Maruti yeşil çözümler için inek gübresi kullanacak
YENİ DELHİ: İnek gübresi, Japon otomobil devi Suzuki ve Hindistan’daki yan kuruluşu Maruti’nin gelecek gündemine girdi.
Şirket, 2030 yılına kadar altı yeni elektrikli aracın piyasaya sürülmesi de dahil olmak üzere önümüzdeki on yıl için sürdürülebilir mobilite çözümlerine bakarken, ana hatlarını çizdiği iddialı programlardan biri inek gübresi etrafında dönüyor. Çaba, araçlardan kaynaklanan artan CO2 emisyonlarıyla mücadele etmeyi ve büyümeyle mücadele etmek için yeni çözümler bulmayı amaçlıyor.
“Suzuki’nin bu zorluğun üstesinden gelme konusundaki benzersiz girişimi, çoğunlukla Hindistan kırsalında bulunan süt atığı olan inek gübresinden türetilen biyogazın üretilip tedarik edileceği biyogaz işidir. Bu biyogaz, Suzuki’nin yaklaşık 70’e tekabül eden CNG modelleri için kullanılabilir. Japon otomobil devi, TOI’nin raporu gözden geçirdiği küresel bir “2030 için büyüme stratejisi” sunumunda, “Hindistan’daki CNG otomobil pazarının %’si” dedi.
Suzuki, yalnızca Hindistan için değil, aynı zamanda şirketi gelecekte Afrika, Asya ve Japonya gibi bölgelerdeki diğer tarım alanlarına da ihraç etmeyi planlıyor.
Şirket, “Hindistan’ın biyogaz ticaretinin yalnızca karbon nötrlüğüne katkıda bulunmadığına, aynı zamanda ekonomik büyümeyi desteklediğine ve Hindistan toplumuna katkıda bulunduğuna inanıyoruz” dedi.
Şirket, “Suzuki, biyogazı doğrulamak için Hindistan devlet kurumu Ulusal Süt Ürünleri Geliştirme Kurulu ve Banas Süt Ürünleri ile bir Mutabakat Zaptı imzaladı. Ayrıca Japonya’da inek gübresinden elde edilen biyogazdan enerji üreten Fujisan Asagiri Biomass’a da yatırım yaptık” dedi.
YENİ DELHİ: İnek gübresi, Japon otomobil devi Suzuki ve Hindistan’daki yan kuruluşu Maruti’nin gelecek gündemine girdi.
Şirket, 2030 yılına kadar altı yeni elektrikli aracın piyasaya sürülmesi de dahil olmak üzere önümüzdeki on yıl için sürdürülebilir mobilite çözümlerine bakarken, ana hatlarını çizdiği iddialı programlardan biri inek gübresi etrafında dönüyor. Çaba, araçlardan kaynaklanan artan CO2 emisyonlarıyla mücadele etmeyi ve büyümeyle mücadele etmek için yeni çözümler bulmayı amaçlıyor.
“Suzuki’nin bu zorluğun üstesinden gelme konusundaki benzersiz girişimi, çoğunlukla Hindistan kırsalında bulunan süt atığı olan inek gübresinden türetilen biyogazın üretilip tedarik edileceği biyogaz işidir. Bu biyogaz, Suzuki’nin yaklaşık 70’e tekabül eden CNG modelleri için kullanılabilir. Japon otomobil devi, TOI’nin raporu gözden geçirdiği küresel bir “2030 için büyüme stratejisi” sunumunda, “Hindistan’daki CNG otomobil pazarının %’si” dedi.
Suzuki, yalnızca Hindistan için değil, aynı zamanda şirketi gelecekte Afrika, Asya ve Japonya gibi bölgelerdeki diğer tarım alanlarına da ihraç etmeyi planlıyor.
Şirket, “Hindistan’ın biyogaz ticaretinin yalnızca karbon nötrlüğüne katkıda bulunmadığına, aynı zamanda ekonomik büyümeyi desteklediğine ve Hindistan toplumuna katkıda bulunduğuna inanıyoruz” dedi.
Şirket, “Suzuki, biyogazı doğrulamak için Hindistan devlet kurumu Ulusal Süt Ürünleri Geliştirme Kurulu ve Banas Süt Ürünleri ile bir Mutabakat Zaptı imzaladı. Ayrıca Japonya’da inek gübresinden elde edilen biyogazdan enerji üreten Fujisan Asagiri Biomass’a da yatırım yaptık” dedi.