İstemeden sınıfı düşürüldü: SHGM, bu gibi durumlarda havayollarından tam ücretin iadesini ve yolcuyu ücretsiz olarak uçurmasını isteyebilir.

PiKe

New member
İstemeden sınıfı düşürüldü: SHGM, bu gibi durumlarda havayollarından tam ücretin iadesini ve yolcuyu ücretsiz olarak uçurmasını isteyebilir.YENİ DELHİ: Bir havayolu şirketi, business, first veya premium ekonomi bileti satın almış bir yolcuyu check-in sırasında istemeden daha düşük bir kabin sınıfına düşürürse, ödenen premium ücreti tam ve yolcuyu ücretsiz olarak iade etmek zorunda kalabilir. maliyet uçuşu. Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) Cuma günü, paydaşlarla istişare ettikten sonra bu durumda tüketici haklarını korumak için yakında kurallar çıkaracağını söyledi. Yaklaşan bu kurallar, Hindistan’a ve Hindistan’dan uçan tüm havayolları için geçerli olacaktır. SHGM Şef Arun Kumar.
“Hindistan içinde ve Hindistan’a/Hindistan’dan uluslararası rotalarda hava hizmetlerinin hızla genişlemesi ve yolcu trafiğindeki artış göz önüne alındığında, havayollarının bazen yolcuları düşürdüğü fark edildi. Örneğin, biletini first class, business class veya premium ekonomi sınıfında rezerve eden, ancak check-in sırasında koltukların uygun olmaması, uçak değişikliği veya uçak değişikliği gibi çeşitli nedenlerle bir alt sınıfa indirilen bir yolcu. çifte rezervasyon Kumar dedi.
Bu tür durumlar için, SHGM, uçağa alınmama, uçuş iptalleri ve uçuş gecikmeleri nedeniyle havayolları tarafından yolculara sağlanacak tesislere ilişkin sivil havacılık gerekliliklerini (kurallarını) “uçuş notu düşürmesinden etkilenen hava yolcularının haklarını uzatmak için” değiştirme sürecindedir. . biletleri.”
“Değişiklik, rezervasyonu yapılan bilet sınıfından kendi isteği dışında düşürülen yolcunun, vergiler dahil biletin tam değerinin havayolu tarafından iade edilmesini sağlayacak ve havayolu, yolcuyu bir sonraki uygun sınıfta ücretsiz olarak taşıyacaktır. . Ancak, bu teklif paydaşlar tarafından istişare edilecek ve nihai yönetmelik daha sonra yayınlanacak ve uygulanabilir hale getirilecek” dedi.
SHGM, Haziran ayında önde gelen bir tam hizmet havayolundan, o kabin için bilet satın alan önemli sayıda kişinin check-in sırasında ekonomi sınıfına düşürüldüğünü tespit ettikten sonra, kullanılamaz business class koltuklarını satmaktan kaçınmasını istemişti. Bu havayoluyla ilgili sorun, bakımsız koltuklara sahip eski bir filodan kaynaklanıyordu. Düzenleyici, yolculardan gelen şikayetler üzerine konuyla ilgili soruşturma başlattı.
“Yakın geçmişte, bir dizi business class yolcusu, kullanılamaz koltuklar nedeniyle ekonomi sınıfına indirildi. SHGM bunu not aldı ve soruşturma başlattı. (Havayolunu) kullanılabilir koltuktan daha fazla business class yolcu rezervasyonu yapması konusunda uyardık. SHGM kaynakları Haziran ayında, herhangi bir ihlal, yaptırımı gerektirir” demişti. Önerilen yaklaşan kurallarla, Haziran ayında söz veren SHGM harekete geçiyor gibi görünüyor.