sabit ve 370 seçenek) siparişi verdi. “AI’lar, herhangi bir önlemle büyük bir düzendir. Dünyanın en büyük beş havayolu siparişinden ikisi Hint havayollarından geliyor (en yüksek AI rekoru ve IndiGo’nun 2019’daki 300 uçaklık siparişi). Tüm bunlar, Hindistan’ın büyüyen bir havacılık ülkesi olduğunu ve son siparişlerin bunun adına konuştuğunu gösteriyor” dedi.
“IndiGo’da bizim için, bize uygun olduğunda kararlar veririz. En son siparişimiz 2019’da verildi ve bugün istikrarlı bir uçak akışıyla bundan faydalanıyoruz. Gelecekteki büyüme için iyi bir konumdayız. Rekabetçi hamlelere bakıyoruz. AI emri bekleniyordu. (Siparişe göre) iyi bir yerdeyiz ve sürekli bir uçak müsaitliği akışına sahibiz” dedi.
IndiGo, İstanbul uçuşları için Türk Hava Yolları’ndan iki geniş gövdeli uçak kiraladı. Bu deneyimin başarılı olup olmadığı sorulduğunda, iç pazar lideri de çift koridoru tercih edecek: “Hiçbir şeyi asla göz ardı etmedik, bu yüzden asla asla deme. Tüm seçenekleri açık tutuyoruz… aceleyle karar vermeye gerek yok (gerek yok). Tarih boyunca IndiGo, bu kararı vermek için iyi bir zaman olduğunu hissettiği her an bir karar vermiştir. Başkalarından gelen emirlerle yönlendirilmiyoruz. Kendi programımız var. (IndiGo Kurucu Organizatörü Rahul) Bhatia ve diğerlerinin öngördüğü şey, Hindistan’ın büyümeye devam edeceğiydi, gelecekte büyük büyüme potansiyeline sahip bir pazar.”
IndiGo’nun mevcut günlük 1.700-1.800 uçuşunun %10’u uluslararasıdır. “Bu, IndiGo için bugüne kadarki en yüksek sayı. Piyasa henüz tam olarak toparlanmasa da pe-Covid seviyesinin üzerindeyiz. İyileşme son aylarda çok hızlı oldu.
Uluslararası olarak biraz daha aşağıdayız ama oraya gideceğiz. Geçen Temmuz ayına kadar KLM’de ikamet eden ve CEO olan Elbers, “Uluslararası destinasyonları açmak yurtiçindekilere göre çok daha yavaştı” dedi.
“Bugün farklı Hint metropollerinden 26 uluslararası varış noktasına hizmet veriyoruz. Sadece yeni destinasyonlar ekleyerek değil, aynı zamanda Hindistan’daki farklı kalkış noktalarından da uluslararası ağımızı genişletiyoruz. Bu, yeni bir varış noktası değil, örneğin Haydarabad-Dhaka gibi yeni bir rota yaratıyor. Bu yıl Nairobi ve Jakarta uçuşlarına başlayacağız. Orta Asya’da daha fazla büyümeye bakıyoruz ve Çin’in daha fazla açılmasını bekliyoruz” dedi.
IndiGo, Türk Hava Yolları’nın ıslak kiralamalı geniş gövdeli uçakları haricinde, dış hat ve iç hat uçuşlarındaki küçük bir fark dışında, diğer tüm uçuşlarında aynı uçak içi ürüne sahip olacaktır. “Aynı ürünü yeni uluslararası destinasyonlarımızda da bulunduracağız, (gerçek) sıcak yemek olmayacak (çünkü IndiGo’da yemekleri ısıtmak için gemide bir fırın yok). Şimdiye kadar dış hatlarımız aşağı yukarı iç hatlar kadar uzundu. Şimdi yurt dışına daha çok açılıyoruz. Tutarlılığı korumak için bugün tamamen aynı ürüne sahibiz. Sonsuza kadar böyle mi kalacak, bilmiyorum. Bunu görmeliyiz. Hindistan pazarı o kadar hızlı hareket ediyor ki beş yıl sonrasına bakmak istemiyorum. Elbers, “Şimdilik müşterilerimizin yeni destinasyonlara uygun fiyatlara gitme ve zamanında uçma fırsatı var” dedi.
Türk Hava Yolları’nın geniş gövdeli uçakları, küresel tedarik zinciri sorunları nedeniyle ıslak kiralamaya alındı ve IndiGo da bazı kiralama sürelerini uzattı. “Geniş bedene sıcak yemek, (bize göre) dar bedene sıcak yemekten farklı bir öneridir. Bu, sahip olduğumuz kapasite açığı için geçici bir çözümdür. 6E’nin gücü tutarlılıktır. Elbers, “Müşterileri ürünün ne olduğu ve beklentinin ne olması gerektiği konusunda bilgilendiriyoruz” dedi.
Havayolu, devam etmek üzere uzun mesafeli Airbus A321’lerini gelecek yıldan itibaren teslim alacak. “XLR’ler için kesin teslim tarihleri yok, 24-25 mali yılında gelecekler. Yani bu ürünü sonlandırmadık. Şu anda ağ genişletmeye odaklanmaya devam ediyoruz” diyor.
IndiGo’nun yedi uluslararası havayoluyla uçuş paylaşımı vardır – iki eski ortak Qatar Airways ve Turks ve Qantas, Virgin ve Air France-KLM gibi yeni kalanlar. “Bir yolcu Venedik’e uçarsa bizimle 6 saat, Türkçe ile 2-3 saat uçar. Önümüzdeki yıldaki genişlemenin çoğu yerel olmaktan çok uluslararası olacak. Sadece bir merkezi beslemiyoruz, yerel pazara hizmet veriyoruz. İstanbul bir istisna olabilir ama bu 1.700-1.800 uçuşumuzdan sadece biri. Aslında onların (kod paylaşımlı havayolları ortaklarının) bazı faaliyetlerini tamamlıyoruz, ancak bu tamamlayıcıdır ve işin özü değildir,” dedi Elbers.
“Bu, IndiGo’nun müşterilerini (yabancı havayolları) ürünümüzle tanıştırması için iyi bir fırsat. aldığımız an XLR ve daha uzağa uçun, zaten teklifimizin farkında olan bir pazarımız var. IndiGo, Hindistan’da iyi bilinir, başka yerlerde daha az bilinir. Tüm bunlar bizi geleceğe hazırlamaya yardımcı oluyor,” dedi Elbers.