Modi: Çin ürünleri pazar payını kaybederken Atmanibhar Bharat bu bayram | merkezi Hindistan haberleri
YENİ DELHİ: Her yıl olduğu gibi, Renk Festivali’nin hemen eşiğindeyken, pazarlar Holi renkleri, fıskiyeler ve diğer dekorasyonlarla dolup taşıyor – bu kez Atmanibhar Bharat dokunuşuyla.
Müşteriler bu bayramda alışverişe çıktıkça Çin ürünlerini giderek daha fazla reddediyor ve yerel Made in India ürünlerini tercih ediyor. ANI, Delhi’nin ünlü Sadar Bazar’ını ziyaret etti ve tüccarların çoğunun Made in India renkleri, pichkariler ve gulals ve diğerlerini sunduğunu gördü.
Bu tür ürünleri satan bir Sadar Bazar satıcısı olan Javed, “Genel olarak, halkın tepkisi daha çok Hint ürünlerine yönelik. Tüketiciler daha fazla yerel ürün satın alıyor ve Çin ürünleri alıcılar için daha çekici değil” diyor. Holi ürünlerini seven ve talep eden bazı yerel üreticilerden de bahsetti.
Javed, “Make in India girişimi ilerliyor. İnsanlar mağazalarımıza geliyor ve bizden yalnızca yerel ürünleri göstermemizi istiyor” diye ekledi.
Geçmişte, Çin ürünleri büyük ölçüde tüketiciler için tek seçenekti ve bu, birkaç yerel üreticinin segmente girmesiyle önemli ölçüde daha iyiye doğru değişti. Bir müşteri Ravi, “Hint ürünleri talep ettim… Çin ürünleri azaldı ve onların yerini Hint ürünleri alıyor” dedi.
Çocuklarına Holi ürünleri almak için Sadar Bazar’ı ziyaret eden bir diğer müşteri Rajiv, yerel üretimin insanlara istihdam sağladığını söyledi.
Rajiv, “Çocuklarıma ‘picchkari’ almaya geldim ve pazarlarda görülen tüm ürünlerin Hint yapımı olması hoşuma gitti. Çin ürünleri hiçbir yerde görülmüyor.” Çin ürünlerinin kalitesi, tüketiciler ve tüccarlar arasında büyük bir endişe kaynağı gibi görünüyordu.
Rajiv, “Hint ürünlerinin kalitesi daha iyi ve Çin ürünleri genellikle tek kullanımlıktır” diye devam etti.
Sadar Bazar’a Holi renkleri almak için gelen Ghaziabad sakini Rohini Gupta da aynı endişeyi dile getirdi ve ANI’ye aldığı her şeyin yalnızca Hint ürünleri olduğunu söyledi.
Özellikle, Holi ürünlerine olan talep, pandeminin yol açtığı gösterişsiz kutlamanın ardından tamamen toparlandı.
Başka bir satıcı olan Mohamad Babar, “Pichkarilere talep yüksek. Biz yalnızca Hint ürünleri satıyoruz. Hindistan pazarlarında Çin ürünlerine olan talep, perakendecilerin kusur durumunda iade edilemeyeceğine dair artan şikayetleri nedeniyle düştü” diyor.
YENİ DELHİ: Her yıl olduğu gibi, Renk Festivali’nin hemen eşiğindeyken, pazarlar Holi renkleri, fıskiyeler ve diğer dekorasyonlarla dolup taşıyor – bu kez Atmanibhar Bharat dokunuşuyla.
Müşteriler bu bayramda alışverişe çıktıkça Çin ürünlerini giderek daha fazla reddediyor ve yerel Made in India ürünlerini tercih ediyor. ANI, Delhi’nin ünlü Sadar Bazar’ını ziyaret etti ve tüccarların çoğunun Made in India renkleri, pichkariler ve gulals ve diğerlerini sunduğunu gördü.
Bu tür ürünleri satan bir Sadar Bazar satıcısı olan Javed, “Genel olarak, halkın tepkisi daha çok Hint ürünlerine yönelik. Tüketiciler daha fazla yerel ürün satın alıyor ve Çin ürünleri alıcılar için daha çekici değil” diyor. Holi ürünlerini seven ve talep eden bazı yerel üreticilerden de bahsetti.
Javed, “Make in India girişimi ilerliyor. İnsanlar mağazalarımıza geliyor ve bizden yalnızca yerel ürünleri göstermemizi istiyor” diye ekledi.
Geçmişte, Çin ürünleri büyük ölçüde tüketiciler için tek seçenekti ve bu, birkaç yerel üreticinin segmente girmesiyle önemli ölçüde daha iyiye doğru değişti. Bir müşteri Ravi, “Hint ürünleri talep ettim… Çin ürünleri azaldı ve onların yerini Hint ürünleri alıyor” dedi.
Çocuklarına Holi ürünleri almak için Sadar Bazar’ı ziyaret eden bir diğer müşteri Rajiv, yerel üretimin insanlara istihdam sağladığını söyledi.
Rajiv, “Çocuklarıma ‘picchkari’ almaya geldim ve pazarlarda görülen tüm ürünlerin Hint yapımı olması hoşuma gitti. Çin ürünleri hiçbir yerde görülmüyor.” Çin ürünlerinin kalitesi, tüketiciler ve tüccarlar arasında büyük bir endişe kaynağı gibi görünüyordu.
Rajiv, “Hint ürünlerinin kalitesi daha iyi ve Çin ürünleri genellikle tek kullanımlıktır” diye devam etti.
Sadar Bazar’a Holi renkleri almak için gelen Ghaziabad sakini Rohini Gupta da aynı endişeyi dile getirdi ve ANI’ye aldığı her şeyin yalnızca Hint ürünleri olduğunu söyledi.
Özellikle, Holi ürünlerine olan talep, pandeminin yol açtığı gösterişsiz kutlamanın ardından tamamen toparlandı.
Başka bir satıcı olan Mohamad Babar, “Pichkarilere talep yüksek. Biz yalnızca Hint ürünleri satıyoruz. Hindistan pazarlarında Çin ürünlerine olan talep, perakendecilerin kusur durumunda iade edilemeyeceğine dair artan şikayetleri nedeniyle düştü” diyor.