Kesintilere nasıl yanıt verdiğimiz Air India’yı belirleyecek: CEO

PiKe

New member
Kesintilere nasıl yanıt verdiğimiz Air India’yı belirleyecek: CEO


Yeni Delhi: Tata Group, Maharaja’yı devraldığı ilk yılını tamamlarken, Air India MD CEO’su Campbell Wilson Cuma günü çalışanlara “son 12 aydaki (katedilen) ilerlemenin şaşırtıcı olmaktan başka bir şey olmadığını” ve “bizi tanımlayacak olan, başarılarımızdan çok, hatalarımıza nasıl tepki verdiğimizdir” dedi. Havayolu yakında Boeing ve Airbus tek ve çift koridorların bir karışımı için mega bir sipariş verecek.
Covid’in neden olduğu ve ardından Rusya’nın Ukrayna’ya karşı savaşıyla şiddetlenen küresel tedarik zinciri kısıtlamaları, Air India’nın mevcut ürününü yükseltmeye yönelik iddialı planlarını geciktirdi. Ancak zorluklara rağmen, Wilson geçen yıl içinde başarılanları ve hala yapılması gerekenleri sıraladı.
Başarılar arasında, yıllardır yerde olan bir dizi uçağın tekrar havaya kaldırılması yer alıyor. Wilson, operasyonel uçak sayısının geçen yıl yüzde 27 arttığını ve şu anda 100’e ulaştığını söyledi. “Günlük uçuş sayısı %30, haftalık dış hat sefer sayısı ise %63 arttı. On altı yeni dış hat seferi başlatıldı veya ilan edildi (yakında açılacak) ve mevcut dokuz seferin sıklığı artırıldı. Ortalama uçuş sayısı günlük yolcu sayısı %72 arttı, günlük ciro iki katına çıktı. Ortalama günlük sıklık %81 arttı.”
AI’nın Tatas arasında gördüğü ilk gelişme, kardeş şirket Taj Hotels’in uçak içi ikram yan kuruluşu olan TajSATS sayesinde uçak içi yemekler oldu. Daha sonra, AI, uçuşa elverişli bir şekilde yere indirilen uçağı ve yedek parçaları temin edebildiğinde, dakiklik performansı büyük bir gelişme gördü. Aylarca, Tata Group havayolları – AI, Vistara ve AirAsia India – yurt içi dakiklik çizelgelerinde zirvede yer aldı. Yapay Zeka, fon infüzyonu sayesinde, uzun süredir aynısını bekleyen yolculara Covid-zamanı geri ödemelerini işleyebildi.