Londra’dan Hindistan’a 72 saat içinde: Aşırı hava koşulları uçuşların kesintiye uğramasına ve Avrupa havaalanlarında bagaj gecikmelerine neden oluyorYENİ DELHİ: Londra’da yaşayan Sudhir Pandey için, üç yıl sonra ailesiyle buluşmak için Hindistan’a yaptığı bir gezi, Avrupa havaalanlarındaki bitmeyen kaos nedeniyle bir kabusa dönüştü. 14 Aralık’ta Londra’dan Münih’e bir Lufthansa uçağına bindi ve oradan Delhi’ye bağlantılı bir uçuş yapması planlandı.
Ancak Almanya’daki şiddetli hava koşulları nedeniyle bağlantılı uçuş önce ertelendi, ardından iptal edildi. Sonunda, 16 Aralık’ın erken saatlerinde Münih’ten kalkan ve bir gün sonra – Londra’dan ayrıldıktan üç gün sonra – Dubai üzerinden Delhi’ye ulaşan ve bagajı hala ona ulaşmayı bekleyen bir Emirates uçuşuna bindirildi. Böylece 12 saatlik yolculuk 72 saatlik çileye dönüşmüştü.
Hindistan’ın da aralarında bulunduğu ülkelere uçuş yapan veya bağlantılı uçuş yapan insanlar, AB ve Londra’daki birçok havalimanında bu hoşnutsuzluk kışında bu çileyle karşı karşıya kalıyor.
Etkilenen yolcuların bir WhatsApp grubu ve bir Facebook sayfası oluşturduğunu ve “benim gibi etkilenen binlerce insan var. Uçağımda neredeyse herkes 2-3 haftalık tatil için Hindistan’a geldi. Burada düğünleri için bir çiftle seyahat eden Anand’dan (Gujarat) 14 kişilik bir aile vardı. Düğünleri 24 Aralık’ta ve valizlerinden eser yok. Eşimin nadir görülen bir hastalığı var ve ilaçları bagajda. Bu ilaç Hindistan’da kolayca bulunamıyor” dedi.
Lufthansa yaptığı açıklamada, “Son birkaç gündeki aşırı hava koşulları, Almanya’daki tüm seyahat ve hava trafiğini etkiledi. Lufthansa, geçtiğimiz hafta aşırı hava koşulları nedeniyle uçuşlarını iptal etmek veya ertelemek zorunda kaldı. Sistem ortaklarındaki personel sıkıntısı nedeniyle bagajlar genellikle yüklenemedi. Lufthansa bunun yolculara verdiği rahatsızlıktan dolayı pişmanlık duyuyor.”
“Lufthansa, tatil sezonu ve Yeni Yıl boyunca uçuş programını istikrara kavuşturmak için önümüzdeki günlerde daha fazla uçuşu iptal etti. Havayolu, iptaller hakkında yolculara bilgi verilecek ve alternatif seyahat seçenekleri sunulacak” dedi.
Lufthansa sözcüsü, gecikmiş bagajla ilgili olarak şunları söyledi: “Hava taşımacılığı, tüm ortakların – havaalanları, havayolları, yer hizmetleri, hükümet güvenlik kontrolörleri, hava trafik kontrolörleri – dikkatlice koordine edilmiş bir sistemi aracılığıyla çalışıyor. Şu anda, sistem gergin hava nedeniyle önemli bir baskı altında. geçen haftanın koşulları ve “havalimanlarında personel sıkıntısı. Son günlerde bu, bagaj parçalarının yolcuyla birlikte taşınamadığı anlamına geliyordu. Lufthansa, taşınmayan bagajların teslim edilebilmesini sağlamak için havalimanları ile çalışıyor. .”
Avrupa havalimanları, seyahat talebinin geri döndüğü yaz aylarından bu yana ciddi bir deneyimli personel sıkıntısı yaşıyor. Havayolları, havalimanlarının hazırlıksızlığından en çok etkilenenler arasında; Frankfurt, Münih, Londra Heathrow ve Amsterdam Schiphol en çok etkilenenler arasında.
Ancak Almanya’daki şiddetli hava koşulları nedeniyle bağlantılı uçuş önce ertelendi, ardından iptal edildi. Sonunda, 16 Aralık’ın erken saatlerinde Münih’ten kalkan ve bir gün sonra – Londra’dan ayrıldıktan üç gün sonra – Dubai üzerinden Delhi’ye ulaşan ve bagajı hala ona ulaşmayı bekleyen bir Emirates uçuşuna bindirildi. Böylece 12 saatlik yolculuk 72 saatlik çileye dönüşmüştü.
Hindistan’ın da aralarında bulunduğu ülkelere uçuş yapan veya bağlantılı uçuş yapan insanlar, AB ve Londra’daki birçok havalimanında bu hoşnutsuzluk kışında bu çileyle karşı karşıya kalıyor.
“Ben ve benim gibi Hindistan’a giden yüzlerce yolcu, 14 Aralık gecesini Münih havaalanında yerde geçirdik. Lufthansa bize yemek, su veya otel teklif etmedi. Daha sonra bir Emirates uçuşunun bizi 15 Aralık’ta Dubai’ye götüreceği ve sonunda 16 Aralık’ın erken saatlerinde kalkacağı söylendi. Böylece 14’ünün yarısını ve 15’inin tamamını Münih havaalanında geçirdik. Delhi’ye aktarmalı uçuşu kaçırdık. Neyse ki havayolu bize Dubai’de bir otel verdi. Nihayet 17 Aralık sabahı erken saatlerde Dubai’den ayrıldık ve o sabah Delhi’ye indik. Ama ben ve benim gibi yüzlerce kişi henüz valizlerimizi toplamadık. Londra’da bir proje mühendisi olan Pandey, “Üç yıl sonra eve yapılan bu yolculuk mahvoldu” dedi.Aşırı hava koşulları, Avrupa havalimanlarında uçuş aksamalarına, aceleye getirilen uçuşlara ve bagaj gecikmelerine yol açıyor. https://t.co/xZUhFwfUwH
– Times Of India (@timesofindia) 1671556269000
Etkilenen yolcuların bir WhatsApp grubu ve bir Facebook sayfası oluşturduğunu ve “benim gibi etkilenen binlerce insan var. Uçağımda neredeyse herkes 2-3 haftalık tatil için Hindistan’a geldi. Burada düğünleri için bir çiftle seyahat eden Anand’dan (Gujarat) 14 kişilik bir aile vardı. Düğünleri 24 Aralık’ta ve valizlerinden eser yok. Eşimin nadir görülen bir hastalığı var ve ilaçları bagajda. Bu ilaç Hindistan’da kolayca bulunamıyor” dedi.
Lufthansa yaptığı açıklamada, “Son birkaç gündeki aşırı hava koşulları, Almanya’daki tüm seyahat ve hava trafiğini etkiledi. Lufthansa, geçtiğimiz hafta aşırı hava koşulları nedeniyle uçuşlarını iptal etmek veya ertelemek zorunda kaldı. Sistem ortaklarındaki personel sıkıntısı nedeniyle bagajlar genellikle yüklenemedi. Lufthansa bunun yolculara verdiği rahatsızlıktan dolayı pişmanlık duyuyor.”
“Lufthansa, tatil sezonu ve Yeni Yıl boyunca uçuş programını istikrara kavuşturmak için önümüzdeki günlerde daha fazla uçuşu iptal etti. Havayolu, iptaller hakkında yolculara bilgi verilecek ve alternatif seyahat seçenekleri sunulacak” dedi.
Lufthansa sözcüsü, gecikmiş bagajla ilgili olarak şunları söyledi: “Hava taşımacılığı, tüm ortakların – havaalanları, havayolları, yer hizmetleri, hükümet güvenlik kontrolörleri, hava trafik kontrolörleri – dikkatlice koordine edilmiş bir sistemi aracılığıyla çalışıyor. Şu anda, sistem gergin hava nedeniyle önemli bir baskı altında. geçen haftanın koşulları ve “havalimanlarında personel sıkıntısı. Son günlerde bu, bagaj parçalarının yolcuyla birlikte taşınamadığı anlamına geliyordu. Lufthansa, taşınmayan bagajların teslim edilebilmesini sağlamak için havalimanları ile çalışıyor. .”
Avrupa havalimanları, seyahat talebinin geri döndüğü yaz aylarından bu yana ciddi bir deneyimli personel sıkıntısı yaşıyor. Havayolları, havalimanlarının hazırlıksızlığından en çok etkilenenler arasında; Frankfurt, Münih, Londra Heathrow ve Amsterdam Schiphol en çok etkilenenler arasında.