Markanın gecikmiş yeniden başlatması, Air India’nın hırpalanmış imajını kurtarmayı amaçlıyorYENİ DELHİ: Hindistan’ın en büyük holdingi Air India Ltd.’nin açılmasının üzerinden neredeyse bir yıl geçti. satın aldı ve onu dünya standartlarında bir havayoluna dönüştürme sözü verdi. Taşıyıcıyı canlandırmak ve yolcu kazanmak kolay olmayacak.
Kârsız geçen 15 yıl, bedelini ödedi. Air India, dünyanın en büyük havacılık pazarlarından birinde lider bir havayolu olmaya devam ederken, standartlardaki düşüşle ilgili müşteri şikayetleri itibarını zedeledi. Uçaklarda karıncalar ve fareler, yiyeceklerde hamamböcekleri ve hatta bir yarasanın (cırcır böceği değil, hayvan) yolculuğun yarısında bir kabinin etrafında uçması gibi olayların raporları yardımcı olmadı.
Air India’yı hükümetten geri almak için 2,2 milyar dolar ödeyen Tata Group’un yeni bir şafak için Vihaan – Sanskritçe adlı beş yıllık bir dönüşüm planı var. Yerel basında çıkan haberlere göre, İngiltere merkezli FutureBrand geçen hafta, havayolunun “eskimiş” mihrace maskotunun hurdaya çıkarılmasını içerebilecek makyaja yardımcı olmak için görevlendirildi.
Havacılık marka stratejisi şirketi SimpliFlying’in CEO’su Shashank Nigam, “ürün ve hizmeti iyileştirmeye yönelik çaresiz bir ihtiyaç” olduğunu söyledi. “Müşterilerin kalplerini ve cüzdanlarını benzer şekilde kazanmak için Air India’nın bunu doğru yapması gerekiyor. Kademeli bir değişiklik arıyorsanız, muhtemelen 2024 civarında olacak.”
Bu yaz Singapore Airlines Ltd’nin düşük maliyetli biriminden geçiş yapan Campbell Wilson. Air India’nın CEO’su olmak için geçenlerde gazetecilere verdiği demeçte, koltuklar, minderler ve halılar dahil olmak üzere uçağın içinin yenileneceğini söyledi.
Nigam, Air India’nın kendisini gençleri hedefleyen ilerici bir marka olarak konumlandırması gerektiğini, bunun Hindistan’ın demografisi ve genç nüfusunun büyüklüğü göz önüne alındığında özellikle önemli olduğunu söyledi. Kendisini Hint kültürünün ve mirasının koruyucusu olarak tasvir etmekten ziyade, havayolunun eski moda ve zamanda sıkışmış izlenimi verdiğini, filonun eski olduğunu ve “çaresizce gençleşmeye ihtiyacı olduğunu” sözlerine ekledi.
Yeniden yapılanmanın bir parçası olarak, kabin ekibi için, erkek görevlilerin derinden uzaklaşan saç çizgileri veya kel noktaları varsa başlarını tıraş etme zorunluluğu da dahil olmak üzere yeni stil kuralları yayınlandı. Kadın mürettebat üyeleri için sarı saça “kesinlikle izin verilmez”. Bu arada, büyük bir uçak siparişi de yolda ve taşıyıcı düzinelerce uçak kiraladı.
Air India’nın kurucusu JRD Tata, Beyond The Last Blue Mountain adlı biyografisinde, yolcuların şikayet için bir nedeni kalmaması için havayolunun hizmetinin, yemeklerinin ve marka imajının rakipsiz olmasını istediğini söyledi. Çayın rengi, sandalye sırtlığının ideal olması gibi konularda önerilerde bulundu.
Air India, pazara giren Akasa ve Jet Airways Ltd. gibi daha genç operatörlere karşı rekabet etmek zorundadır. geri dönmek için çabalayanlar. InterGlobe Aviation Ltd. tarafından kontrol edilen IndiGo, düşük maliyetli hizmetleriyle domine ediyor ve iç pazarın yarısından fazlasını kaplıyor. Air India, Hindistan’da yerel ve uluslararası yolcu trafiğinde bugün yaklaşık %9 olan payını beş yıl içinde %30’a çıkarmayı hedefliyor.
Hint havayollarının en büyük pazar payı
IndiGo %56,7
Görüntüle 9.2%
Air India %9.1
Air Asia Hindistan %7,6
Baharat Jeti %7,3
Öncelik %7.0
Akasa Hava %1,4
*Kaynak: SHGM
Tata geçen hafta, Singapur Havayolları ile Vistara ortak girişiminin Air India ile birleştirilerek ülkenin en büyük ikinci havayolu şirketi olacağını söyledi. Tata bünyesindeki diğer iki havayolu – AirAsia India ve Air India Express – düşük maliyetli tek bir birimde birleşerek operasyonları düzene sokacak.
Bain & Co.’nun Asya-Pasifik havayolları başkanı Allan Schulte, “Bunun gibi işbirlikleri, satış etkinliğini, müşteri tabanlarını, çok havayolulu sadakat programlarını birleştirir, böylece bir artı birin ikiden daha değerli olduğundan gerçekten emin olabilirsiniz” dedi. , lojistik ve ulaşım. “Hindistan’ın avantajı, başlangıçta geniş bir yurt içi seyahat tabanına sahip olmanız ve birçok doğal maliyet avantajının olmasıdır.”
Air India ayrıca, Hindistan’a ve Hindistan’dan denizaşırı seyahatlere hakim olan ve yüksek hizmet ve uçak standartları ile tanınan Emirates ve Etihad Airways PJSC gibi şirketlerle rekabet ediyor. Hint havayolunun bir avantajı, Orta Doğu’ya seyahat etmek zorunda kalmadan kazançlı iniş yuvalarına sahip olduğu ABD ve Avrupa’ya aktarmasız uçuşlar gerçekleştirebilmesidir.
Covid, dünyanın geri kalanı gibi Hindistan havacılık pazarını da sert vurdu, ancak durum iyiye gidiyor. 2022’nin ilk 10 ayında, Hindistan hava trafiği yıllık bazda %59 artarak yaklaşık 100 milyon yolcuya ulaştı. 2019’un aynı döneminde yani pandemi öncesi 118 milyon vardı.
Yeni Delhi’deki danışmanlık şirketi Primus Partners’ın genel müdürü Anurag Singh, onlarca yıllık devlet mülkiyetinin Air India’nın standartlarına zarar verdiğini, ancak Tata ve Singapur Havayolları’nın deneyim ve yatırım gücünün yaşlanan bir filo, kötü bakım ve kötü yönetim gibi sorunları çözmeye yardımcı olması gerektiğini söyledi. .
Vihaan programı başlangıçta, müşterilere Covid sırasında iptal edilen uçuşlar için geri ödeme yapılmasını sağlamak da dahil olmak üzere havayolunun markasını lekeleyen şikayetleri belirleyip çözmeyi amaçlıyor. Kırık koltuklar ve arızalı eğlence sistemleri gibi şikayetler hala oldukça yaygındır.
Wilson, Ekim ayında “Bu bir gecede olacak bir girişim değil” dedi. “Yapılması gereken çok şey var.”
Kârsız geçen 15 yıl, bedelini ödedi. Air India, dünyanın en büyük havacılık pazarlarından birinde lider bir havayolu olmaya devam ederken, standartlardaki düşüşle ilgili müşteri şikayetleri itibarını zedeledi. Uçaklarda karıncalar ve fareler, yiyeceklerde hamamböcekleri ve hatta bir yarasanın (cırcır böceği değil, hayvan) yolculuğun yarısında bir kabinin etrafında uçması gibi olayların raporları yardımcı olmadı.
Air India’yı hükümetten geri almak için 2,2 milyar dolar ödeyen Tata Group’un yeni bir şafak için Vihaan – Sanskritçe adlı beş yıllık bir dönüşüm planı var. Yerel basında çıkan haberlere göre, İngiltere merkezli FutureBrand geçen hafta, havayolunun “eskimiş” mihrace maskotunun hurdaya çıkarılmasını içerebilecek makyaja yardımcı olmak için görevlendirildi.
Havacılık marka stratejisi şirketi SimpliFlying’in CEO’su Shashank Nigam, “ürün ve hizmeti iyileştirmeye yönelik çaresiz bir ihtiyaç” olduğunu söyledi. “Müşterilerin kalplerini ve cüzdanlarını benzer şekilde kazanmak için Air India’nın bunu doğru yapması gerekiyor. Kademeli bir değişiklik arıyorsanız, muhtemelen 2024 civarında olacak.”
Bu yaz Singapore Airlines Ltd’nin düşük maliyetli biriminden geçiş yapan Campbell Wilson. Air India’nın CEO’su olmak için geçenlerde gazetecilere verdiği demeçte, koltuklar, minderler ve halılar dahil olmak üzere uçağın içinin yenileneceğini söyledi.
Nigam, Air India’nın kendisini gençleri hedefleyen ilerici bir marka olarak konumlandırması gerektiğini, bunun Hindistan’ın demografisi ve genç nüfusunun büyüklüğü göz önüne alındığında özellikle önemli olduğunu söyledi. Kendisini Hint kültürünün ve mirasının koruyucusu olarak tasvir etmekten ziyade, havayolunun eski moda ve zamanda sıkışmış izlenimi verdiğini, filonun eski olduğunu ve “çaresizce gençleşmeye ihtiyacı olduğunu” sözlerine ekledi.
Yeniden yapılanmanın bir parçası olarak, kabin ekibi için, erkek görevlilerin derinden uzaklaşan saç çizgileri veya kel noktaları varsa başlarını tıraş etme zorunluluğu da dahil olmak üzere yeni stil kuralları yayınlandı. Kadın mürettebat üyeleri için sarı saça “kesinlikle izin verilmez”. Bu arada, büyük bir uçak siparişi de yolda ve taşıyıcı düzinelerce uçak kiraladı.
Air India’nın kurucusu JRD Tata, Beyond The Last Blue Mountain adlı biyografisinde, yolcuların şikayet için bir nedeni kalmaması için havayolunun hizmetinin, yemeklerinin ve marka imajının rakipsiz olmasını istediğini söyledi. Çayın rengi, sandalye sırtlığının ideal olması gibi konularda önerilerde bulundu.
Air India, pazara giren Akasa ve Jet Airways Ltd. gibi daha genç operatörlere karşı rekabet etmek zorundadır. geri dönmek için çabalayanlar. InterGlobe Aviation Ltd. tarafından kontrol edilen IndiGo, düşük maliyetli hizmetleriyle domine ediyor ve iç pazarın yarısından fazlasını kaplıyor. Air India, Hindistan’da yerel ve uluslararası yolcu trafiğinde bugün yaklaşık %9 olan payını beş yıl içinde %30’a çıkarmayı hedefliyor.
Hint havayollarının en büyük pazar payı
IndiGo %56,7
Görüntüle 9.2%
Air India %9.1
Air Asia Hindistan %7,6
Baharat Jeti %7,3
Öncelik %7.0
Akasa Hava %1,4
*Kaynak: SHGM
Tata geçen hafta, Singapur Havayolları ile Vistara ortak girişiminin Air India ile birleştirilerek ülkenin en büyük ikinci havayolu şirketi olacağını söyledi. Tata bünyesindeki diğer iki havayolu – AirAsia India ve Air India Express – düşük maliyetli tek bir birimde birleşerek operasyonları düzene sokacak.
Bain & Co.’nun Asya-Pasifik havayolları başkanı Allan Schulte, “Bunun gibi işbirlikleri, satış etkinliğini, müşteri tabanlarını, çok havayolulu sadakat programlarını birleştirir, böylece bir artı birin ikiden daha değerli olduğundan gerçekten emin olabilirsiniz” dedi. , lojistik ve ulaşım. “Hindistan’ın avantajı, başlangıçta geniş bir yurt içi seyahat tabanına sahip olmanız ve birçok doğal maliyet avantajının olmasıdır.”
Air India ayrıca, Hindistan’a ve Hindistan’dan denizaşırı seyahatlere hakim olan ve yüksek hizmet ve uçak standartları ile tanınan Emirates ve Etihad Airways PJSC gibi şirketlerle rekabet ediyor. Hint havayolunun bir avantajı, Orta Doğu’ya seyahat etmek zorunda kalmadan kazançlı iniş yuvalarına sahip olduğu ABD ve Avrupa’ya aktarmasız uçuşlar gerçekleştirebilmesidir.
Covid, dünyanın geri kalanı gibi Hindistan havacılık pazarını da sert vurdu, ancak durum iyiye gidiyor. 2022’nin ilk 10 ayında, Hindistan hava trafiği yıllık bazda %59 artarak yaklaşık 100 milyon yolcuya ulaştı. 2019’un aynı döneminde yani pandemi öncesi 118 milyon vardı.
Yeni Delhi’deki danışmanlık şirketi Primus Partners’ın genel müdürü Anurag Singh, onlarca yıllık devlet mülkiyetinin Air India’nın standartlarına zarar verdiğini, ancak Tata ve Singapur Havayolları’nın deneyim ve yatırım gücünün yaşlanan bir filo, kötü bakım ve kötü yönetim gibi sorunları çözmeye yardımcı olması gerektiğini söyledi. .
Vihaan programı başlangıçta, müşterilere Covid sırasında iptal edilen uçuşlar için geri ödeme yapılmasını sağlamak da dahil olmak üzere havayolunun markasını lekeleyen şikayetleri belirleyip çözmeyi amaçlıyor. Kırık koltuklar ve arızalı eğlence sistemleri gibi şikayetler hala oldukça yaygındır.
Muhaliflere rağmen, ulusal havacılık düzenleyicisine göre Air India, %90,8 ile Hint havayolları arasında en iyi zamanında performansa sahip. Havayolu, hava trafiği düzeldikçe yüzlerce kabin ekibi ve düzinelerce pilotu işe almayı planlayarak daha fazla uçak kiralıyor ve personel eğitimini hızlandırıyor.@actormanojjoshi @airindiain @CSMIA_Official Efendim burası Singapur’dan Mumbai’ye kadar benim yerim. Hindistan Havayolları. ücretli koltuk. https://t.co/awCjQVLm2D
— Hardik (@hardiknow) 1665579079000
Wilson, Ekim ayında “Bu bir gecede olacak bir girişim değil” dedi. “Yapılması gereken çok şey var.”