Mega Maharaja, rekor sipariş: Tatas 500 uçak alacak

PiKe

New member
Mega Maharaja, rekor sipariş: Tatas 500 uçak alacak


YENİ DELHI: Şimdiye kadarki en büyük uçak siparişlerinden birinde, Air India yaklaşık 500 uçak siparişi vermeye hazırlanıyor. Bunlara 400 tek koridor dahildir – 210 Airbus A320 neo-family ve 190 Boeing 737 Max.
Sonra 70 çift koridor var – 40 A350s, 20 B787s ve 10 B777X.
Liste fiyatı üzerinden, sipariş edilen uçak – 250 Airbus ve 220 Boeings – 150 milyar dolar değerinde olacak ve önümüzdeki sekiz yıl içinde teslim edilecek.
Aynı zamanda Tata Group, bu uçaklar için orijinal motor üreticileriyle anlaşmalar imzaladı. AI’nın bu kesin siparişlere ek olarak birçok uçak seçeneği olacak, Air India, Airbus ve Boeing de bu konuda yorum yapmadı.
Tatalar, büyük bir düşük maliyetli taşıyıcı (LCC) oluşturmak için eski AirAsia India’yı Air India Express ile birleştirme ve büyük bir tam hizmet taşıyıcısı (FSC) oluşturmak için Vistara’yı AI ile birleştirme sürecindedir.
Boeing 737 Max kurulmakta olan mega LCC’ye gidecek ve AI şemsiyesi altına girecek. Diğer uçak, iç hatlar ve yakındaki uluslararası rotalarda kullanılan tek koridorlu FSC AI’ye gidiyor.
Geniş gövdeler, orta mesafe (Avrupa ve Adil Doğu), uzun mesafe (Kuzey Amerika’nın Kuzey Kıyısı) ve ultra uzun mesafe (Batı Kıyısı) için kesintisiz olarak kullanılacaktır.
Entegre AI, hem ulusal hem de uluslararası düzeyde %30’luk bir pazar payı hedefliyor.
Büyük sipariş, geçen yıl Rakesh Jhunjhunwala tarafından finanse edilen Akasa havaya çıkana kadar yakın zamana kadar Hindistan’da mali açıdan istikrarlı bir havacılık müşterisi olmayan Boeing için bir destek. Havayolunun çok sayıda siparişi varken, Kovid sonrası nakit sıkıntısı çeken SpiceJet’e tek bir B737 Max bile teslim etmedi. ABD Binbaşı’nın son başarısı, Nisan 2019’da uçmayı bırakan Jet Airways ile oldu. AI’nın mevcut geniş gövdeli filosunun tamamı Boeing’dir – 747’lerin bir karışımı (şu anda kullanımdan kaldırılmıştır); B787 Dreamliners ve B777’ler.
Airbus ise en çok satan A320neo uçak ailesi için dünyanın en büyük müşterisi olarak IndiGo’ya sahip. Diğer müşteriler arasında, her iki düşük maliyetli taşıyıcının da siparişte A320neo engelleri olan GoAir yer alıyor.
Air India (eski adıyla Indian Airlines), Vistara ve eski AirAsia India, A320’yi işletiyor. Jet, geniş gövdeli Airbus’ı (A330) uçurmak için kullanılır.
Covid nedeniyle küresel tedarik zinciri kısıtlamaları göz önüne alındığında ve Rusya’nın Ukrayna’ya karşı savaşıyla şiddetlenen Airbus ve Boeing, 31 Aralık 2022 itibarıyla 12.669 tamamlanmamış siparişe sahipti. CAPA-India’ya göre durum 2029’a kadar sıkı. Bu nedenle, AI’nın eski uçaklarını aşamalı olarak devre dışı bırakabilmesi için önümüzdeki yıllarda teslimat yuvaları alması için zamanında uçak siparişi vermek çok önemlidir. Şu anda sipariş edilen uçak, satış ve geri kiralama ve mülkiyetin bir karışımı olacak.
AI yolcuları için en büyük sıkıntı, AI ürününün uçaktaki harap halidir: kırık koltuklar, kolçaklar, tepsi masaları; işlevsel olmayan yerleşik eğlence ekranları; kirli koltuk örtüleri, halılar ve genel olarak eski püskü iç mekanlar – devlete ait Maharaja’nın son birkaç perişan yılı bunlara yatırım yapılmadan geçtiği için. Covid’in neden olduğu ve ardından Rusya’nın Ukrayna’ya karşı savaşıyla şiddetlenen küresel tedarik zinciri kısıtlamaları, Air India’nın mevcut ürününü yükseltmeye yönelik iddialı planlarını geciktirdi.
Tataş’ın devraldığı ve kaynak yaratmaya başladığı geçen yıl içinde, operasyonel uçak sayısı geçen yıla göre %27 arttı ve şu anda 100’e ulaştı.
“Günlük sefer sayısı yüzde 30, haftalık dış hat sefer sayısı yüzde 63 arttı. On altı yeni uluslararası rota başlatıldı veya duyuruldu (yakında başlatılacak) ve mevcut dokuz rotadaki frekans artırıldı. Günlük ortalama yolcu sayısı %72 artmış ve günlük ciro ikiye katlanmıştır. Air India MD CEO’su Campbell Wilson yakın zamanda, ortalama günlük uçuş sıklığı %81 arttı” dedi.