Müşteri e-KYC yapıyorsa bankaların şube düzeyinde doğrulama talep etmesine izin verilmez: RBI

PiKe

New member
Müşteri e-KYC yapıyorsa bankaların şube düzeyinde doğrulama talep etmesine izin verilmez: RBIMUMBAI: Merkez Bankası Çarşamba günü, bir müşterinin e-KYC yapması veya e-KYC yapması durumunda bankaların şube düzeyinde doğrulama/güncelleme istememesi gerektiğini söyledi. KYC (müşterinizi-tanıyın) süreci C-KYC Portalı.
KYC doğrulamalarını online olarak tamamlayan banka müşterileri, kişisel bilgilerinde yıllık güncellemeler ve her türlü değişikliği online olarak yapabilirler.
Bir banka, bir müşterinin doğrulama/güncellemeler için şubeye gitmesini talep etmemelidir. Bu konuda Rezerv Bankası kuralı yok, Sayın Başkan. Shaktikanta Das Çarşamba günü gazetecilere söyledi.
Vali ayrıca, KYC verilerini merkezi KYC (C-KYC) portalına yükleyen müşterilerden herhangi bir banka tarafından doğrulama istenmemesi gerektiğini söyledi.
Bu durumda müşteri, C-KYC portalından KYC verilerine erişmek için kayıtlı e-posta kimliğinden veya cep telefonundan bankaya e-posta gönderebilir veya mesaj gönderebilir.
Başkan Yardımcısı Rabi Sankar, merkez bankasının düzenli olarak bankalardan müşterileri bu tür ayrıntılarla rahatsız etmemelerini istediğini söyleyerek bankaların ön yüzlerindeki farkındalık eksikliğini suçladı.
Muhtemelen bu tür şeylerin kuralları bilmemekten kaynaklandığını söyleyen Sankar, mağdur olan her müşterinin bu konuda banka ombudsmanına başvurabileceğini veya yazabileceğini sözlerine ekledi.