Lüks sürüş: Rs 10 lakh üzerinde fiyat etiketine sahip arabalar viraj rekoru 4 Pazarın %1’i

PiKe

New member
Lüks sürüş: Rs 10 lakh üzerinde fiyat etiketine sahip arabalar viraj rekoru 4 Pazarın %1’iYENİ DELHİ: ‘Ucuz ve en iyisi’ artık Hintli otomobil alıcılarının favori mantrası değil. Panoramik sunroof, sürücü destek sistemleri, 360 derecelik kamera, dev bilgi-eğlence ekranları, seyir kontrolü, altı hava yastığı – bunlar, Hintli bir otomobil alıcısının bugünlerde istediği ‘olmazsa olmazlardan’ sadece birkaçı.
Hintli alıcı prim yapıyor ve nasıl. Maliyeti 10 lakh Rs’den fazla olan araçların satışları, 2022’de satılan toplam hacimlerin %41’ini oluşturarak rekor bir seviyeye yükseldi. Bu, bu fiyat aralığında satılan 5,4 bin otomobilin pastanın %16’sını oluşturduğu 2018 yılına göre önemli bir sıçrama. Şimdi, endüstri satışları yaklaşık 38 lakh birime sabitlendiğinde, premium otomobillerin hacminin 15,5 lakh birim olduğu tahmin ediliyor.
Bütün bunlar, Maruti Alto ve Renault Kwid gibi giriş seviyesi modellerden oluşan pazarın alt sınırı, enflasyon ve artan faiz oranları yeni başlayanları uzak tuttuğu için küçülürken. Aslında, birçok alıcı, yeni bir giriş seviyesi modelden daha fazla özelliğe sahip ikinci el bir arabayı tercih ederek iddialı bir satın almayı seçti.
Giriş seviyesi küçük araçların sektör satışlarındaki payı 2018’de %11,7’den (3,9 bin adet) 2022’de %6,8’e (1,4 bin araç) düştü.
Peki, piyasa tarafından kapılan premium arabalar nelerdir? Bunların çoğu Mahindra Scorpio-N ve XUV700, Tata Harrier, Hyundai Creta ve Tucson, Kia Seltos gibi SUV’lar. MG HectorToyota Fortuner ve Innova, Skoda Octavia (sedan) dışında Audi ve Mercedes-Benz gibi firmalardan lüks olanlar.
Premium otomobil pazarında talep yorgunluğu yok
Tüketicilerin yeni lansmanlar için sıraya girmesi, uzun beklemelere yol açması ve bazı bayiler tarafından haksız kazanç elde etmek için araçların piyasa fiyatının üzerinde satılması, pazarın premium segmentinde talepte herhangi bir yorgunluk belirtisi göstermiyor.
Kia EV6 ve Mercedes EQS gibi araçlara olan iyi talebin kanıtladığı gibi, lüks elektrikli otomobiller bile eşit derecede güçlü çekiş buluyor.
Şirketin satış ve pazarlama müdürü Shashank Srivastava, parasının karşılığını verdiği araçlar sunduğu için “halkın otomobil üreticisi” olarak bilinen Maruti gibi şirketlerin trendi fark ettiğini ve premium kulübe katılmak istediğini söyledi.
Ekmek ve tereyağı “pratik arabalar” portföyünde fazla ilgi görmeyen şirket, şimdi Grand Vitara (Toyota ile ortak geliştirilen) ve yakında piyasaya sürülecek olan Jimny (Mahindra Thar’ın rakibi) gibi ürünlerle premium müşterileri hedefliyor. ).
Hyundai Hindistan’ın satış ve pazarlama müdürü Tarun Garg, nispeten daha genç bir otomobil alıcısı popülasyonunun pazara girmesiyle “hırs işlevselliğin yerini aldı” dedi. “Yeni müşteriler üst düzey ekipmanlara bakıyor. Bugün insanlar tasarım, bağlantı, güvenlik ve bir sürü gösteriş istiyor” dedi.
Hyundai için, 10 lakh Rs’nin üzerindeki arabaların payı şu anda %45’te, sektör ortalamasının üzerinde.